Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدکاظم فلاح‌هروی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقداماتی در جهت حمایت از کارکنان اداری دستگاه قضایی با دستورات ریاست پیشین و کنونی قوه قضاییه آغاز شده اما به دلیل سختی کار در این حوزه میزان درخواستها برای خروج نیرو از دستگاه قضایی زیاد شده است. 

وی ادامه داد: موضوع سختی کار در دادگستری و روند افزایش درخواست کارکنان برای خروج از این مجموعه امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دادگستری کل خراسان رضوی همچنین به وضعیت تشکیلاتی حوزه‌های قضایی در استان اشاره و بیان کرد: اختیار ایجاد دادگستری یا "دادگاه بخش" طبق قانون و با توجه به معیارهای مختلف، به مجموعه قضایی اعطا شده است.

وی گفت: بر این اساس گرچه نسبت به کمبودهای دادگستری آگاهی لازم وجود دارد و برای رفع آنها تلاش بسیار صورت گرفته ولی در این زمینه باید مشکلات و محدودیتهای فراروی تامین نیروی انسانی مناسب قوه قضاییه نیز مورد توجه باشد. 
فلاح‌هروی افزود: "سند تحول قوه قضاییه" با عنوان تحول و تعالی نیز مورد توجه ویژه مجموعه قضایی در استان خراسان رضوی قرار دارد.
وی در باره کمبودهای قضایی در شهرستان مرزی و تازه‌تاسیس صالح‌آباد نیز گفت: از مدتها پیش تلاش بسیار با هدف تامین نیروی قضایی مورد نیاز این منطقه آغاز شده و اختصاص قاضی برای صالح‌آباد منتظر اقدامات از طریق ساز و کارهای موجود است. 
وی ادامه داد: چند هفته پیش با پیگیریهای صورت گرفته، در جریان تقسیم نیروهای جدید قضایی یک نفر از قضات جوان و مستعد مامور خدمت در دادگستری صالح‌آباد شد تا پس از طی تشریفات قانونی از سوی ستاد قوه قضاییه در آینده نزدیک مشغول کار در این شهرستان شود.  
معاون منابع انسانی دادگستری کل خراسان رضوی گفت: دو نفر از دادرسان مشهد در دو بخش کیفری و حقوقی برای کمک به حوزه قضایی صالح‌آباد تا زمان تقسیم نیروی جدید مامور یاری‌رسانی و رسیدگی به پرونده‌ها در آن حوزه قضایی شده‌اند.  

وی افزود: گرچه این روند تا رفع کمبودهای دادگستری صالح‌آباد تداوم خواهد داشت ولی در عین حال بایسته است شهروندان ساکن آن خطه نیز نسبت به برخی مشکلات، کمبودها و تنگناهای دستگاه قضایی به ویژه در حوزه منابع انسانی آگاه باشند. 

مرکز شهرستان ۴۳ هزار نفری صالح‌آباد در ۱۷۴ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. ۳۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان شامل دو بخش "مرکزی و جنت‌آباد" در ۹۲ روستا سکونت دارند. صالح‌آباد که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان تربت‌جام بود اوایل سال ۱۳۹۸ به شهرستان ارتقا یافت. این شهرستان از شمال شرق ۹۰ کیلومتر مرز با افغانستان دارد. 

دادگستری کل خراسان رضوی در حالی از خدمات ۸۰۳ قاضی و ۲ هزار و ۳۹۴ نیروی اداری برخوردار است که بر اساس چارت رسمی سازمانی خود باید هزار و ۳۴۰ قاضی و پنج هزار و ۶۷۱ نیروی اداری در اختیار داشته باشد.

بر این اساس دادگستری خراسان رضوی هم‌اینک با کمبود ۴۰ درصدی قاضی و ۵۸ درصدی کارمند مواجه است.

اداره‌های دادگستری در همه شهرستانهای ۳۳ گانه استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعال است و حتی "دادگاه بخش" نیز در برخی بخشهای شهرستانهای مختلف که دارای مراجعان و پرونده قضایی بیشتر هستند برپا شده است.

١٣٠ شعبه دادگاهی نیز در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد استقرار و فعالیت دارند. تاکنون ٨٠ شعبه از این تعداد به زیرساختهای لازم برای برگزاری دادگاه مجازی مجهز شده‌اند.

برچسب‌ها دادگستری مشهد قاضی صالح آباد دادگستری کل استان خراسان رضوی قوه قضاییه نیروی انسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری مشهد قاضی دادگستری مشهد قاضی صالح آباد دادگستری کل استان خراسان رضوی قوه قضاییه نیروی انسانی خراسان رضوی دادگستری کل قوه قضاییه صالح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت:  ۵۳ طرح اقتصادی به ارزش سرمایه‌گذاری ۹۷ همت در استان وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی مدیریت استان تا پایان دولت باید به اتمام برسد.

یعقوبعلی نظری در نشست با فرمانداران استان در استانداری افزود: فهرستی از طرح‌های اقتصادی، عمرانی و کوچک مقیاس هدف شناسایی و در دستور کار شهرستان‌ها قرار بگیرد تا در پایان دولت تمام شود.

وی خطاب به فرمانداران حاضر در این مراسم گفت: از طرح‌های خردی که به ظاهر کوچک مقیاس به نظر می‌رسند، اما گره مهمی از زندگی مردم باز می‌کنند، نباید غافل شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضع نهضت ملی مسکن در استان گفت: در بیشتر شهرستان‌های استان مشکلی در زمینه زمین وجود ندارد و اصرار بر این است؛ ماموریت نهضت ملی مسکن با جدیت در مجموع استان دنبال شود.

نظری افزود: برنامه ریزی‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها اگر درست انجام شود، تا پایان سال این موضوع به نتایج خوبی خواهد رسید.

وی افزود: در سفر‌های شهرستانی بازدید از طرح‌های مهم عمرانی و اقتصادی از جمله نهضت ملی مسکن در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • انتصاب رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی