Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ الیزه، کاخ ریست جمهوری فرانسه گفته است که این موضوع در صورت تایید بسیار جدی است و تمام زوایای تاریک این گزارش‌ها باید روشن شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در پی دیدار با مقامات فرانسوی در پاریس اعلام کرد که دولتش این اتهام که نرم افزار یک شرکت خصوصی اسرائیلی برای جاسوسی احتمالی از امانوئل ماکرون رئیس جمهوری و سایر مقامات فرانسوی استفاده شده است را "جدی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

نرم‌افزار پگاسوس تولید شرکت اسرائیلی ان‌اس‌او است که محصول خود را عموما به دولت‌های خودکامه فروخته است. گفته می‌شود بسیاری از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و شماری از رهبران جهان هدف این بدافزار قرار گرفته‌اند.

بر اساس بیانیه روز چهارشنبه (۲۸ ژوئیه) وزارت جنگ اسرائیل، بنی گانتس در ملاقات با فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در خصوص ان‌اس‌او صحبت کرده و گفته است "اسرائیل اتهامات را جدی می‌گیرد".

بر اساس این بیانیه: "او (گانتس) خاطرنشان کرد که اسرائیل صادرات محصولات سایبری را به طور انحصاری به نهادهای دولتی، برای استفاده قانونی و فقط به منظور پیشگیری و تحقیق در مورد جرم و مقابله با تروریسم تایید می‌کند."

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که مقامات دولت اسرائیل از دفتر شرکت ان‌اس‌او بازدید کرده‌اند و اسرائیل در حال بررسی کامل ادعا هاست.

وزیر دفاع فرانسه نیز به بنی گانتس گفت: "اعتماد و احترام متقابل دو طرف ما به توضیحاتی بستگی دارد امروز فرانسه منتظر آن است."

این اولین جلسه وزیران دفاع دو طرف از سال ۲۰۱۳ میلادی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت دفاع این کشور روز سه شنبه گفته بود که هدف "روشن شدن این مطلب است که دولت اسرائیل از فعالیت مشتریان ان اس او چه اطلاعاتی داشته است."

در پی گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست مبنی بر این که نام رئیس جمهوری فرانسه در فهرست افرادی که هدف پگاسوس بوده‌اند دیده می‌شود، دولت فرانسه خواهان تحقیقات فوری در این خصوص شد.

بنا به اخباری که به رسانه‌ها درز کرده، شماره تلفن ۵۰ هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است.

دست کم ۱۵ هزار شماره تلفن مربوط به مکزیک در این فهرست هست که دست کم ۲۵ شماره متعلق به روزنامه نگاران بوده است.

مشخص نیست دقیقا چند دستگاه تلفن هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند. روزنامه گاردین می‌گوید مکزیک اولین کشور جهان است که بدافزار پگاسوس را خریده و به آزمایشگاهی برای تکنولوژی‌های جاسوسی تبدیل شده است.

از جمله کسانی که هدف این بدافزار بوده‌اند رافائل کابررا روزنامه نگار مکزیکی و خانواده روزنامه نگار مقتول سعودی، جمال خاشقجی هستند. در میان رهبران جهان نیز به نام عمران خان رئیس جمهوری پاکستان، سیریل راموفوسا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و برهم صالح رییس جمهوری عراق اشاره شده است.

شرکت اسرائیلی «ان‌اس‌او» هرگونه عمل خطا در این زمینه را تکذیب کرده و تاکید دارد که این بدافزار تنها برای مقابله با تروریسم و دیگر جرایم استفاده می‌شود. این شرکت تاکید کرده که صرف وجود شماره تلفنی در این فهرست به معنای جاسوسی علیه آن یا مالک آن نیست.

مجموعه‌ای از روزنامه نگاران که مشترکا درباره پروژه پگاسوس تحقیق کرده‌اند به تازگی اعلام کردند که رهبران حداقل ۱۴ کشور هدف این نرم افزار قرار گرفته اند.

به گزارش این کنسرسیوم روزنامه‌نگاری - که از ۱۷ رسانه تشکیل شده - شماره تلفن‌های ۳ رئیس جمهور، ۱۰ نخست وزیر و نیز پادشاه مراکش در میان بیش از ۵۰ هزار شماره تلفنی است که توسط مشتریان شرکت امنیتی "ان اس او" زیر نظر بوده‌اند.

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست هیچ یک از این ۱۴ رهبر حاضر نشده‌اند تلفن خود را برای بررسی به این روزنامه بدهند، اما ۳۷ تلفن بررسی شده دیگر در این فهرست یا آلوده بوده‌اند و یا نوعی تلاش برای نصب بدافزار بر روی آنها مشاهده شده است.

چند نفر از قربانیان فرانسوی این بدافزار اعلام کرده‌اند که به دادگاه شکایت خواهند کرد بنابراین به زودی تحقیقات قضایی آغاز خواهد شد.

روزنامه لوموند که یکی از اعضای کنسرسیوم است گفته ۱۵ نفر از اعضای دولت فرانسه احتمالا در سال ۲۰۱۹ هدف این بدافزار قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل اعلام کرده که افشاگری جدید در این زمینه باید مو بر تن رهبران جهان راست کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنی گانتس فرانسه جاسوس افزار پگاسوس قرار گرفته اند رئیس جمهوری شماره تلفن بوده اند ان اس او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین نسبت به اتهام جاسوسی اتباع آلمانی برای این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که اتهام های آلمان مبنی بر بازداشت جاسوسانی که برای چین کار می کردند، بی اساس و فریبکاری سیاسی است.

وزارت خارجه چین از این کشور خواست تا از دروغ پراکنی علیه این کشور دست بردارند.

سفارت چین در برلین هم این اتهامات را رد کرده و از آلمان خواسته از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن آن، دست بردارد.

سه آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند. دادستان آلمان اعلام کرده این افراد از دو سال پیش، اطلاعات حساس را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی چین قرار داده اند.

براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

کد خبر 6086794

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه