Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.


جشنواره دانشجویی «تیتر ۱۲» به گام پایانی خود رسید

جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» که امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود داوری نهایی خود را به صورت حضوری و مجازی به پایان رساند و آماده برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان شد.

در دوازدهمین دوره از جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی کشور که به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود، پس از دریافت ۲۸ هزار و ۲۷۱اثر از سوی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، ۲۳ هزار ۷۸۹ اثر بعد از مرحله غربالگری اولیه توانستند جواز حضور در مرحله داوری را دریافت کنند.



از مجموع ۲۳ هزار و ۷۸۹ اثر و نشریه راه یافته به مرحله اول داوری در نهایت تعداد ۹۵۷ اثر به مرحله نهایی جشنواره «تیتر ۱۲» راه پیدا کرد که این آثار از ۹۳ دانشگاه به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده است. بدین ترتیب در مرحله نهایی داوری ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی و ۴۹ دانشگاه تابعه وزارت علوم در اختتامیه جشنواره نماینده خواهند داشت.

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. در دوره قبل جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال وزارت بهداشت میزبان جشنواره «تیتر ۱۲» خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.


دانشگاه الزهرا (س) دانشجویان را تحت پوشش بیمه سلامت و حوادث قرار داد

با توجه به شیوع بیماری کرونا و هزینه های سرسام آور درمان، دانشگاه الزهرا دانشجویان خود را تحت پوشش بیمه سلامت و حوادث قرار داد.

تعداد دانشجویان تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه حوادث دانشگاه الزهرا در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد ۱۰۸ نفر از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تحت پوشش بیمه سلامت و کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل به تعداد ۱۰۶۸۰ نفر در دانشگاه الزهرا (س) تحت پوشش بیمه حوادث همگانی قرار گرفتند.


لغو اسکان‌های تابستانی خوابگاه‌های دانشجویی


موج جدید بیماری کرونا مانند یک سونامی کشور را مجددا فرا گرفت و فراگیر و ابتلا به این بیماری به گونه‌ای شده که شرایط اکثر شهر‌های کشور در وضعیت قرمز بوده که باعث لغو اسکان‌های تابستانی خوابگاه‌های دانشجویی شد.


اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در این شرایط با مجوز معاونت‌های آموزشی در خوابگاه به سر می‌برند دچار سردرگمی شده و بیشتر دانشگاه‌ها اسکان‌های تابستانه خود را در خوابگاه‌های دانشجویی لغو کردند و این به این معنی است که اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها نشان از این دارد که در ایام تابستان اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی ندارند و دانشجویان باید در مهلت مقرر خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.


از طرفی با فرا رسیدن دومین ماه تابستان، خانه تکانی خوابگاه‌های دانشجویی آغاز می‌شود و فضا‌های خوابگاهی برای اسکان دانشجویان در سال تحصیلی جدید بازسازی، نوسازی و تجهیز می‌شوند که این مسئله در بسیاری موارد باعث شده است که حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها بسیار محدود باشد حالا نوسازی خوابگاه‌ها و در کنار آن قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر تهران و شیوع مجددد کرونا اسکان تابستانه دانشجویان را در خوابگاه‌ها با چالش جدی مواجه کرده است. دانشگاه‌هایی مانند تهران، الزهرا، امیرکبیر، تربیت مدرس، علم وصنعت و علامه و شریف محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کردند.

 

شرایط و مهلت ثبت‌نام بورس تحصیلی کشور مالزی اعلام شد

 سازمان امور دانشجویان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت چین و پیرو مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همتایان دولت مالزی، با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته‌های تحصیلی مختلف در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ موافقت شده است.

بر همین اساس و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی: (https://biasiswa.mohe.gov.my/INTER/index.php) نسبت به ثبت نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) اقدام نمایند.

 

آمار مبتلایان به کرونا در دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد

شیوع کرونا باعث فراگیری بین دانشگاهیان تربیت مدرس شد و معاون این دانشگاه بر عدم پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها تاکید کرد.

معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای دانشگاه بر حضور حداقلی دانشگاهیان در دانشگاه و عدم پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه‌ها به دلیل افزایش شیوع کرونا تأکید کرد.

در این نشست مسعود رضایی بر لزوم توجه بیشتر به دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شرایط قرمز کرونایی و شناسایی سویه‌ی دلتا ویروس کووید-۱۹ در کشور تاکید کرد.

وی افزود: تعداد کل افراد مبتلا و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۶ تیرماه۱۴۰۰در دانشگاه، ۶۷۲ نفر می‌باشد که از این تعداد ۲۳۵ نفر دانشجو، ۳۴۲ نفر از کارکنان و ۹۵ نفر از اعضای هیات علمی بوده اند.


معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: طی هفته اخیر شاهد افزایش مراجعه افراد مبتلا و مشکوک به کرونا به مرکز بهداشت و درمان بودیم و ممکن است در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش ابتلا در میان دانشگاهیان باشیم و در این راستا لازم است حضور حداقلی در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد و دانشجویانی که مهلت آن‌ها برای سکونت در خوابگاه به اتمام رسیده، خوابگاه‌ها را تخلیه و افراد جدید فعلا جهت سکونت در خوابگاه پذیرش نشوند و فقط دانشجویانی که برای امور آزمایشگاهی و پژوهشی خود مجبور به حضور در دانشگاه هستند تا پایان زمان پژوهش خود در خوابگاه حضور داشته باشند تا بتوانیم در حد ممکن از ابتلای دانشجویان به کرونا پیشگیری نماییم.

 

 

آیین‌نامه شورا‌های صنفی دانشجویان علوم پزشکی ابلاغ شد

وزارت بهداشت، آیین نامه شورا‌های صنفی دانشجویان و دستیاران دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی را ابلاغ کرد.

در این آیین نامه آمده است به منظور ایجاد بستر مناسب برای تقویت زمینه‌های همفکری و مشارکت دانشجویان در امور صنفی و حفظ و پیگیری حقوق و حریم دانشجویی، شورا‌های صنفی دانشجویان و دستیاران در دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های علوم پزشکی براساس مفاد این آیین نامه باید تشکیل شوند.

بر این اساس، شورای مرکزی مجمع دبیران شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان پی اچ دی مجموعه‌ای است که اعضای آن باید توسط مجمع دبیران شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان پی اچ دی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی انتخاب شوند.

همچنین هیات مرکزی نظارت بر شورا‌های صنفی باید متشکل از ۹ نفر عضو بوده و نظارت بر عملکرد کلیه سطوح شورا‌های صنفی دانشجویان و دستیاران را بر عهده داشته باشند.

بر اساس این آیین نامه، "کمیته نظارت" بر انتخابات کمیته‌ای است که برای نظارت در روند برگزاری انتخابات مطابق دستورالعمل ابلاغی از سوی هیات مرکزی نظارت تشکیل می‌شود و " کمیته اجرایی" نیز کمیته‌ای است که مطابق دستورالعمل هیات مرکزی نظارت فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس بورس تحصیلی دانشگاه تهران شورا های صنفی دانشجویان خوابگاه های دانشجویی تحت پوشش بیمه سلامت دانشگاه الزهرا برگزار می شود خوابگاه ها وزارت بهداشت دانشگاه ها تربیت مدرس وزارت علوم علوم پزشکی آیین نامه تیتر ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته