Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@05:06:27 GMT

جشن عید غدیر در ایرانشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۹۵۵۵

جشن عید غدیر در ایرانشهر برگزار شد

مردم شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان که به شهر میزبانان ولایت مشهور است در شب عید غدیرخم با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع به سرور و شادی پرداختند.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهر میزبانان ولایت با حضور در مساجد و حسینیه‌ها و بوستان‌های ایرانشهر و پخش شربت و شیرینی سالروز ولایت‌مداری مولای متقیان حضرت علی(ع) را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ولایت مدار شهر میزبانان ولایت دیشب و امروز با شرکت در آیین های مختلف که در مساجد و میادین این شهرستان برپا شد عید سعید غدیر خم را گرامی داشتند.

امام جمعه ایرانشهر در این مراسم با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: غدیر نباید به یک بزرگداشت تاریخی خلاصه شود بلکه غدیر یک جریان بزرگ در بستر تاریخ است که به دنبال حاکمیت الله است.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی با بیان ویژگی ها و خدمات امام علی (ره) به دین اسلام افزود: نقش حضرت علی (ع) در صدر اسلام، قبل و بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) بسیار تأثیرگذار بود.

وی بیان کرد: فضائل و سیره زندگی حضرت علی (ع) باید سرمشق زندگی همه مسلمانان قرار گیرد.

اجرای سرود و مولودی خوانی و اهدا جوایز به سادات از دیگر برنامه های این مراسم بود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر کودک شهید در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان پیکر کودک شهید محدیث بامری از شهدای حادثه تروریستی اخیر در محور ترانزیتی خاش به ایرانشهر با حضور امام جمعه، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، جانشین فرماندهی سپاه، شوراها، مسوولان و اقشار مختلف مردم خاش تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش بزمان منتقل شد.

در حادثه تروریستی و حمله ناجوانمردانه شامگاه دوشنبه ۶ فروردین به یگان تکاوری انتظامی و خودروی عبوری در محور ترانزیتی خاش به ایرانشهر در حوالی دوراهی ایرندگان یک مامور انتظامی و یک کودک از یک خانواده بی گناه به شهادت رسید.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش در حاشیه تشییع پیکر این کودک شهید بیان کرد: کوردلان و اشرار و گروهک های تروریستی و مزدوران بیگانه باید بدانند، با خون افراد بیگناه و انجام ترورهای کور، درخت تنومند نظام اسلامی ایران مستحکم و پابرجا می ماند و ان شاءالله شاهد نابودی جنایتکاران و دست نشاندگان استکبار خواهیم بود.

وی اظهارداشت: حمله ناجوانمردانه به یگان تکاوری انتظامی و خودروهای عبوری از هر جهت محکوم بوده و مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ شهرستان خاش از تروریستها بیزار بوده و اعلام انزجار کرده اند.

چند شب قبل واحد گشت یگان تکاوری، ویژه تامین امنیت شهروندان در ایام نوروز، در محور خاش _ ایرانشهر، مورد حمله تروریست های کوردل قرار گرفت که بر اثر آن، ستوانسوم محمد ذخیره، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

هم چنین یک خودرو دیگر که حامل اعضای یک خانواده، در مسیر خودرو یگان تکاوری، در حال تردد بود نیز هدف تیراندازی افراد تروریست قرار گرفت که بر اثر آن، متاسفانه، دو عضو خانواده مجروح و یک نوزاد نیز به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گشت پلیس اصفهان دستبند طلای یک میلیاردی را به صاحب آن بازگرداند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • طرح تکریم ایتام در بخش سندرک برگزار شد
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی وهنری با هدف کاهش حوادث جاده‌ای در ایرانشهر