Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «اسکات گاتلیب»کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد ممکن است این کشور در طی چند هفته با بدترین خیزش کرونای دلتا مواجه شود. 

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد: نکته اساسی این است که واکسن شما را در برابر عفونت نفوذناپذیر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخی افراد حتی پس از واکسیناسیون هم دچار ابتلای خفیف و بدون علائم شده‌اند. 

گاتلیب در ادامه گفت: تصور من این است که بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم با نوع دلتا درگیر هستیم. فکر می‌کنم در دو یا سه هفته دیگر وارد این موج خواهیم شد. 

وی افزود دستورالعمل‌های جدید از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا تاثیر ناچیزی بر سلامت عمومی خواهد داشت و مقام‌های فدرال باید در عوض بر پیام‌رسانی هدفمندتر در زمینه راهنمایی برای مناطق پرخطر تمرکز کنند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در این کشور روز سه‌شنبه دستورالعمل جدیدی را منتشر و به مردم توصیه کردند آمریکایی‌های واکسینه شده هم در فضاهای بسته و شلوغ در بخش‌های خاصی از این کشور که نوع دلتا باعث افزایش عمده موارد ابتلا شده ماسک بزنند. 

گونه دلتا در حال حاضر منشأ اغلب موارد ابتلا در آمریکا و تقریباً کل ابتلاها در افراد غیرواکسینه در این کشور است.

پیش از این دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت ایالات متحده در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.

در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هم درباره افزایش مبتلایان به کرونای دلتا ابراز نگرانی کرده بود.

 روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه در گزارشی نوشت هفت ماه پس از شروع اولین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا، شیوع گسترده این بیماری، کادر درمان و مقامات محلی را به مرز استیصال رسانده است. در این گزارش آمده است، میلیون‌ها آمریکایی همچنان از دریافت واکسن امتناع می‌کنند و این مسئله، شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه دلیل امتناع مردم از واکسن زدن را بی‌اعتمادی به دولت عنوان کرد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دلتا کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • سیب پخته مفیدتر است یا خام؟