Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@04:58:53 GMT

ستاره شمشیربازی ایران در توکیو: همه چیزم را باختم!

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۷۷۰۰

ستاره شمشیربازی ایران در توکیو: همه چیزم را باختم!

علی پاکدامن با وجود درخششی که در پیست شمشیربازی توکیو داشت، فردا دست خالی به تهران بازمی گردد. 

به گزارش "ورزش سه"، علی پاکدامن را می توان یکی از بدشانس ترین ورزشکاران المپیک توکیو دانست که با وجود درخشش در بخش انفرادی و تیمی رشته شمشیربازی سابر باید دست خالی به تهران بازگردد. این ملی پوش شمشیربازی که در سال های اخیر روند پیشرفت چشمگیری داشته، حسابی از اینکه زحمات چند ساله اش برای کسب مدال در المپیک به بار ننشسته ناراحت است و می گوید بازهم باید به همان قراردادهای 20، 30 میلیونی در لیگ شمشیربازی دل خوش کند!


بعد از پایان کار تیم ملی شمشیربازی در بخش تیمی با علی پاکدامن که امروز ستاره تیم ایران بود و با ناداوری نتوانست امتیاز پیروزی بخش را برای ایران برابر ایتالیا کسب کند، همکلام شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شمشیرباز آماده ایرانی در بخش انفرادی هم با شکست دو قهرمان جهان تا یک چهارم نهایی پیش رفت، اما قرعه اش آنقدر سخت بود که اجازه نداد پا را فراتر بگذارد. 


واقعا حیف؛ حقمان حداقل یک مدال بود


واقعا حیف شد. حقمان در شمشیربازی حداقل یک مدال بود. من در بخش انفرادی هم دنبال مدال بودم و دو قهرمان جهان را هم بردم، اما در نهایت به قهرمان المپیک باختم. داور هم اذیتم کرد و اگر اواسط بازی مرا بهم نمی ریخت، این امکان وجود داشت که ژیلاگی را هم شکست دهم. امروز هم که در بخش تیمی داوری خیلی اذیتمان کرد. اوج اشتباه داوری هم در بازی سوم و آخر من بود که با اختلاف زیادی جلو بودم. البته باید خدا را شکر کنیم که بازی ما روی مانتیورهای بزرگ سالن در حال نمایش بود و به خاطر تمام شدن سایر بازی ها همه ورزشکاران داشتند مسابقه ما را نگاه می کردند. 


ما ایرانیم و حتما باید می باختیم!


در امتیاز آخر و وقتی 44-44 بودیم، داور به شکل عجیبی به من امتیاز نداد. بعد از آن رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی آمد و حق را به ما داد و داور اوکراینی هم محروم شد، اما نوش دارو بعد از مرگ سهراب است و به درد ما نمی خورد. ورزشکاران آلمانی، کره ای، مصری و بقیه همگی بعد از بازی وقتی مرا دیدند، گفتند چطور آن امتیاز را داور نداد؟ به هر حال اسم ما ایران است و گویا قرار نبوده که اینجا باشیم! خدا پیمان فخری را برایمان حفظ کند که شمشیربازی ایران را به اینجا رساند. معلوم است که ایتالیا با پولی که در شمشیربازی خرج می کند و امکاناتی که دارد، انتظار داشته باشد که به نیمه نهایی برود. در ایران اما اگر پیمان فخری نبود، اصلا تیم ملی شمشیربازی سابر وجود نداشت که بخواهد به المپیک برود!

 


مافیای داوری می تواند یک نفر را قهرمان المپیک کند


صبح هم گفتم که ای کاش مردم ما بیشتر از قوانین شمشیربازی باخبر بودند و من کمتر مجبور می شدم که توضیح بدم. دست داور در شمشیربازی خیلی باز است که بخواهد نتیجه و جریان بازی را عوض کند. داور و مافیای داوری قشنگ می تواند یک شمشیرباز یا یک تیم را قهرمان المپیک کند! من در بخش انفرادی هم می توانستم به مدال برسم که هم قرعه بد و هم داوری باعث شد این اتفاق رخ ندهد. امروز وقتی نتیجه 44-44 برابر بود و من توانستم به موقع ضربه بزنم، خوشحالترین فرد بودم چون تصورم این بود که برنده مسابقه شدیم. 


گلایه ای از هم تیمی هایم ندارم


من امروز توانستم نایب قهرمان همین المپیک را با اختلاف ببرم. از هم تیمی هایم گلایه ای ندارم. مجتبی و محمد هم تلاش خودشان را در این مسابقه کردند. ما یک تیم هستیم و از ابتدا هم باهم بودیم. ای کاش به چیزی که حقمان بود، می رسیدیم. فردا قرار است به تهران برگردیم، اما امیدوارم که پیمان فخری را حفظ کنند تا شمشیربازی بتواند روند پیشرفت خود را پیش ببرد.

 


همه چیزم را باختم؛ باید برگردیم سراغ قرارداد 27 میلیونی!


من شدیدا از اینکه دست خالی ماندیم، ناراحتم. من فقط یک مسابقه ساده را نباختم و همه چیزم را باختم! چند سال عمری که گذاشته بودم و زحمت کشیدم، به نتیجه نرسید. باور کنید پنجشنبه ها بعدازظهر هم که تمرین تعطیل بود، خودم به سالن می رفتم و تمرین می کردم. حالا اما باید دست خالی برگردم تا شاید در لیگ شمشیربازی یک قرارداد 27 میلیونی با من ببندند! باورتان می شود که سقف قراردادها در لیگ شمشیربازی 27 میلیون است که آن هم فقط من و مجتبی عابدینی دریافت می کنیم؟!

ژاپن اف سی توکیو المپیک 2020 توکیو علی پاکدامن شمشیربازی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ژاپن اف سی توکیو المپیک 2020 توکیو علی پاکدامن شمشیربازی بخش انفرادی علی پاکدامن دست خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عجیب قهرمان المپیک پس از 9 ماه غیبت/ اخبار WWE

آیا قهرمان المپیک امشب به WWE برخواهد گشت؟

کشتی گیر غایب کمپانی WWE در آستانه ماندی نایت راو امشب پیام عجیبی در اینستاگرام ارسال کرد. ستاره مورد نظر ما کسی جز گیبل استیوسون نیست.

طرفداری | این ستاره 23 ساله در سال 2021 به WWE پیوست تا پس از کورت انگل به دومین دارنده طلای المپیکی تبدیل شود که به دنیای کشتی کچ ورود کرده است. آخرین حضور گیبل استیوسون در تلویزیون WWE نیز به مسابقه برابر برن کوربن در رویداد The Great American Bash در جولای 2023 برمی‌‌گردد.

اگرچه گیبل استیوسون جلوی دوربین WWE حاضر نشد، اما طبق گزارش‌ها او در هفته برگزاری رسلمنیا در شهر میزبان این رویداد یعنی فیلادلفیا حضور داشته است. او به تازگی پیام عجیبی در صفحه اینستاگرام خود ارسال کرد.

همه چیز خوبه و قراره بهترم بشه

گیبل استیوسون که مدال طلای دسته فوق سنگین مسابقات کشتی آزاد المپیک 2021 را در کارنامه دارد، با وجود چنین دستاورد بزرگی تصمیم گرفت ادامه دوران حرفه‌ای خود را در WWE سپری کند.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • لیگ ملت‌ها: قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • اینتر قهرمان شد، چون یک تیم بود!
  • پیام عجیب قهرمان المپیک پس از 9 ماه غیبت/ اخبار WWE
  • خشم ستاره سابق بارسا: داور سرمان را برید