Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی ارتقای روابط تجاری و اقتصادی و حمایت از فعالان بخش خصوصی را از نیاز‌های اصلی جنگ اقتصادی برشمرد و گفت: با وجود همکاری‌های بسیار خوب در سطوح سیاسی و امنیتی در محور مقاومت در بخش مراودات تجاری و اقتصادی شرایط قابل قبولی را شاهد نیستیم و اگر همین وضعیت را ادامه دهیم، خطر جدی برای محور مقاومت درپی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، محمدباقر قالیباف شب گذشته در دیدار «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه با تاکید بر شکست آمریکا و اسرائیل در نبرد با محور مقاومت طی جنگ ده ساله اخیر گفت: آن‌ها مطمئن شده اند که نبرد نظامی و امنیتی نمی‌تواند ایران یا محور مقاومت را شکست دهند بنابراین به سراغ جنگ اقتصادی و تحریم رفته‌اند.

وی با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در داخل خاک سوریه گفت: البته این اقدامات نیز برای آن‌ها نتیجه نخواهد داشت و به همین دلیل با جنگ رسانه‌ای و اقتصادی به مقابله با مردم برخاسته‌اند.

قالیباف افزود: امروز محور مقاومت با جنگ اقتصادی مواجه است و می‌توانیم با همکاری‌های مشترک در حوزه اقتصادی و تجاری در جنگ اقتصادی نیز دشمن را شکست دهیم.

رئیس مجلس با بیان این که هم اکنون سطح روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور‌های محور مقاومت در بهترین سطح است گفت: این درحالی است که در بخش مراودات تجاری و اقتصادی شرایط قابل قبولی را شاهد نیستیم و اگر همین وضعیت را ادامه دهیم، خطر جدی برای محور مقاومت درپی خواهد داشت.

قالیباف با اشاره به گلایه‌های فعالان بخش خصوصی دوکشور از مشکلات پیش رو گفت: این که یک شرکت یا فعال اقتصادی نتواند کارش را انجام دهد و انگیزه پیدا نکند، با حرکت اساسی که برای جنگ اقتصادی نیاز داریم در تناقض است و مناسب نبرد با دشمن در حوزه اقتصادی نیست لذا رفع این مشکلات، نیاز جدی یک جنگ اقتصادی است.

عرنوس: به بخش خصوصی کمک می‌کنیم تا سطح مراودات تجاری ایران و سوریه افزایش یابد
در این دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز ضمن خیر مقدم به دکتر قالیباف و هیئت همراه و با بیان این که ما هرگز رشادت‌های مردم ایران و کمک‌های آن‌ها به مردم سوریه برای ایستادگی مقابل تروریست‌های تکفیری را فراموش نمی‌کنیم گفت: مردم سوریه هرگز فراموش نخواهند کرد خون جوانان ایرانی و سوری برای مقابله با تکفیری‌ها در هم آمیخت.

وی با اشاره به دستور بشار اسد برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی در همه بخش‌ها، گفت: هم اکنون در چارچوب توافق جامع دو کشور اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است، اما این مسئله باید کماکان پیگیری شود و معتقدیم که تا حد امکان باید روابط تجاری ایران و سوریه افزایش یابد.

«عرنوس» با اشاره به گلایه تجار و بازرگانان با تاکید بر این که در اسرع وقت برای حل بخشی از مشکلات بانکی فعالان بخش خصوصی دستوراتی صادر خواهم کرد افزود: البته برای رفع مشکلات تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور، اقداماتی در دست انجام است و هدف و تمرکز ما این است که به بخش خصوصی کمک کنیم تا سطح مراودات تجاری دو کشور افزایش یابد.

بر اساس این گزارش در این دیدار، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه و کمیسیون آموزش و حسین امیرعبداللهیان مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

 

بیشتر بخوانید: قالیباف: دشمنان پس از شکست در جنگ تروریستی دهه اخیر جنگ اقتصادی راه انداخته‌اند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف سوریه مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قالیباف سوریه مجلس شورای اسلامی فعالان بخش خصوصی محور مقاومت مراودات تجاری جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا نوروزی درسومین گردهمایی هم اندیشی تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور در رشت برگزار شد افزود: مقدمات تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور از سال گذشته در گیلان فراهم شده است و با اجرای این طرح مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دراجرای این طرح با اطلاح رسانی به موقع رتبه دوم کشور را در ثبت مجوز‌ها به شناسه یکتا کسب کرده، افزود: این یکی از اقدام‌های توسعه گرایانه دولت در راستای کاهش هزینه‌ها و رفت وآمد‌ها در ادارات است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌ها صاحبان اصناف باید تا ۲۵ اردیبهشت امسال مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند گفت: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند از لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
 علیرضا نوروزی با بیان اینکه باهوشمند شدن خدمات دولت، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی (qr.mojavez.ir) نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در این سامانه ثبت انجام ندهند بعد از ۲۵ اردیبهشت ماه دچار مشکل خواهند شد.
همچنین در این گردهمایی هریک از اعضا پیشنهادات و روش‌های مشارکت بهتر برای عملیاتی شدن و اطلاع رسانی این طرح را ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند