Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری هدف‌گذاری بنیاد برکت حمایت و ارائه تسهیلات به ۲۰۰ کارگاه خرد و زودبازده و مشاغل خانگی در روستاهای هدف شهرستان نیر با میزان اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ نفری است.

وی افزود: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و مشاغل خانگی بنیاد برکت در سال ۹۸ و ۹۹ در شهرستان‌های خلخال، کوثر و بیله سوار به اجرا در آمده و در سال‌جاری هدف‌گذاری بنیاد برکت برای اجرای این طرح در تمام شهرستان‌های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانمندسازی و ایجاد تنوع شغلی در روستاها از اهداف اصلی بنیاد برکت است

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل بیان کرد: در این طرح حمایت از مشاغل خانگی و روستایی، فرآوری محصولات لبنی تولیدی در روستاها، طرح‌های گلخانه‌ای، صنایع دستی، چرم‌دوزی، فنی و خدماتی، کارگاه‌های تولید پوشاک، مشاغل دانش بنیان و ... بسته به موقعیت روستاها و رسته‌های شغلی مختص منطقه انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: توانمندسازی روستاها، ایجاد تنوع شغلی در مناطق روستایی و افزایش تنوع محصولات تولیدی و همچنین ایجاد بستر لازم برای مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ارائه تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۴۸ الی ۶۰ ماهه

اصغری با اشاره به نحوه حمایت از این کارگاه‌ها عنوان کرد: برای حمایت از این مشاغل، تسهیلات قرض الحسنه تنفس‌دار با سود ۴درصد با بازپرداخت ۴۸ الی ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده و از سال جاری سقف این تسهیلات تا میزان ۵۰ میلیون تومان است.

وی تشریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال در کنار حمایت از تولید در بحث مانع‌زدایی‌ها نیز تمامی مراحل ارائه تسهیلات و پروسه اداری آن توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت انجام می‌گیرد و تسهیل‌گران بنیاد برکت با حضور در روستاهای هدف و مراجعه به محل کار متقاضیان تمام مراحل مورد نیاز اداری و تشکیل و تکمیل پرونده را انجام می‌دهند.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: در راستای پشتیبانی از این کارگاه‌ها نیز بنیاد برکت با برگزاری دوره‌های آموزشی و تشکیل صندوق‌های محلی و گروه‌های تخصصی مشاغل تا ۲ سال افراد کارآفرین را راهبری و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیادبرکت کارآفرینی اشتغال روستا مشاغل خانگی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۳ کارگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های حقوقی برای ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ظهر امروز در جمع مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از راه‌اندازی موج آموزش برای مشاوران املاک استان البرز خبر داد و افزود: برگزاری 2 همایش استانی با حضور 3110 نفر از مشاوران املاک استان و اجرای دوره‌های آموزشی برای متقاضیان دریافت پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو از اقدامات ثمربخش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز است.

نجف‌نیا در این نشست بر اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه در حمایت از واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم، تلاش می‌کند با اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر، از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی پیشگیری کند.

البرز؛ استانی بدون پرونده جرایم مطبوعاتی در دادگستری

این مقام مسئول حذف قوانین دست و پاگیر را در حفظ واحدهای تولیدی ضروری دانست و بیان کرد: اقتصاد با معضلات فراوانی از جمله رقابت‌های نامشروع، قاچاق و فرار مالیاتی مواجه است و در چنین شرایطی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های حمایت قضایی و رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر می‌توان از زمین‌خوردن کارگاه‌ها و تولیدکنندگان پیشگیری کرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز بر ایجاد فرصت‌های شغلی در زندان و برای زندانیان تأکید کرد و افزود: مشارکت در اجرای طرح‌های مرتبط با حرفه‌آموزی و راه‌اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان، به فرآیند بازپروری زندانیان و پیشگیری از تکرار چرخه جرم کمک می‌کند.

در این نشست پیرامون راهکارهای رفع موانع تولید، کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان در مسیر حفظ و ایجاد اشتغال بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام