Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و هر دو تیم در تهران به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات لیگ برتر بیستم جمعه ۸ مرداد به پایان می‌رسد. لیگی که از ۱۶ آبان سال ۱۳۹۹ آغاز شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان بخاطر کرونا، سرانجام جمعه قهرمان خود را خواهد شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و خیلی از کارشناسان معتقدند که شانس قهرمانی سرخپوشان تهرانی از زردپوشان اصفهانی بیشتر است اما فوتبال غیرقابل پیش بینی است.

هنوز شب تلخ تبریز در اذهان باقی است شبی که سپاهان در کمال ناباوری قهرمان لیگ برتر شد و تراکتور در خانه اش مقابل نفت تهران متوقف شد و دستش از جام کوتاه ماند. پرسپولیس به دنبال رکوردشکنی در فوتبال ایران است و می‌خواهد پنجمین قهرمانی پیاپی( گلات قهرمانی) را به نام خود در لیگ برتر ثبت کند. سپاهان هم اما ناامید نیست و به دنبال طلسم شکنی است تا شاید بتواند نوار قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس را قطع کند. 

نگاهی به مسابقات روز جمعه می‌اندازیم؛

صنعت نفت - ماشین سازی؛ جشنواره گل در آبادان؟

نفت آبادان که فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت در هفته آخر مسابقات کار راحتی پیش رو دارد و باید تیم سقوط کرده و بی‌انگیزه ماشین سازی را شکست بدهد. شاگردان اکبرپور در دو بازی گذشته ۱۰ گل از پرسپولیس و پیکان خورده‌اند و بعید نیست در آبادان هم یک باخت سنگین دیگر را متحمل شوند. نفت آبادان ۳۴ امتیازی در رده یازدهم است، در صورت برد در این مسابقه شانس صعود دو سه پله ای در جدول لیگ را دارند.

جالب است که در دور رفت تیم ماشین سازی تنها برد خود را مقابل نفت آبادان به دست اورد. سیروس پورموسوی سرمربی نفت آبادان بعد از شکست هفته گذشته مقابل فولاد علیه جواد نکونام سرمربی این تیم مصاحبه تند و آتشینی کرد که تا حدی فوتبال خوزستان را تحت تاثیر قرار داد. اکبرپور سرمربی ماشین سازی هم هفته گذشته گفت که از وضعیت تیم گریه‌اش می‌گیرد. به هرحال شاید آبادانی‌ها در پایان لیگ بیستم در خانه جشنواره گل راه بیندازند.

آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان؛ جدال مرگ و زندگی در دیدار استقلالی‌ها

تقابل دو سرمربی سابق استقلال در اراک دیدنی است. جایی که تیم علیرضا منصوریان مقابل تیم محمود فکری قرار می‌گیرد. البته آلومینیوم که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، در این فصل نتایج خوبی گرفت و اکنون با ۳۷ امتیاز در رده نهم جدول جا خوش کرده  و اگر بتواند نفت را شکست بدهد در آنصورت ممکن است دو پله در جدول لیگ صعود کند که فرق زیادی به حال این تیم ندارد.

حکایت نفت مسجدسلیمان  در این بازی متفاوت است و شاید این مسابقه برایشان حکم مرگ و زندگی پیدا کند. نفت مسجدسلیمان ۵ باخت متوالی داشت و به منطقه خطر رسیده دو باخت آخر فکری مقابل استقلال و مربی استقلالی گل‌گهر رقم خورده است و اکنون باید مقابل سومین استقلالی بازی کند. نفت در صورتیکه مقابل آلومینیوم شکست بخورد و دو تیم سایپا و ذوب آهن پیروز شوند، در کمال ناباوری به لیگ یک سقوط خواهد کرد. اتفاقی که یک کابوس بزرگ برای هواداران نفت مسجدسلیمان است.  بازی رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر یک به سود آلومینیوم به پایان رسید.

گل‌گهر - نساجی؛ قلعه نویی به دنبال سهمیه آسیایی

گل‌گهر برای حفظ رتبه چهارمی خود در لیگ و حضور احتمالی در آسیا باید در هفته اخر نساجی را شکست بدهد. نساجی مازندران ۳۲ امتیازی هم که در رده یازدهم قرار دارد در صورت پیروزی در آخرین مسابقه فقط شانس صعود یک پله‌ای در جدول لیگ را دارد. گل‌گهر دو بازی آخر خود را  با برد تمام کرد و اکنون به دنبال سومین و آخرین برد فصل خود است.

نساجی هم بعد از اینکه جشن بقا در لیگ برتر را گرفت مقابل استقلال شکست خورد. نتیجه مسابقه این دو تیم برای سایر تیم‌ها از جمله تراکتور و فولاد اهمیت دارد. این دو تیم تمایل دارند که گل‌گهر بازنده شود. تیم قلعه‌نویی در بازی رفت هم ۲ بر یک نساجی را برده است.گل‌گهر خود را برای بازی با استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی آماده می‌کند.

پدیده - فولاد؛ دوئل استقلالی‌های سابق

در این بازی هم شاهد تقابل دو مربی استقلالی هستیم . جایی که سیدمهدی رحمتی مقابل جواد نکونام قرار می‌گیرد. پدیده بعد از مشکلات مالکیتی و مدیریتی که داشت در نهایت روی پای خود ایستاد و در جایگاه هشتم جدول لیگ ایستاد که رتبه مناسبی برای این تیم محسوب می‌شود. شاگردان رحمتی اگر در این بازی پیروز شوند شانس صعود یک پله‌ای در جدول لیگ را خواهند داشت اما فولاد خوزستان اگر سه امتیاز را بگیرد در آنصورت شانس رسیدن به رتبه چهارم را خواهد داشت و ممکن است بازهم در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده حضور داشته باشد. به همین دلیل این مسابقه اهمیت زیادی برای شاگردان نکونام دارد. تیم فولاد در نیمه نهایی جام حذفی هم با قرعه نسبتا راحتی مواجه شده و ۱۳ مرداد در اهواز میزبان ملوان بندر انزلی است.

مسابقه رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود فولاد تمام شد.

استقلال - سپاهان؛ نبرد حیثیتی با رویای قهرمانی

هیچکس ابتدای فصل پیش‌بینی نمی‌کرد که سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیستم به نوعی به برد استقلال گره بخورد!سومی استقلال در جدول لیگ قطعی است و این تیم هر نتیجه‌ای مقابل سپاهان بگیرد تغییری در جایگاهش در جدول لیگ نخواهد داشت اما سپاهان باید با اختلاف ۳ گل تیم استقلال را شکست بدهد تا برای قهرمانی شانس داشته باشد. البته شاگردان محرم نویدکیا باید امیدوار باشند که تیم پیکان از پرسپولیس امتیاز بگیرد. به هر حال در هفته پایانی پرسپولیسی‌ها هم طرفدار استقلال می‌شوند و امیدوارند که این تیم تهرانی بتواند با شکست دادن قطب زرد فوتبال اصفهان خیال تیم محبوب‌شان را برای پنجمین قهرمانی راحت کند. 

استقلال البته برای اعاده حیثیت و دفاع از اعتبار و دو ستاره آسیایی‌اش با تمام توان مقابل سپاهان بازی خواهد کرد. بخصوص اینکه بازی رفت را ۲ بر صفر به سپاهان واگذار کرده است.  آخرین شکست استقلال در لیگ برتر مقابل پرسپولیس در هفته بیست و دوم بود و بعد از آن شاگردان فرهاد مجیدی روی نوار موفقیت گام برداشته‌اند. سپاهان هم آخرین باختش در هفته سیزدهم مقابل پدیده بود و بعد از آن به هیچ عنوان شکست نخوردند. 

سپاهان با هزار امید و آرزو به تهران آمده تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما خود محرم نویدکیا هم می‌داند که نسبت به پرسپولیس شانس کمتری برای قهرمانی دارد با این حال این مساله دلیلی بر تلاش کردن سپاهان  و ناامیدی زود هنگام این تیم نیست. البته اگر شرایطی در روز اخر رقم بخورد که پرسپولیس پنجمین قهرمانی‌ متوالی را با پیروز استقلال به دست بیاورد هواداران استقلال می‌توانند یک عمر روی سر پرسپولیس و هوادارانش بابت این قهرمانی منت بگذارند و اگر هم سپاهان قهرمان شود که بازهم استقلالی ها خوشحال‌تر از سپاهانی خواهند بود حتی اگر تیم محبوب‌شان شکست خورده باشد.البته فرهاد مجیدی اصلا دوست ندارد در استانه بازی نیمه‌نهایی جام حذفی و تقابل با تیم گل‌گهر بازنده شود. بنابراین برخی از کارشناسان معتقدند استقلال به بازیکنان اصلی خود در این بازی استراحت می‌دهد زیرا بازی با گل‌گهر برایش اهمیت حیاتی دارد نه تقابل با سپاهان.

تراکتور - سایپا؛ جدال برای بقا و آسیا

تراکتور در تهران سه بر یک بازی را به پرسپولیس واگذار کرد تا فیروز کریمی سرمربی این تیم در جملاتی عجیب از دل پیچه‌ خود ! در کنفرانس خبری سخن بگوید و برخلاف قوانین فیفا و ای اف سی و تمام فوتبال جهان بگوید هیچ لزومی ندارد که حتما سرمربی در نشست خبری حاضر شود! به هر حال شاید کریمی حرف فنی و مهم‌تری بعد از باخت به قهرمان چهار دوره لیگ برتر نداشت. اکنون تراکتور کورسویی از امید برای رسیدن به رتبه چهارم دارد وامیدوار است که گل‌گهر بازنده شود تا این تیم با شکست دادن سایپا به رتبه چهارم برسد و شاید تراکتور آسیایی شود. 

حریف تراکتور اما تیم سختکوشی است که برای بقا می‌جنگد. سایپا با سرمربیگری سعید اخباری توانست بعد از هفته‌ها رنگ برد را ببیند و حالا به بقا امیدوار شده است. اخباری فوتبال تبریز را هم به خوبی می‌شناسد. نارنجی‌پوشان در صورتیکه برنده از تبریز خارج نشوند به لیگ یک سقوط خواهند کرد. اتفاقی تلخ برای فوتبال کشور و تهران که یکی از پر امکانات‌ترین تیم‌های خود را در لیگ برتر از دست می‌دهد. حالا شاید افسوس مدیران باشگاه سایپا بیشتر است که چرا زودتر به مربی مثل اخباری اعتماد نکردند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر یک  به سود تراکتور تمام شد.

ذوب آهن - مس رفسنجان؛  وداع یا بقای تیم دوم اصفهان؟

ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر یک راه بیشتر ندارد و آن هم برد در آخرین مسابقه فصل است. ذوبی‌ها اگر بتوانند مس رفسنجان را شکست بدهند به احتمال فراوان در لیگ برتر ماندگار خواهند شد. ذوب دو شکست متوالی مقابل نساجی و سپاهان داشت که باعث شد کارش به روز آخر کشیده شود. مس رفسنجان اما با خیلی راحت در رده دهم جدول جا خوش کرده است. بازیکنان این تیم انگیزه زیادی برای برد ندارند و همین مساله می‌تواند به ذوب آهن برای پیروزی کمک کند.جمعه شب مشخص می‌شود که تیم دوم اصفهان در لیگ برتر ماندگار می‌شود یا باید با سطح اول رقابت‌های باشگاهی کشور وداع کند.

مسابقه رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر یک به سود مس به پایان رسیده بود.

پیکان - پرسپولیس؛ شب تاریخی سرخپوشان یا خلق شگفتی؟

پرسپولیس برای تاریخ‌سازی و رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر( گلات قهرمانی) فقط به یک برد نیاز دارد. سرخپوشان اکنون سرتاپا انگیزه هستند و می‌دانند که تاریخی‌ترین روزهای باشگاه را رقم خواهند زد. پیکان اما از هفته بیستم به بعد باخت نداشته و روند صعودی و موفقیت امیزی داشته است. شاگردان تارتار البته برای اینکه پرسپولیس را شکست بدهند یا متوقف کنند انگیزه خیلی زیادی ندارند زیرا پیکان ۴۰ امتیازی هفتم است و در بهترین حالت ممکن است دو پله در جدول لیگ صعود کند اما پرسپولیس و هوادارانش از حالا به فکر تاریخی‌ترین شب باشگاه خود هستند هرچند تصور از پیش برنده بودن می‌تواند سم خطرناکی برای شاگردان گل‌محمدی محسوب شود و این تیم ممکن است در کمال ناباوری قهرمانی را از دست بدهد اگر حریف خود را دستکم بگیرد.

پرسپولیس در گذشته نیز با شکست دادن پارس جنوبی به سرمربیگری مهدی تارتار در شهر جم بوشهر جام قهرمانی را گرفته بود و این مرتبه هم ممکن است تاریخ تکرار شود و پرسپولیس بازهم در خانه حریف جام پنجم قهرمانی را بالای سر ببرد. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

هفته سی‌اُم؛ گرامیداشت عید سعید غدیر خم

جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰

صنعت نفت آبادان – ماشین سازی تبریز - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه تختی آبادان

آلومینیوم اراک – نفت مسجدسلیمان - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

گل گهرسیرجان – نساجی مازندران - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

پدیده مشهد – فولاد خوزستان - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

استقلال – فولاد مبارکه سپاهان - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه آزادی تهران

تراکتور تبریز- سایپا تهران - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه یادگار امام تبریز

ذوب آهن اصفهان – مس رفسنجان - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

پیکان تهران – پرسپولیس - ساعت ۲۱:۱۵- ورزشگاه شهدا شهر قدس

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرسپولیس سپاهان لیگ برتر رفت دو تیم با نتیجه پنجمین قهرمانی نفت مسجدسلیمان شکست بدهد جدول لیگ لیگ برتر نفت آبادان ماشین سازی مس رفسنجان ساعت ۲۱ ۱۵ بازی رفت هفته سی ذوب آهن گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب‌آهن راهی تهران می‌شود؛ فروردین سخت گاندوها در لیگ برتر

ذوب آهن از 10 فروردین تمریناتش را در تهران پیگیری می کند

طرفداری | تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی برای دو دیدار حساس مقابل تراکتور و سپاهان آماده می‌شود که در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشده است.

شاگردان محمد ربیعی که از 4 فروردین ماه تمرینات خود را در اصفهان آغاز کرده‌اند، فردا راهی تهران خواهند شد تا از 10 فروردین تمرینات خود را در پایتخت پیگیری کنند.

هدف از این سفر برگزاری بازی‌های تدارکاتی در تعطیلات نوروز است. هنوز حریف تدارکاتی ذوب‌آهن مشخص نشده، اما احتمال بازی با گل‌گهر سیرجان وجود دارد.

ذوب‌آهن در هفته بیست و دوم لیگ برتر باید در روز 18 فروردین به مصاف شمس آذر قزوین برود. این تیم در دو بازی بعدی خود نیز با تراکتور و سپاهان روبرو خواهد شد که کار سختی در پیش دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • گل گهر به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • ذوب‌آهن راهی تهران می‌شود؛ فروردین سخت گاندوها در لیگ برتر
  • نابسامانی مدیریتی وخریدهای جنجالی/ شوک‌هایی که رنگ زردها را پراند
  • همه مدعیان صعود بردند، جز قهرمان لیگ‌برتر!
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ رضا اسدی با سوپرگل، یحیی گل محمدی را بدرقه کرد | ماندگارترین‌ها
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • چگونه استقلال و سپاهان در هفته ۲۱ بهترین شدند؟
  • صید تاریخی ملوانان؛ سپاهان جام قهرمانی را به پرسپولیس داد! | بازی های ماندگار