Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص تحولات خاورمیانه از جمله فلسطین سخنرانی کرد.

وی اظهار کرد: از جلسه قبلی شورای امنیت تاکنون وضعیت فلسطین به دلیل سیاست‌های غیرقانونی و اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل از جمله هتک حرمت مسجدالاقصی، مصادره، تخریب و تصرف خانه‌های فلسطینی‌ها و همچنین کشتار و زخمی کردن هزاران فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه توسط نیرو‌های اشغالگر به شدت وخیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مثلاً فقط در جنگ وحشیانه و تمام عیار ۱۱ روزه غزه در ماه می ۲۰۲۱، نیرو‌های اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند که شامل ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده از جمله یک طفل شش ماهه بود که زیر آوار خانه خود مدفون شدند. به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، در جریان حملات به غزه تقریباً ۲ هزار فلسطینی شامل بیش از ۶۰۰ کودک و ۴۰۰ زن نیز مجروح شدند که برخی از آن‌ها ممکن است به معلولیت دائمی دچار شوند.

ارشادی ادامه داد: بعلاوه، طبق اعلام دبیرکل سازمان ملل، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، نیرو‌های نظامی و امنیتی اسرائیل ۲۱ فلسطینی از جمله ۶ پسر را کشته و ۱۶۶۲ فلسطینی دیگر از جمله ۱۸۵ کودک (۷ دختر و ۱۷۸ پسر) و ۲۱ زن را مجروح کردند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان این که رژیم اسرائیل همچنان به نقض نظام‌مند و فاحش حقوق کودکان ادامه می‌دهد، اضافه کرد: طبق گزارش سالانه دبیرکل، در سال ۲۰۲۰ سازمان ملل ۱۰۳۱ مورد نقض شدید علیه ۳۴۰ کودک فلسطینی از جمله کشتن ۱۱ نفر، مجروح کردن ۳۲۴ نفر و بازداشت ۳۶۱ نفر را ثبت کرده است.

ارشادی ادامه داد: علاوه بر این، همانطور که دبیرکل گزارش داده است، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، ۴۴۵۰ فلسطینی از جمله ۱۴۰ کودک، ۳۷ زن و ۱۰ عضو شورای قانونگذاری فلسطین به عنوان زندانیان امنیتی در زندان‌های اسرائیل بودند. سربازان اسرائیلی در اقدامی وحشیانه در ۸ ژوئیه ۲۰۲۱، با مواد منفجره خانه یک زندانی فلسطینی به نام منتصر شلبی را ویران کردند.

نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: افزون بر این، یکی از اقدامات غیرقانونی و وحشیانه رژیم اسرائیل مصادره و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها است. طبق اعلام دبیرکل، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، مقامات اسرائیلی ۱۰۱۵ منزل فلسطینی‌ها را تخریب کرده اند. این تخریب‌ها در ماه رمضان سال ۲۰۲۰، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بیش از سه برابر افزایش یافت. چنین اقداماتی منجر به جابجایی ۱۲۵۵ فلسطینی شد که اکثریت آن‌ها زنان (۲۹۶) و کودکان (۶ نفر از جمله ۳۰۵ دختر) بودند. در ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ نیز رژیم اسرائیل روستای فلسطینی حومسا الفوقا را برای پنجمین بار بطور کامل تخریب کرد.

ارشادی بیان کرد: رژیم اسرائیل در جریان حمله ۱۱ روزه خود به غزه در ماه می ۲۰۲۱، بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکونی را نابود کرد و طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، تخمین زده می‌شود ۱۶۲۵۰ واحد مسکونی نیز تا حدی آسیب دیده اند و امکانات و زیرساخت‌های آب و بهداشت، ۵۸ تأسیسات آموزشی، ۹ بیمارستان و ۱۹ مرکز بهداشت نیز آسیب دیده اند.

وی یادآور شد: البته در اشاره به وحشیگری‌های رژیم اسرائیل، نباید محاصره غزه را که از سال ۲۰۰۷ تحمیل شده، از یاد برد که به گفته دبیرکل، همچنان حرکت افراد و کالا‌ها به و از غزه را به شدت محدود می‌کند، و کلیه حقوق فلسطینی ها، از جمله آزادی حرکت، حق زندگی، حق سلامت، حق داشتن زندگی مناسب و حق غذا را تحت تاثیر قرار داده است، و همچنین بر اساس گزارش کمیته ویژه بررسی آثار اقدامات اسرائیل بر حقوق بشر مردم فلسطین و دیگر اعراب سرزمین‌های اشغالی، با تضعیف تمام جنبه‌های یک زندگی اقتصادی و اجتماعی مناسب، غزه را از یک جامعه کم درآمد با روابط صادراتی نسبتاً مناسب، اما رو به رشد با اقتصاد منطقه و جهان، به یک محله فقیر با اقتصاد عقب افتاده و نظام خدمات اجتماعی در حال فروپاشی تبدیل کرده است.

نماینده ایران ادامه داد: همانطور که دبیرکل در گزارش خود در مورد آثار اقتصادی و اجتماعی اشغال اسرائیل بر شرایط زندگی مردم فلسطین در سرزمین اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی و جمعیت عرب در جولان اشغالی سوریه، به وضوح اعلام کرده، محاصره غزه مجازات جمعی و بر اساس حقوق بین الملل ممنوع است. با این حال، رژیم اسرائیل هنوز هم هر چند وقت یکبار به حملات به نوار غزه ادامه می‌دهد.

ارشادی گفت: البته این اقدامات فقط نمونه کوچکی از جنایات غیرانسانی و اعمال غیرقانونی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها است که مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بوده و موجب مسئولیت بین المللی رژیم اسرائیل است و بنابراین مقامات آن باید به دلیل ارتکاب چنین جنایات شومی به دست عدالت سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید به تداوم اقدامات بی‌ثبات کننده و ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل در منطقه نیز اشاره کنیم که نمونه روشن آن ادامه اشغال جولان سوریه و بخش‌هایی از لبنان و همچنین نقض مستمر حاکمیت این دو کشور در تعارض آشکار با حقوق بین الملل به ویژه ماده ۲ منشور سازمان ملل است.

ارشادی عنوان کرد: به شهادت تاریخ، وقتی اعمال غیرقانونی بدون مجازات می‌مانند، تکرار می‌شوند. دلیل اینکه رژیم اسرائیل تمام چنین جنایاتی را با مصونیت کامل مرتکب می‌شود، این است که طی بیش از هفت دهه، شورای امنیت در برابر تمام اعمال غیرقانونی آن رژیم سکوت کرده و انفعال طولانی مدت و غیرقابل قبول این شورا به طور جدی آن رژیم را جسور کرده است تا با وحشیگری بیشتری مرتکب جنایات بیشتری شود.

وی ادامه داد: در عین حال روشن است که سکوت و انفعال چند دهه‌ای شورای امنیت در برابر چنین اقداماتی که نقض شدید صلح و امنیت بین المللی محسوب می‌شوند، به دلیل حمایت مستمر آمریکا از رژیم اسرائیل در برابر هر اقدامی از سوی این شورا است که یک نمونه آن استفاده از ۴۴ بار وتو جهت جلوگیری از تصویب پیش نویس قطعنامه‌های این شورا علیه اسرائیل است که حتی در تاریخ خود این نهاد بی سابقه است. آخرین نمونه چنین اعمالی، اقدام آمریکا در ماه می ۲۰۲۱ در ممانعت از صدور حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده شورای امنیت برای درخواست پایان بمباران غزه توسط اسرائیل بود.

این دیپلمات ایرانی بیان کرد: اینگونه حمایت بی دریغ آمریکا از اسرائیل مغایر حق ذاتی فلسطینی‌های مظلوم از جمله حق حیات، عزت، رهایی، دفاع از خود، تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین است.

وی گفت: شورای امنیت باید به این روند غیر قابل توجیه و غیرقابل قبول پایان دهد و رژیم اسرائیل را وادار کند تمام جنایات خود علیه فلسطینی‌ها را فوراً و کاملاً متوقف کند؛ محاصره غیرقانونی و غیر انسانی نوار غزه را لغو کند؛ به اشغال تمام سرزمین‌های فلسطینی، جولان اشغالی سوریه و بخش‌های اشغالی لبنان پایان دهد؛ و همچنین، آن رژیم را به خاطر ارتکاب بزرگ‌ترین جنایات بین المللی طی بیش از چند دهه مسئول بشناسد.

نماینده ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند و حمایت مجدد خود را از آرمان عادلانه ملت فلسطین و تحقق کامل تمام حقوق مسلم آنها، بویژه حق ذاتی تعیین سرنوشت آنان و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سراسر فلسطین، به پایتختی قدس شریف اعلام می‌کند.

وی در پایان به سی و نهمین سالگرد ربوده شدن سه عضو سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و یک خبرنگار ایرانی که در ژوئیه ۱۹۸۲ در جریان اشغال بیروت توسط رژیم اسرائیل به اسارت گرفته شدند، اشاره کرد و افزود:گزارش‌های مختلفی وجود دارد که آن‌ها پس از بازداشت در شمال بیروت که آن زمان تحت اشغال رژیم اسرائیل بود، بلافاصله به نیرو‌های نظامی اسرائیل تحویل داده شده اند. بعلاوه، طبق شواهد متعدد، از جمله اظهارات کسانی که در زندان‌های اسرائیل بوده و بعداً آزاد شده اند یا به زندان‌ها مراجعه کرده اند، آن‌ها هنوز زنده بوده و در اختیار رژیم اسرائیل هستند. ما با یادآوری مسئولیت سازمان ملل در رسیدگی به این اقدام جنایتکارانه، خواستار مساعدت آن در برگرداندن دیپلمات‌ها و خبرنگار ربوده شده به ایران هستیم.

وی با اشاره به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: نماینده رژیم اسرائیل در سخنرانی امروز خود بار دیگر مظلوم نمایی کرد و برای منحرف کردن توجهات از جنایات وحشیانه‌ای که همچنان مرتکب می‌شود، دیگران را در منطقه و جهان متهم کرد. رژیم اسرائیل بجای پیشنهاد رسیدگی دادن به چالش‌های دیگران، باید دست از قتل و خونریزی بردارد و گسترش فعالیت‌های تروریستی خود به کل منطقه را متوقف کند.

ارشادی افزود: اتهامات اسرائیل در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران کاملاً پوچ، نامربوط و بی اساس بوده و هدف آن سرپوش گذاشتن بر خطری است که سلاح‌های هسته‌ای این رژیم برای منطقه و فراتر از آن ایجاد کرده است. برای رفع این تهدید، جامعه بین المللی باید این رژیم را وادار کند که از داشتن سلاح‌های هسته‌ای دست بکشد، به پیمان عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد و تمام فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌ای خود را تحت نظارت جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد. اتهامات دیگر نماینده رژیم اسرائیل نیز صرفاً ساختگی و دروغ پراکنی بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه سازمان ملل رژیم اسرائیل فلسطینی از جمله شورای امنیت سازمان ملل بین المللی فلسطینی ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟

زی‌سان: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و غزه به جایی رسیده است که صدای دولت آمریکا را درآورده است و زمزمه‌های تحریم یک یگان تندرو ارتش اسرائیل از سوی ایالات متحده به گوش می‌رسد. 

به گزارش زی‌سان، چند روز پیش وب‌سایت آکسیوس اعلام کرد که آمریکا  در نظر دارد یک گردان از ارتش اسرائیل را به دلیل انجام عملیاتی که مغایر با اصول حقوق بشر تشخیص داده شده تحت تحریم قرار دهد.  

به گزارش آکسیوس که رسانه‌های اسرائیلی نیز آن‌را را منعکس کردند انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی روز‌های آینده تحریم‌های در نظرگرفته شده علیه گردان «نتسح یهودا» را که سربازان آن مظنون به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در کرانه باختری هستند، رسما اعلام کند.

این اولین بار است که دولت ایالات متحده یک واحد نظامی اسرائیلی را در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعاتی که منابع آمریکایی فاش کرده‌اند، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت انتقال کمک نظامی ایالات متحده به این گردان و نیز ممنوعیت حضور اعضای گردان یاد شده در دوره‌های آموزش نظامی توسط ارتش ایالات متحده یا هرگونه فعالیت دیگری که نیازمند بودجه آمریکا خواهد بود، می‌شود.

تحریم‌های در نظرگرفته شده بر اساس قانون سال ۱۹۹۷ سناتور دموکرات سابق پاتریک لیاهی وضع شده که ارائه کمک نظامی یا آموزش توسط ارتش ایالات متحده به نیرو‌های امنیتی، اعم از ارتش یا پلیس را که به طور موثق به نقض حقوق بشر متهم هستند، ممنوع می‌کند.

به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، تصمیم آنتونی بلینکن برای اعلام این تحریم‌ها مرتبط با وقایعی است که قبل از ۷ اکتبر در کرانه باختری رخ داده است.

تحریم این گروه خشن باعث ایجاد اختلاف تازه میان رژیم اسرائیل و آمریکا شده است

واکنش‌های تند در رژیم صهیونیستی

به گزارش زی‌سان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام آمریکا را در مقطع کنونی به شدت مورد حمله قرار داد و مدعی شد: «این تحریم‌ها نباید به نیرو‌های دفاعی اسرائیل که در حال حاضر می‌جنگند، تحمیل شود. این اوج پوچ‌گرایی و نشانه‌ای از پستی اخلاقی خواهد بود. دولتی که من رهبری می‌کنم با تمام توان علیه این اقدامات عمل خواهد کرد.»

بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ اسرائیل هم گفته است که تحریم آمریکا علیه یگان ارتش اسرائیل «رویه‌ای خطرناک» خواهد بود. او در تماسی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان بازنگری واشنگتن در این تصمیم احتمالی شد.

گانتس گفت که وضع تحریم علیه گردان نیتسح یهودا در زمان جنگ مشروعیت اسرائیل را خدشه‌دار خواهد کرد.

از سوی دیگر، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز به انتشار این خبر در رسانه‌های آمریکایی واکنش نشان داد و تصمیم واشنگتن برای اعمال چنین تحریمی را به مثابه «خط قرمز» قلمداد کرد.

وی ضمن درخواست برای حمایت کامل از نیرو‌های گردان «نیتسح یهودا» تاکید کرد: «اطلاعات منتشر شده مبنی بر قصد ایالات متحده قصد برای وضع تحریم‌هایی علیه این گردان بسیار جدی است. این یک خط قرمز واضح است که نباید از آن عبور کرد.»

بن‌گویر با اشاره به عملکرد ضعیف وزارت دفاع در حمایت از این گردان، خواستار ادغام آن با پلیس اسرائیل شد. وی گفت: «وزارت دفاع از گردان آن طور که لازم است پشتیبانی نمی‌کند. من درخواست خواهم کرد که این گردان در پلیس اسرائیل ادغام شود تا از حمایت کامل و منابع لازم برخوردار شود.»

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، هنوز به اظهارات بن گویر واکنش نشان نداده است. با این حال، انتظار می‌رود که تنش‌ها بین اسرائیل و ایالات متحده در پی این گزارش‌ها افزایش یابد.

بتسالل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی کابینه رژیم اسرائیل هم این اقدام را «جنون محض و تلاشی برای تحمیل یک کشور فلسطینی علیه ما» توصیف کرده است.

یائیر لپید، رهبر مخالفان دولت در اسرائیل، گفت: «ارتش اسرائیل و فرماندهانش اولین کسانی خواهند بود که از این سیاست نامشروع و ناکامی سیاسی دولت [اسرائیل]ضربه خواهند خورد»

نیتسح یهودا گردانی تک جنسیتی از بنیادگریان یهودی است

از «نتسح یهودا» چه می‌دانیم؟  

به گزارش زی‌سان؛ گردان «نتسح یهودا» در سال ۱۹۹۹ با ۳۰ سرباز و به منظور سربازگیری از جوانان یهودی با اعتقادات مذهبی افراطی ارتدوکس و دیگر نیرو‌های ملی‌گرای مذهبی در ارتش ایجاد شد. در آن زمان ارتش رژیم صهیونیستی این گرادان را برای جبران کمبود نیروی خود تشکیل داد، اما حالا به محلی برای عرض اندام صهیونیست‌های افراطی تبدیل شده است. این گردان پیشتر در کرانه باختری مستقر بود، اما با اوج گیری جنگ به غزه منتقل شده است.  

این گردان منتقدانی در درون حاکمیت رژیم صهیونیستی دارد و آنها می‌گویند به محلی برای تربیت و آموزش نیرو‌های افراطی تبدیل شده است، اما موافقان آن مدعی هستند این گردان به جوانان ملی‌گرا فرصتی برای خدمت به کشور و بیان ارزش‌های خود می‌دهد.

میراف میخائیلی، رهبر حزب کارگر اسرائیل، در اظهار نظری متفاوت خواهان انحلال این گردان ارتش شده و گفته است که رفتار خشن و فاسد این یگان سال‌هاست که آشکار شده است.

«نتسح یهودا» تنها یگان تک جنیسیتی در ارتش رژیم صهیونیستی است و در آن نه تنها زنان حضور ندارند، بلکه تعامل این نیرو‌ها با زنان سرباز دیگر نیز محدود شده است. نیرو‌های این یگان اجازه دارند تا اعمال مذهبی خود مانند نماز و روزه را به جا بیاورند.

در واقع این گروه برای جذب جوانان تندرو و بنیادگرای یهودی به ارتش تشکیل شده است. اغلب آنها از یهودیان حریدی هستند.  

آنان باورهایشان را به‌طور مستقیم برگرفته از موسی و تورات نازل شده بر او در طور سینا می‌دانند. حدود یازده درصد جمعیت اسرائیل حریدی‌اند که اغلب در محله‌ها و شهرک‌های تماماً ارتدوکس‌نشین زندگی می‌کنند.

کودکان حریدی در مدرسه عمدتاً تورات و تلمود می‌خوانند. پسر‌ها باید در بزرگسالی و در حقیقت تا پایان عمر بیشتر وقت‌شان را صرف تحصیل این متون مذهبی کنند.

حریدی‌های در سرزمین‌های اشغالی که پیش از این به انزوای اجتماعی معروف بودند و بسیاری زندگی‌شان را وقف تحصیلات دینی می‌کردند، این روز‌ها بیش از همیشه سراغ فناوری و کار در اینترنت و علوم رایانه می‌روند. آنها از لاک خود بیرون آمده‌اند و عرض اندام می‌کنند.  

گردان نیرو‌های بنیاد گرای ارتش رژیم صهیونیستی وابسته به سازمانیه نام «ناحال حریدی» است. این سازمان که در سال ۱۹۹۹ تشکیل شد می‌گوید: «سربازان ما از اصول و محدودیت‌هایی پیروی می‌کنند که امکان خدمت مردان حریدی را در جایگاه‌های معتبر ارتش اسرائیل فراهم می‌کند، بدون آن که سبک زندگی حریدی آنها تحت تاثیر قرار بگیرد».

یهودیان حریدی به کودکان خود «تورات» و «تلمود» آموزش می دهند

جنایت‌های «نتسح یهودا»

این گردان تندرو متهم به رفتارهای بسیار خشن است. این گردان پس از انتشار گزارش‌هایی از ارتکاب جنایت علیه شهروندان فلسطینی از سرقت خودرو و حملات فیزیکی، در سال ۲۰۲۲ مورد توجه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

 سربازان این گردان به دست داشتن در مرگ عمر اسد، یک فلسطینی-آمریکایی ۷۸ ساله که در سال ۲۰۲۲ پس از بازداشت در اثر حمله قلبی درگذشت و جنازه‌اش در محل یک ساختمان رها شد، متهم شده‌اند. کالبد شکافی سازمان پزشکی قانونی فلسطینی نشان داد که وی بر اثر حمله قلبی ناشی از استرس جان سپرده است.

این پرونده به دلیل تابعیت دوگانه عمر اسد، سن او و همینطور درخواست وزارت خارجه ایالات متحده برای تحقیق در مورد این مرگ توجه‌ها را به خود جلب کرد. ارتش اسرائیل در آن مقطع زمانی گفت که سربازان به دلیل امتناع آقای اسد از همکاری، موقتاً دهانش را با یک نوار پارچه‌ای و دستانش را با بست کمربندی بسته بوده‌اند.

فرمانده گردان «نتسح یهودا» به دلیل این واقعه توبیخ شد و دو افسر از کار برکنار شدند، اما دادستان‌های نظامی رژیم صهیونیستی تصمیم به عدم پیگیری اتهامات جنایی گرفتند و استدلال کردند که هیچ ارتباطی بین اشتباهات سربازان و مرگ عمر اسد وجود ندارد.

دادستان کل نظامی اسرائیل گفت یک مقام پزشکی نظامی نمی‌تواند تشخیص دهد مرگ عمر اسد به طور خاص به دلیل رفتار سربازان بوده است و سربازان در آن زمان نمی‌توانستند از وضعیت پزشکی این فرد مطلع بوده باشند.

علاوه بر پرونده مرگ عمر اسد، چندین رویداد دیگر نیز که نام گردان «نیتسح یهودا» را به میان آورده در سال‌های اخیر رخ داده است. در برخی از آنها، که برایشان مدارک ویدئویی نیز موجود است، سربازان «نتسح یهودا» به سوء‌استفاده از زندانیان فلسطینی متهم شده‌اند.

یکی دیگر از جنایات این یگان، که ویدیوی آن در آگوست ۲۰۲۲ در شبکه "تیک تاک" منتشر شد، شکنجه یک مرد فلسطینی در غرب رام الله بود.

«عاموس هارائیل» تحلیلگر نظامی هآرتص گفت تعدادی از افسران عالی رتبه اسرائیلی که رفتار‌های گردان نتسح یهودا را از نزدیک دیده بودند، اذعان کرده بودند که ارتش این رژیم با افسران این گردان به طئور جدی مشکل پیدا کرده است. مثلا رفتار‌های خشونت آمیز اعضای این گردان با فلسطینی‌ها به مراتب شدیدتر و خشن‌تر از دیگر گردان‌ها و یگان‌های ارتش این رژیم است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت در سال ۲۰۲۱ در گزارشی اعلام کرد که نظامیان عضو این گردان با زور اسلحه و با لباس نظامی خودروی فلسطینی‌ها را سرقت می‌کنند و بدون هماهنگی با ارتش یا پلیس، آنها را به پایگاه‌های خود برده و توقیف می‌کنند.

در این گزارش آمده است در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ در یک حادثه رانندگی یه شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر مجروح شد. بعد‌ها مشخص شد که یکی از نظامیان نیتسح یهودا خودرویی را که قبلا از یک فلسطینی سرقت کرده است.

همین روزنامه در گزارش دیگری، جنایت دیگری را افشا می‌کند که در آن ۴ نظامیان از همین گردان به یک فلسطینی در داخل خودروی خود تیراندازی کردند بعد‌ها نشانه‌هایی از شکنجه در بدن این شهروند فلسطینی شناسایی شد.

در سال ۲۰۱۹ اور هیلر، خبرنگار نظامی کانال دهم عبری ویدیویی را منتشر کرد که نظامیان گردان یادشده یک فلسطینی و فرزندش را کف جیپ خوابانده و آنها را شکنجه می‌کنند.

در این ویدیو یکی از نظامیان پس از ضرب و شتم این پدر و پسر می‌گوید: «ما الان در مهمانی هستیم»؛ و همزمان نظامیان دیگر این دو فلسطینی را زیر مشت و لگد گرفته تا جایی که خون، سر و صورت قربانیان را می‌پوشاند.

در گزارش کانال دهم آمده است یکی از نظامیان عضو این گردان برای شکنجه فلسطینی‌های اسیر از برق استفاده می‌کند. او به گردن زندانیان، برق وصل می‌کرد و سپس آنها را زیر مشت و لگد می‌گرفت.

tags # اسرائیل ، جنگ غزه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند