Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوست صورت بسیار حساس است بنابراین باید نکات مهمی را هنگام شستشوی صورت رعایت کنید.

به گزارش برنا؛ برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست هنگام دوش گرفتن بهتر است از آب سرد استفاده کنید. در زمان دوش گرفتن با آب گرم هم صورت خود را از جریان آب دور نگه دارید.

عوارض شستشوی صورت در حمام و با آب گرم

پوست صورت شما حساس‌تر از پوست بدنتان است مگر اینکه از دوش گرفتن با آب سرد لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است صورت خود را از جریان آب دور نگه دارید.

در این قسمت از درباره معایب شستشوی صورت با آب گرم توضیح خواهیم داد، پیش از این گفتیم که بهترین روش شستشوی صورت در حمام، زیر دوش آب سرد است پس در واقع شستن صورت در حمام کار اشتباهی نیست بلکه شستن صورت در حمام با آب گرم کار اشتباهی است.

آکنه را بدتر می‌کند

دوش گرفتن طولانی با آب گرم، روغن‌های طبیعی پوست که برای سلامت و زیبا ماندن پوست هستند را از بین می‌برد و اگر پوستتان خشک باشد، شستن صورت با آب فقط مسئله را بدتر می‌کند. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بعد از استحمام برای از بین بردن خشکی پوست هم می‌تواند آن را در برابر آکنه و سایر عفونت‌های پوستی آسیب‌پذیرتر کند.

روی رنگ پوستتان تاثیرگذار است

شستن صورت زیر دوش باعث می‌شود پوست مایل به قرمز شود. آب گرم باعث منبسط شدن رگ‌های خون روی صورت می‌شود و به مویرگ‌های شکننده آسیب می‌رساند. در این صورت ممکن است شبکه‌های مویرگی روی پوست نمایان و یا باعث بیماری پوستی روزاسه که یک بیماری پوستی شایع است بشود.

باعث ایجاد چین و چروک زودرس می‌شود

احتمالا متوجه شده‌اید که پس از حمام طولانی چگونه انگشتانتان دچار چروک می‌شوند. دلیل این اتفاق این است که آب گرم رطوبت پوست را از بین می‌برد و به لایه محافظ پوست که باعث نگهداری رطوبت می‌شود آسیب می‌رساند. به همین ترتیب این امر در مورد پوست صورت شما هم صدق می‌کند که با قرار گرفتن در معرض آب گرم به طور مداوم باعث پیری زودرس پوست می‌شود.

باعث حساسیت بیشتر پوست سالم می‌شود

شستن صورت زیر دوش مناسب هیچگونه پوستی نیست. آب گرم روی پوست کاملا سالم، تاثیرات منفی می‌گذارد و پوست را خشک و حساس کند. بهتر است از استفاده از آب گرم خودداری کنید، به‌خصوص در ماه‌های خشک زمستان که پوست بیشتر در معرض خشکی و تحریک‌پذیری قرار دارد.

باعث خارش پوست می‌شود

بسیاری از افراد بعد از حمام گرفتن طولانی کمی خارش روی پوست خود احساس می‌کنند. این احساس معمولا خفیف و کوتاه‌مدت است. اما شستن مداوم پوست صورت با آب گرم می‌تواند باعث خارش و حتی پوسته‌پوسته شدن پوست شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست سلامت چین و چروک زمستان حمام صورت در حمام شستشوی صورت دوش گرفتن پوست صورت شستن صورت آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گل پرسپولیس به نفت | اشتباهی که جبران شد

دریافت 19 MB

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس در دقیقه ۸ موفق شد در آبادان به گل برسد.

کد خبر 845419 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اولین گل پرسپولیس به نفت | اشتباهی که جبران شد
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • رئیسی در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است
  • صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند یافت
  • صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی «پاسخ واقعی» دریافت می‌کنند
  • صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی را درمی‌یابند