Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون منابع انسانی دادگستری کل خراسان رضوی دستگاه قضایی را بخاطر تنوع نهادهای نظارتی بر آن در زمره سالمترین مجموعه‌ها توصیف و بیان کرد: گرچه در این چارچوب با تخلفات برخورد می‌شود ولی تناسب لازم بین مسوولیتها و وظایف سنگین قضات و کارکنان اداری دادگستری با وضعیت معیشتی آنان وجود ندارد.

محمدکاظم فلاح‌هروی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقداماتی در جهت حمایت از کارکنان اداری دستگاه قضایی با دستورات ریاست پیشین و کنونی قوه قضاییه آغاز شده اما به دلیل سختی کار در این حوزه میزان درخواستها برای خروج نیرو از دستگاه قضایی زیاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع سختی کار در دادگستری و روند افزایش درخواست کارکنان برای خروج از این مجموعه امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون دادگستری کل خراسان رضوی همچنین به وضعیت تشکیلاتی حوزه‌های قضایی در استان اشاره و بیان کرد: اختیار ایجاد دادگستری یا "دادگاه بخش" طبق قانون و با توجه به معیارهای مختلف، به مجموعه قضایی اعطا شده است.

وی گفت: بر این اساس گرچه نسبت به کمبودهای دادگستری آگاهی لازم وجود دارد و برای رفع آنها تلاش بسیار صورت گرفته ولی در این زمینه باید مشکلات و محدودیتهای فراروی تامین نیروی انسانی مناسب قوه قضاییه نیز مورد توجه باشد.
فلاح‌هروی افزود: "سند تحول قوه قضاییه" با عنوان تحول و تعالی نیز مورد توجه ویژه مجموعه قضایی در استان خراسان رضوی قرار دارد.
وی در باره کمبودهای قضایی در شهرستان مرزی و تازه‌تاسیس صالح‌آباد نیز گفت: از مدتها پیش تلاش بسیار با هدف تامین نیروی قضایی مورد نیاز این منطقه آغاز شده و اختصاص قاضی برای صالح‌آباد منتظر اقدامات از طریق ساز و کارهای موجود است.
وی ادامه داد: چند هفته پیش با پیگیریهای صورت گرفته، در جریان تقسیم نیروهای جدید قضایی یک نفر از قضات جوان و مستعد مامور خدمت در دادگستری صالح‌آباد شد تا پس از طی تشریفات قانونی از سوی ستاد قوه قضاییه در آینده نزدیک مشغول کار در این شهرستان شود. 
معاون منابع انسانی دادگستری کل خراسان رضوی گفت: دو نفر از دادرسان مشهد در دو بخش کیفری و حقوقی برای کمک به حوزه قضایی صالح‌آباد تا زمان تقسیم نیروی جدید مامور یاری‌رسانی و رسیدگی به پرونده‌ها در آن حوزه قضایی شده‌اند. 

وی افزود: گرچه این روند تا رفع کمبودهای دادگستری صالح‌آباد تداوم خواهد داشت ولی در عین حال بایسته است شهروندان ساکن آن خطه نیز نسبت به برخی مشکلات، کمبودها و تنگناهای دستگاه قضایی به ویژه در حوزه منابع انسانی آگاه باشند.

مرکز شهرستان ۴۳ هزار نفری صالح‌آباد در ۱۷۴ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. ۳۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان شامل دو بخش "مرکزی و جنت‌آباد" در ۹۲ روستا سکونت دارند. صالح‌آباد که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان تربت‌جام بود اوایل سال ۱۳۹۸ به شهرستان ارتقا یافت. این شهرستان از شمال شرق ۹۰ کیلومتر مرز با افغانستان دارد.

دادگستری کل خراسان رضوی در حالی از خدمات ۸۰۳ قاضی و ۲ هزار و ۳۹۴ نیروی اداری برخوردار است که بر اساس چارت رسمی سازمانی خود باید هزار و ۳۴۰ قاضی و پنج هزار و ۶۷۱ نیروی اداری در اختیار داشته باشد.

بر این اساس دادگستری خراسان رضوی هم‌اینک با کمبود ۴۰ درصدی قاضی و ۵۸ درصدی کارمند مواجه است.

اداره‌های دادگستری در همه شهرستانهای ۳۳ گانه استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعال است و حتی "دادگاه بخش" نیز در برخی بخشهای شهرستانهای مختلف که دارای مراجعان و پرونده قضایی بیشتر هستند برپا شده است.

١٣٠ شعبه دادگاهی نیز در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد استقرار و فعالیت دارند. تاکنون ٨٠ شعبه از این تعداد به زیرساختهای لازم برای برگزاری دادگاه مجازی مجهز شده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دادگستری کل خراسان رضوی دستگاه قضایی قوه قضاییه صالح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با بررسی میزان هدر رفت آب در روستاهای تحت پوشش امور آبفا زاوه و تحلیل تراکم اتفاقات و حوادث شبکه‌ها، اقدام به اصلاح ۶۰۰۰ متر از شبکه  آب‌رسانی در روستاهای حفیظ‌آباد، کنگ علیا، ریگان، ساق، قلعه نی، کلاته سعید، کنگ سفلی و شهر دولت‌آباد شد.

حسین امامی افزود : در زمینه توسعه شبکه هم ۴۰۰۰ متر کار اجرایی در شهرهای دولت‌آباد و چخماق، و روستاهای صبی، ساق، عنبرسرا، کاریزبالا، پطرو، صفی‌آباد، نصیرآباد، کلاته زنگنه، محمدآباد و قلعه آقاحسن انجام شده است.

امامی یادآور شد: شبکه فرسوده آب در اغلب روستاها، موجب هدر رفت میزان قابل توجهی از آب تولیدی می‌شود که باید با برنامه‌ریزی، تعیین اولویت و برنامه زمانبندی مشخص نسبت به اصلاح شبکه ها اقدام کرد.

وی هدر رفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی را ٢١ درصد اعلام کرد و افزود: در این خصوص برنامه جامعی برای کاهش هدر رفت آب به ١۵ درصد در دست انجام است که اصلاح و بازسازی شبکه از آن جمله محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه‌دار بودن شرایط خشکسالی در خراسان رضوی حفر ١٠٠ حلقه چاه برای تابستان پیش رو در دستور کار قرار دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین به ۵۲۵ روستای خراسان رضوی آب‌رسانی شده و یا در حال آبرسانی است، گفت: آب‌رسانی به ۱۵ مجتمع و ۱۲۱ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال تا پایان امسال در حال انجام است.

امامی در پایان افزود: امسال ۴۰ شهرستان خراسان رضوی با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند بود که تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی