Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال گفت: ایران همیشه مقابل تیم‌های اروپایی بهتر بازی کرده و این احتمال وجود دارد که بتوانیم عرصه را بر فرانسه تنگ کنیم.

پویا تاجیک در گفت‌وگو با میزان، درخصوص شکست سنگین تیم ملی بسکتبال ایران مقابل آمریکا در دیدار دوم خود از مرحله گروهی المپیک توکیو اظهار داشت: به نظرم دلیل اصلی باخت سنگین ایران در بازی برابر آمریکا، تمرکز مثال‌زدنی این تیم به خصوص در فاز دفاعی بود که تقریبا اجازه هرگونه خلاقیت را از تیم ایران گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم آمریکا باتوجه به اینکه با شکست پا به دیدار برابر ایران گذاشته بود بسیار جنگنده ظاهر شد تا با این برد جواب انتقادات تند رسانه‌های کشورش را بدهد. اگر آمریکا نیاز مبرم به این پیروزی روحیه‌بخش نداشت قطعا با این حد از آمادگی بازی نمی‌کرد.

وی افزود: بازیکنان آمریکا با تمرکز مثال‌زدنی در طول بازی به خوبی توپ را در زمین به گردش درمی‌آوردند، همین باعث شد بتوانند فضای مناسبی برای پرتاب‌های ۳ امتیازی خود ایجاد کنند و بیشتر شوت‌های ۳ امتیازیشان تبدیل به گل شد. آمریکایی‌ها بیشتر در فاز حمله سرشناس هستند، اما در برابر ایران عملکرد بی‌نظیری در دفاع داشتند. از سوی دیگر بازیکنان آمریکا علاوه بر برتری تکنیکی و توانایی فنی نسبت به بازیکنان ایران از نظر قد و قامت هم در شرایط بسیار بهتری در مقایسه با بازیکنان ایران قرار دارند.

بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال ایران درمورد ترکیب ابتدایی ایران در دو بازی نخست خود در مرحله گروهی المپیک توکیو خاطرنشان کرد: هر مربی ترکیب ابتدایی خود را براساس چیدمان و سبک بازی تیم حریف می‌چیند و به نظرم تصمیم سرمربی تیم ملی در انتخاب یک ترکیب بلند قامت در دو بازی ابتدایی برابر جمهوری چک و آمریکا کار منطقی و درستی بود.

ستاره سال‌های نه‌چندان دور بسکتبال ایران با اشاره به حضور درخشان بازیکنان جوان در میدان بزرگی همچون المپیک تصریح کرد: جوانان همیشه سرشار از انرژی و انگیزه هستند و در صورتی که از نظر فنی و ذهنی خوب آماده شده باشند می‌توانند در سخت‌ترین لحظات گره از کار هر تیمی بگشایند. کاش شرایط المپیک به گونه‌ای بود که می‌توانستیم بازیکنان بیشتری را در لیست اعزامی به توکیو داشته باشیم. به نظرم یکی، دو بازیکن تیم ملی جوانان پتانسیل همراهی تیم ملی در توکیو را داشتند؛ باید به جوانان اعتماد کنیم.

تاجیک در پایان درمورد دیدار آخر تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تیم قدرتمند فرانسه گفت: فرانسه تیم بسیار خوبی است و قدرتش را در بازی نخست برابر آمریکا نشان داد. البته ایران همیشه مقابل تیم‌های اروپایی بهتر بازی کرده و باتوجه به سابقه رویارویی تیم ملی با کشور‌های اروپایی، این احتمال وجود دارد که بتوانیم عرصه را بر فرانسه تنگ کنیم. انجام بازی خوب برابر فرانسه منوط به این است که انگیزه بازیکنان کم نشده باشد و با همان انگیزه آغاز المپیک مقابل فرانسه بازی کنند.

بیشتر بخوانید: شکست سنگین تیم ملی بسکتبال ایران مقابل مدعی اصلی قهرمانی/ حدادی امتیازآورترین بازیکن ایران شد + عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک توکیو فدراسیون بسکتبال پویا تاجیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسکتبال المپیک توکیو فدراسیون بسکتبال پویا تاجیک تیم ملی بسکتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی بزرگ اینتر: علاقه شدید ستاره‌های تیم به المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، اینتر در حال حاضر خود را در موقعیتی نامناسب می‌بیند زیرا دو ستاره‌اش یعنی لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام هر دو می‌خواهند در بازی‌های المپیک تابستانی شرکت کنند و مدیران باشگاه ایتالیایی نگرانی‌هایی در مورد آمادگی جسمانی آنها دارند.

بازی‌های المپیک در ژوئیه سال جاری در پاریس آغاز می‌شود و حدود سه هفته تا اواسط آگوست ادامه خواهد داشت. فوتبال نقش کوچکی در بازی‌ها دارد و کشورها فقط به سه بازیکن بالای ۲۳ سال اجازه حضور در ترکیب تیم‌ها را می‌دهند.

در حال حاضر موضوع شرکت بازیکنان بزرگسال در المپیک یک موضوع جدی در فوتبال اروپاست. گزارش‌های متعددی از علاقه بسیاری از بازیکنان به حضور در المپیک منتشر شده اما در سمت دیگر باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید اعلام کرده‌اند که به بازیکنان‌شان اجازه شرکت در المپیک را نمی‌دهند.

گاتزتا دلو اسپورت هم امروز خبر داده که اینتر نگران حضور دو تن از مهاجمانش در المپیک است. مارتینز و تورام هر دو می‌خواهند به المپیک بروند و در یک سو اینتر از این موضوع به‌شدت ناراضی است زیرا مدیران باشگاه معتقدند حضور آنها در المپیک به آمادگی جسمانی‌شان ضربه بزرگی وارد خواهد کرد.

آنها قصد دارند در هفته‌های آینده با این دو بازیکن صحبت و آنها را از رفتن به المپیک منصرف کنند.

دیگر خبرها

  • بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ پیروزی بانوان ایران مقابل ماکائو در گام نخست
  • بسکتبال NBA | تعقیب و گریز پرهیجان در کنفرانس غرب
  • پیروزی تیم بسکتبال سه نفره بانوان مقابل ماکائو در کاپ آسیا
  • نگرانی بزرگ اینتر: علاقه شدید ستاره‌های تیم به المپیک!
  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • حرف‌های انگیزشی برانکو بعد از اولین پیروزی
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • تاجیک‌ها عربستان را هم متوقف کردند!
  • تیم اروپایی راه را برای قلعه‌نویی باز کرد
  • بسکتبال NBA | کامبک تاریخی در آتلانتا؛ درجا زدن سانز و کلیپرز دلیل دارد!