Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته حوزه اجتماعی طبق معمول همه‌ی هفته‌ها با اخبار پر فراز و نشیبی همراه بود که به اتفاق به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به 3 میلیون و792هزار و 14نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به89هزار و782نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را 3 میلیون و  310هزار و163نفر اعلام کرد.

پرداختی هفته: وام ضروری بازنشستگان

 مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نوبت دوم وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول عصر روز گذشته (چهارشنبه) پرداخت شد.

واکسینه های هفته: کارمندان بانک

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نامه خطاب به علیرضا رییسی گفت: پیرو مکاتبات قبلی و با توجه به ظرفیت موجود واکسیناسیون کشور و آسیب پذیری کارمندان محترم بانکها، به خصوص آنان که در تماس مستقیم با ارباب رجوع هستند، شایسته است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا واکسیناسیون این گروه از اوایل هفته آینده شروع گردد.

او ادامه داد: هماهنگی با مدیران محترم بانک های دولتی و خصوصی، ثبت نام و استفاده از فضاهای مناسب در آن مجموعه، به گونه ای که ضمن حفظ نظم در سرعت واکسیناسیون دیگر گروه های هدف تأثیرگذار نباشد، بسیار حائز اهمیت است.

برنامه هفته: واکسیناسیون 45 هزار راننده حمل و نقل عمومی

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی شهر تهران از چهارم مرداد، گفت: در چهارم مرداد 600 نفر و پنجم مرداد هزار نفر در بوستان ولایت و 500 نفر در مرکز رفاهی تاکسیرانان واکسیناسیون شده‌اند. دیروز هم تعداد افراد برای واکسیناسیون افزایش یافت.

مدیرعامل این سازمان ضمن اظهار امیدواری برای واکسیناسیون روزانه میانگین دو تا سه هزار راننده تاکسی، گفت: اگر همین روند با همین سرعت پیش رود حدود 12 روز آینده ناوگان تاکسیرانی واکسیناسیون خواهند شد.

او ضمن اشاره به جمعیت 78 هزار نفری ناوگان تاکسیرانی، گفت: حدود 40 تا 45 هزار راننده تاکسی واکسیناسیون خواهند شد. علت این مابه‌التفاوت این است که شماری از جمعیت کل ناوگان بیش از 57 سال سن دارند و براساس پروتکل‌های بهداشتی واکسیناسیون شده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ حدود 600 تا 800 نفر از رانندگان تاکسیرانی را زنان تشکیل می‌دهند.

خبر خوب هفته: حذف دو سوال سخت ریاضی در کنکور سراسری

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره بررسی سختی سئوالات ریاضی در کنکور سراسری 1400 گفت: سئوالات ریاضی سخت بوده، دو سوال حذف می‌شود و برای سایر سوالات به نفع داوطلب تصمیم‌گیری شده است.

نتیجه هفته: کارنامه اولیه کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری سال 1400تا دوشنبه (10 مرداد) اعلام می‌شود و همه نظرات ذی‌نفعان و بازیگران کنکور را در زمینه بررسی سوالات جمع‌آوری کرده‌ایم.

وعده هفته: واکسیناسیون گروه هدف تا پایان سال

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بعد از تزریق واکسن کووید19، احتمال ابتلا به این بیماری باز هم وجود دارد اما افراد واکسینه، کمتر بستری می شوند و جان خودشان را از دست نمی دهند. تا پایان سال، قطعا واکسیناسیون گروه های هدف را انجام می دهیم.

کاهش هفته: مسیر تهران- شمال

 خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز پنجشنبه تونل البرز به طول 6.5 کیلومتر طولانی‌ترین تونل جاده ایران و همچنین طولانی‌ترین آزادراهی در جنوب غرب آسیا به بهره‌برداری و طول این تونل با مسیرهای دسترسی به 9 کیلومتر می‌رسد.

او با بیان اینکه باند رفت این تونل با فرمان رییس جمهوری زیر بار ترافیک می‌رود، تاکید کرد: باند برگشت آن از جاده قدیم کندوان صورت می‌گیرد و این تونل می‌تواند 6 کیلومتر مسیر موجود را کوتاه تر کند و در حالت عادی مدت زمان سفر20 دقیقه و در روزهای پرترافیک مدت زمان سفر ۱.۵ ساعت کمتر می‌شود.

ثبت جهانی هفته: منظر فرهنگی اورامانات

در ادامه بررسی نامزدهای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو ، پرونده هورامان از ایران رأی مثبت یونسکو را گرفت و به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی ایران ثبت شد. دو روز پیش نیز، راه‌آهن سراسری (شمال ـ جنوب) ایران در این فهرست ثبت شد.

مصوبه هفته: تغییر کنکور سال 1402

 رئیس جمهور مصوبه جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 15 تیر 1400 با عنوان مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) را ابلاغ کرد.

رویداد هفته: برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 امسال در 179 شهر کشور امروز با رشته‌های شناور آغاز شده و آزمون در سه روز برگزار می‌شود.

در این آزمون 600 هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که 53 درصد آن‌ها زن و 47 درصد مرد هستند. تعداد آمار داوطلبان آزمون ارشد 1400 نسبت به آزمون سال گذشته 47 هزار نفر کمتر است.

کارنامه هفته: کارشناسی ارشد

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 گفت: کارنامه و نتایج اولیه آزمون در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بازگشایی هفته: تعویض پلاک

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور از بازگشایی دائمی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک از روز شنبه 9مرداد خبر داد.

تاکید هفته: بازگشایی مدارس

علیرضا رئیسی گفت: هیچ چیزی جای معلم را نمی‌گیرد ممکن است آموزش مجازی باشد اما پرورش مجازی نمی‌شود. پرورش بسیار مهم است که باید درون مدرسه دنبال شود. درسطح دنیا نیز سازمان‌های بین المللی از تعطیلی مدارس ابراز نگرانی کردند به طوری که گفتند برای بازگشایی مدارس فارغ از واکسیناسیون برنامه ریزی کنید.

او با تاکید براینکه بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه مهم تر است گفت: برای بازگشایی حضوری و ایمن مدارس باید بسته ای طراحی شود نیاز است علاوه بر واکسیناسیون، معلم، خانواده، مدرسه و خانواده ایفای نقش موثر داشته باشند.

خبر عجیب هفته: مجوز افزایش فوق العاده ویژه معلمان براساس نظر مراجع حقوقی قابلیت اجرا ندارد

 ناصر سلیمان زاده، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: در راستا افزایش فوق العاده ویژه معلما با چند مرجع حقوقی مشورت کردیم و اعلام کردند مجوز سازمان برنامه و بودجه به دلیل این که در سال 93مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان، از امتیاز فوق العاده برخوردار نبودند، قابلیت اجرایی ندارد. چرا که این فوق العاده ویژه از سال 1399برای معلمان برقرار شده است. از طرفی، سازمان برنامه نمی تواند سقف مصوبه دولت را رأساً افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی وزارت بهداشت ویروس بیمارستان بازنشستگی درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون حمل و نقل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکسی زنان کنکور سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش وزیر راه و شهرسازی ایران آسیا رییس جمهوری ترافیک جاده یونسکو شورای عالی انقلاب آموزش عالی کارشناسی کارشناسی ارشد پلیس راهور تعویض پلاک معلم آموزش مجازی مدرسه تعطیلی مدارس خانواده آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه دولت اخبار اجتماعی کارشناسی ارشد کنکور سراسری سازمان سنجش فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، محمد حسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از خانواده محترم داوطلبان آزمون سراسری درخواست می کنم در چند روز باقیمانده تا کنکور مراقب فرزندان خود باشند و محیطی آرام و بدون استرس را برایشان فراهم کنند.

وی در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  با تأکید بر اینکه والدین گرامی و به ویژه داوطلبان عزیز باید مراقب باشند  تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند، گفت: لازم است داوطلبان  هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به  دست این افراد  سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها  که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری  که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف 1 تا 10سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی جهت تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به کلیه شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان  با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای  ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور  است با تمام توان پای کار هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتشار سوالات کنکور 2 ساعت پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش: فقط یک صفحه از سوالات کنکور منتشر شد/ متقلب را دستگیر کردیم

دیگر خبرها

  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • استقرارتیم روانشناسی در محل برگزاری کنکور در گلبهار
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری