Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان نیازمند ندامتگاه تهران بزرگ به مناسبت عید غدیر خم با حضور محمد جواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری تهران، حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران و مهدوی رئیس شورای حل اختلاف تهران برگزار شد.

حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران با عرض تبریک اعیاد قربان و غدیر بیان کرد: ظرفیت‌های قانونی و خوبی در اختیار نظام داریم که باید از آن‌ها بهره جست، انسان‌های خیری که پا پیش می‌گذارند و کارهای بزرگی به یاد ائمه (ع) و در راه خدا انجام می‌دهند و حماسه می‌آفرینند که نمونه‌ای از آن آزادی ۱۱۰ نفر از مددجویان به همت خیرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این روند استمرار داشته باشد و از ظرفیت مهم خیرین به خوبی بهره ببریم و ان‌شاءالله خداوند متعال به عمر و سرمایه خیرین برکت دهد تا در راه خیر هزینه کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: ظرفیت دیگر مددکاران اجتماعی هستند. در زندان‌ها، دادگستری‌ها، کمیته امداد و بهزیستی با توجه به تخصص و تجربه‌ این افراد می‌توان از تمامی مددجویان به عنوان ظرفیت قانونی استفاده کرد.

وی افزود: باید هم افزایی موثری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت کاهش جمعیت زندانیان در استان صورت گیرد، وظیفه ما به عنوان متولیان امر این است که از این ظرفیت‌ها با همه ابعاد و اجزایش استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: بحث اعسار معضلی شده است که از قبل آن چندین پرونده دیگر تشکیل می‌شود، در بحث زندان‌ها نظر مددکاران باید فصل خطاب باشد و ما باید این را نهادینه کنیم.

حشمتی افزود: ظرفیت شورای حل اختلاف یکی از محورهایی است که در این حوزه به صورت فوق العاده مثمر ثمر بوده است، نمونه‌ای از آن تشکیل شعب شورای حل اختلاف در زندان‌ها است که قطعا تقویت و بیشتر خواهد شد و همچنین باید این ظرفیت کیفی سازی شود.

رئیس کل دادگستری تهران در پایان یادآور شد: باید از ظرفیت مهم و موثر شوراهای حل اختلاف در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد بهره کافی را بگیریم، همچنین ظرفیت دیگری که باید به آن‌ها توجه داشت بحث سمن‌ها هستند که در حوزه مددکاری نیز برخی از آن‌ها مجوز دارند که می‌توانند مددکار مددجویان باشند.

مهدوی، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز در این مراسم بیان کرد: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که شعب ویژه‌ شورای حل اختلافی که در زندان‌ها هستند انصافا کارهای خوبی در زمینه صلح و سازش برای آزادی زندانیان، اعم از جرائم عمد و غیر عمد انجام داده‌اند و سه شعبه ویژه صلح و سازش در زندان‌های استان مستقر شده است و دو شعبه دیگر طبق دستور رئیس دادگستری تهران از امروز مشغول به کار خواهند شد.

وی ادامه داد: قبل از این که شعب ویژه شورای حل اختلاف در زندان‌ها مستقر شوند در سال ۹۸ در مجموع ۱۱ نفر در ارتباط با قصاص، رضایت از اولیای دم اخذ شده بود در حالی که در سال ۹۹، ۳۶ فقره بوده است و در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۹ نفر رضایت گرفته شده و زندانیان آزاد شده‌اند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران افزود: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴٠٠ ورودی پرونده هایمان در استان تهران ۱۵۴۶ پرونده بوده است که از این تعداد ۷۷۵ فقره با سازش قطعی مختومه و از این تعداد پرونده ۲۴۱ زندانی هم آزاد شده است و در حال حاضر مجموع میزان صلح و سازش در استان ۴۳/۵ درصد است.

حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز در این مراسم از همکاری صمیمانه دادگستری و شورای حل اختلاف استان قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: حل اختلاف استان تهران آزادی زندانیان رئیس کل دادگستری شورای حل اختلاف حل اختلاف استان تهران زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری

دادستان مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سیدنصرالدین صالحی در کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور مبنی بر کنترل مجرمین حرفه‌ای، آمار غایبین از زندان بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مقامات قضائی در راستای افزایش بیش از ۳۰ درصدی بازدید از زندان‌های استان افزود: بهره‌مندی محکومین واجد شرایط استفاده از نهادهای تخفیفی، تأثیر بالقوه‌ ای در باز اجتماعی نمودن محکومین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ جلسه شورای طبقه بندی در زندان‌های استان برگزار و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

کد خبر 745534

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی