Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای که در جلسه دیروز شورای امنیت درباره درباره وضعیت خاورمیانه برای ریاست شورا ارسال کرد، گفت که سلسله حملات مکرر اسرائیل به خاک سوریه که آخرین مورد آن پنجشنبه گذشته صورت گرفت، سیاست‌های اشغالگری را تداوم می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغ افزود: ادامه اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین و جولان سوریه بار دیگر عدم موفقیت شورای امنیت در عمل به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را نشان داده است.

صباغ گفت: در کم‌تر از یک سال گذشته رژیم صهیونیستی بیش از پنجاه بار به سوریه تجاوز کرده که با شهادت شمار زیادی غیرنظامی و تخریب اموال و دارایی آنان همراه شده است و همزمان مسئولین رژیم اشغالگر به نقض نظام‌مند حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در جولان اشغالی سوریه ادامه می‌دهند که از جمله جرایم آن شهرک سازی، تبعیض نژادی، بازداشت خودسرانه اهالی و شکنجه و آواره کردن و سرقت منابع طبیعی جولان است.

وی همچنین تاکید کرد: تداوم اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه از طریق اعمال سیاست تبعیض نژادی و اقدامات خودسرانه علیه مردم ما در جولان، بی توجهی به قوانین بین‌المللی و به چالش کشیدن بی‌سابقه اراده بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل و شورای امنیت، به ویژه قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳ و۴۹۷ است.

صباغ توضیح داد که از ۲۷ آگوست ۲۰۱۴، مقامات اشغالگر اسرائیلی به بستن گذرگاه «قنیطره» ادامه دادند، این تنها گذرگاه قانونی برای مردم جولان سوریه اشغال شده به منظور برقراری ارتباط با وطن خود سوریه به شمار می‌رود. همچنین این رژیم به کاشت و تجدید میادین مین که منجر به مرگ و جراحت بسیاری از ساکنان جولان می‌شود، ادامه می‌دهد.

وی بار دیگر بر تعهد قاطع سوریه به آرمان و حقوق مردم فلسطین برای بازگشت و ایجاد یک کشور مستقل که قدس اشغالی پایتخت آن باشد، تأکید کرد.

بسام صباغ بر حمایت سوریه از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل در همه خاک فلسطین به پایتختی قدس تاکید کرد و گفت: حق پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمینشان نیز بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سال ۱۹۴۸ باید تضمین شود و هر معامله‌ای که مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل نباشد، قابل قبول نیست و باید به کشور فلسطین، حق عضویت کامل در سازمان ملل اعطا شود.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تروریسم سوریه اسرائیل رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تروریسم سوریه سازمان ملل متحد تروریسم سوریه اسرائیل رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

شامگاه گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع دادند.

کد خبر 6083203 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان
  • چرایی سنگ‌اندازی واشنگتن در مسیر عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت