Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه بروجن یکی از اهداف ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را فراموش شدن واقعه غدیر در میان اذهان عنوان کرد و گفت: از آن‌جا که این واقعه تکمیل‌کننده نبوت است، دشمنان نمی‌خواهند مسئله امامت و ولایت را قبول کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه واقعه غدیر، مهم‌ترین اتفاق در طول تاریخ بشریت است، اظهار کرد: در واقع معنا و مفهوم خلقت در غدیر تجلی پیدا می‌کند و هدف از بعثت همه انبیا از جمله حضرت محمد (ص) با مسئله غدیر تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌دلیل اهمیت واقعه غدیر، انبیا این واقعه را جلیل می‌کردند، همه می‌دانستند که نقطه اوج اهداف آنان در غدیر محقق می‌شود، همه انبیا به ولایت امام علی (ع) اعتراف می‌کردند و حتی در روز عید غدیر خم، انبیا حالت سرور و شادی داشتند.

امام جمعه بروجن یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر وظیفه‌ای را بر دوش همه مسلمانان نهاد که البته نسبت به این وظیفه کم‌کاری صورت گرفت و دست‌هایی برای پنهان کردن این واقعه از ابتدای تحقق این مسئولیت مهم در کار بود.

احمدی با بیان اینکه شیعه و سنی منکر واقعه غدیر نیستند،‌ خاطرنشان کرد: اما عده‌ای متاثر از اندیشه‌های تکفیری قرار گرفتند و مسلمانان به سمتی حرکت رفتند که درباره این واقعه مهم سکوت اختیار کردند، حتی در برخی از کتب مانند تاریخ طبری، تلاش می‌شود که ماجرای غدیر از متون قدیمی حذف شود.

وی یکی از اهداف ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را فراموش شدن واقعه غدیر در میان اذهان عنوان کرد و افزود: از آن‌جا که این واقعه تکمیل‌کننده نبوت است، دشمنان نمی‌خواهند مسئله امامت و ولایت را قبول کنند.

امام جمعه بروجن یادآور شد: علت مهجور ماندن غدیر خم، ندانستن اهمیت این رویداد و نداشتن پاسخ برای ابهامات است، بنابراین مسلمانان در برابر شائبه‌های مطرح‌شده، به‌نوعی سکوت اختیار می‌کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه مسلمانان این است که مبلغ غدیر باشند تا این واقعه از این مظلومیت خارج شود و در نتیجه وحدت شیعه و سنی نیز تحکیم شود.

احمدی در ادامه به ارتباط غدیر و ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره و بیان کرد: این دو اتفاق دو روی سکه و مکمل یکدیگر هستند، تحقق اهداف پروردگار در غدیر خلاصه می‌شود و انجام غدیر، زمینه را برای ظهور حضرت بقیه‌الله فراهم می‌کند.

 امام جمعه بروجن در پایان ادامه داد: اگر ظهور اتفاق نیوفتد، انبیا به اهداف خود نخواهند رسید، استدلال عقلی این است که اگر ظهور نباشد، خلقت بشر ناقص است و اگر خلقت به اهداف خود نرسد، یک بیهودگی شدید در خلقت رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری واقعه غدیر خم ولايت امامت شیعه و سنی امام جمعه بروجن واقعه غدیر شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • علیرضا دبیر مصاحبه جنجالی‌اش با پیمان یوسفی را فراموش نکرده است | به من قول داده بودند که‌...
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | فال پیامبران از حضرت شعیب تا حضرت خضر
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • فال انبیا فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد