Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز روز چهارشنبه در حاشیه اجرای رزمایش مدیریت مصرف بهینه برق (شهید عباسپور) گفت: هدف از اجرای این مانور کاهش ۱۷.۵ مگاواتی برق ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر است.

اوبا اشاره به اینکه میزان مصرف ادارات حوزه بهره‌برداری برق تبریز ۳۵ مگاوات است افزود: هدف از اجرای این رزمایش، کاهش مصرف انرژی ادارات در ساعات اداری به ۵۰ درصد و طی ساعات غیراداری به ۹۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه در ۲ ماه گذشته ضابطان برق تبریز، مصرف برق ادارات و سازمان‌ها را رصد کردند، ولی متاسفانه تنها ۳۰ درصد آن‌ها مصرف خود را کاهش داده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این رزمایش ۱۷.۵ مگاوات از مصرف برق ادارات با کاهش مصرف آن‌ها و راه‌اندازی مولد‌های اضطراری ادارات عملی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآور شد: در طول این مانور ۱۳ گروه و ۶۵ نفر از کارکنان برق تبریز به ۳۹ سازمان و اداره مراجعه کردند که ۳۳ سازمان و اداره مولد‌های اضطراری خود را به مجموع ظرفیت ۱۵ مگاوات روی مدار آورده و موجب صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار شدند.

کاظمی همچنین با بیان اینکه افزایش دما، ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف انرژی دارد، اعلام کرد: هر درجه افزایش دما در حوزه برق تبریز، حدود ۵۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و این افزایش بار ناشی از ورود بار‌های سرمایشی است.

او افزود: افزایش هر یک درجه دمای هوا، ۱۵۰۰ مگاوات بر مصرف برق کل کشور می‌افزاید و این مسئله لزوم صرفه‌جویی هر چه بیشتر برق مشترکان را برای مدیریت مصرف انرژی در ایام گرم سال می‌طلبد.

او از شهروندان و مشترکان خواست تا حد امکان از مصرف همزمان دستگاه‌های پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند استفاده‌کنندگان غیرمجاز ماینر و برق‌های غیرمجاز را به سامانه سمات (tavanir.org.ir/samaat)، سامانه‌ی ۱۲۱ یا به شماره تماس ۳۳۳۱۳۴۸۲ اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: ساعت ۱۲ تا ۲۲ زمان اوج بار برای مشترکان با تعرفه خانگی در نظر گرفته شده است و این مشترکان می‌بایست الگوی صحیح مصرف را در این ساعات رعایت کنند.

کاظمی همچنین گفت: مشترکان می‌توانند با تنظیم دمای کولر‌های خود در دمای آسایش، یعنی۲۵ درجه سانتی‌گراد به تداوم تامین برق کمک شایانی کنند.

براساس مصوبه هیئت وزیران، در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و تفاهم‌نامه‌ی بین شرکت توانیر و بسیج، رزمایش مدیریت مصرف بهینه برق (شهید عباسپور) همزمان با سراسر کشور در برق تبریز نیز برگزار شد.

شرکت توزیع برق تبریز با پوشش شهر‌های تبریز، اسکو و آذرشهر بیش از یک میلیون مشترک با نیاز مصرفی ۸۸۰ مگا ولت دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق رسانی مصرف برق مصرف انرژی شرکت توزیع برق تبریز مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای مصرف قهوه

به گزارش خبرآنلاین،‌ بسیاری از افراد حقیقتاً روز خود را با خوردن قهوه شروع نمی کنند و جالب است بدانید که قهوه بهترین راه برای افزایش انرژی بعد از بیداری نیست. اگر قهوه را بخشی از روتین صبحگاهی خود کنید تا تمرکزتان افزایش پیدا کند، به نتیجه زیادی نمی رسید پس بهتر است که کمی زمان مصرف آن را تغییر دهید.

مشرق نیوز نوشت: قهوه به شما کمک می‌ کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و بدون اتلاف انرژی، تمرکز خود را بالا ببرید و این یک علامت خوب از خوردن قهوه است. اگر احساس اضطراب، گرسنگی، افسردگی، حالت تهوع یا احساسات عجیب و غریب و بی خوابی دارید، پس بهتر است که در مورد خوردن قهوه و کافئین تجدید نظر کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که روز خود را با یک قهوه گرم شروع می کنید اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه؛ در میانه صبح و ظهر است. قهوه به دلیل این که قهوه در خودش کافئین دارد، تحریک کننده بسیار شدیدی است‌ و سطح کورتیزول را بالا می‌ برد. کورتیزول هورمون اصلی استرس در بدن است که باعث تنظیم متابولیسم و سیستم ایمنی و قند خون می شود و افزایش سطح کورتیزول طبیعتاً ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد از بیداری به اوج خودش می رسد. از آن جایی که کورتیزول متابولیسم و سوخت و ساز را تحریک می‌ کند، در نتیجه باعث انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتر در طول روز خواهد شد.

برای اینکه سطح کورتیزول را متعادل نگه دارید، یک فنجان قهوه یک یا ۲ ساعت بعد از بیداری میل کنید.

تحقیقات نشان می دهد کورتیزول بعد از بیداری هنوز سطح بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است که صبر کنید تا به میانه صبح یعنی قبل از ظهر نزدیک شوید و زمانی که سطح کورتیزول پایین تر می آید، از قهوه استفاده کنید.

قبل از ورزش

بعضی از افراد روز خود را با قهوه شروع می کنند اما بعضی دیگر هنگامی که انرژی زیادی دارند، می‌ خواهند مثلاً قبل از ورزش قهوه بنوشند. قهوه باعث می‌ شود که بعد از نوشیدن آن احساس انرژی بالایی داشته باشید. اگر به دنبال افزایش راندمان ورزشی خود هستید و می‌ خواهید کار مهمی را به انجام برسانید، ۳۰ دقیقه زودتر از ورزش قهوه بنوشید.

مصرف قهوه قبل از ورزش یا هنگام ورزش به شما انرژی بیشتری می‌ دهد. تمرکز و هماهنگی بدن را بالا می‌ برد و باعث کاهش میزان درد بدن می شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899185

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»