Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورهای محور مقاومت پس از نبرد ۱۰ ساله اخیر با تروریست‌ها، ارتقای روابط تجاری و اقتصادی و حمایت از فعالان بخش خصوصی را از نیازهای اصلی جنگ اقتصادی برشمرد.

 محمدباقر قالیباف در دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه با تاکید بر شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در نبرد با محور مقاومت طی جنگ ۱۰ ساله اخیر گفت: آنها مطمئن شده‌اند که نبرد نظامی و امنیتی نمی‌تواند ایران یا محور مقاومت را شکست دهند بنابراین به سراغ جنگ اقتصادی و تحریم رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در داخل خاک سوریه افزود: البته این اقدامات نیز برای آنها نتیجه نخواهد داشت و به همین دلیل با جنگ رسانه‌ای و اقتصادی به مقابله با مردم برخاسته‌اند.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز محور مقاومت با جنگ اقتصادی مواجه است و می‌توانیم با همکاری‌های مشترک در حوزه اقتصادی و تجاری در جنگ اقتصادی نیز دشمن را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سطح روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشورهای محور مقاومت در بهترین سطح است یادآور شد: این درحالی است که در بخش مراودات تجاری و اقتصادی شرایط قابل قبولی را شاهد نیستیم و اگر همین وضعیت را ادامه دهیم، خطر جدی برای محور مقاومت درپی خواهد داشت.

رییس مجلس با اشاره به گلایه‌های فعالان بخش خصوصی دوکشور از مشکلات پیش رو گفت: این که یک شرکت یا فعال اقتصادی نتواند کارش را انجام دهد و انگیزه پیدا نکند، با حرکت اساسی که برای جنگ اقتصادی نیاز داریم در تناقض است و مناسب نبرد با دشمن در حوزه اقتصادی نیست لذا رفع این مشکلات، نیاز جدی یک جنگ اقتصادی است.

عرنوس: به بخش خصوصی کمک می‌کنیم تا سطح مراودات تجاری ایران و سوریه افزایش یابد

در این دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز ضمن خیر مقدم به محمد باقر قالیباف رییس مجلس و هیات همراه و با بیان این که ما هرگز رشادت‌های مردم ایران و کمک‌های آنها به مردم سوریه برای ایستادگی مقابل تروریست‌های تکفیری را فراموش نمی کنیم گفت: مردم سوریه هرگز فراموش نخواهند کرد خون جوانان ایرانی و سوری برای مقابله با تکفیری‌ها در هم آمیخت.

وی با اشاره به دستور بشار اسد برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی در همه بخش‌ها، گفت: هم اکنون در چارچوب توافق جامع دو کشور اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است اما این مسئله باید کماکان پیگیری شود و معتقدیم که تا حد امکان باید روابط تجاری ایران و سوریه افزایش یابد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به گلایه تجار و بازرگانان با تاکید بر این که در اسرع وقت برای حل بخشی از مشکلات بانکی فعالان بخش خصوصی دستوراتی صادر خواهم کرد افزود: البته برای رفع مشکلات تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور، اقداماتی در دست انجام است و هدف و تمرکز ما این است که به بخش خصوصی کمک کنیم تا سطح مراودات تجاری دو کشور افزایش یابد.

براساس این گزارش در این دیدار، وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه و کمیسیون آموزش و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

/ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فعالان بخش خصوصی محور مقاومت جنگ اقتصادی رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان فرهنگی استان زنجان با اشاره به گسترش تعاملات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان و فعالان علمی کشور گفت: شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعاملات خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود نمونه‌های فراوانی از این طرح‌ها در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله شورا گفت: برای نقد هر مجموعه‌ای نباید به آنچه در فضای مجازی آمده بسنده کرد و لازم است اطلاعات دقیق‌تری به دست آورد تا داوری مناسبی داشته باشد. به عنوان نمونه تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در هر مرحله، اساسنامه آن ارتقا یافته است که هم اکنون نیز ارتقای اساسنامه بسیج اساتید در دستور کار قرار گرفته است. تأسیس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌ای متنوع از دستاور‌های این مجموعه علمی از دیگردستاورد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است. تدوین اسناد علمی مانند سند هوا و فضا، سند ملی نانو، زیست فناوری، گیاهان دارویی بخشی از اسناد تولیدی ستاد در سال‌های قبل بوده است.

خسروپناه گفت: در دوره‌های گذشته، بیش از ۷۰ درصد تلاش شورا در حوزه‌های علمی و فناوری، ۲۰ درصد در حوزه فرهنگی و ده درصد مشترک میان این دو است، اما در دوره جدید و در یک سال گذشته، تلاش شده که به مقوله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم، به طوری که در یک سال گذشته، بیش از نیمی از مصوبات شورا، مرتبط به مقوله فرهنگ است البته تلاش شده که فعالیت‌های در حوزه علم کم نشود.

وی با تأکید بر اینکه حکمران نباید تصدی‌گری کند گفت:، اما حکمران حتما باید در میدان تصدی‌گری حضور داشته باشد که اگر این‌گونه نباشد و میدان را نشناسد، امکان تصدی‌گری مطلوب را نخواهد داشت. نظام حکم‌رانی نباید به جای کنش‌گران، کنشگری کند. بلکه باید به کنشگران کمک و امدادگری کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عنایت و توجه مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا باید ساحت قرارگاهی‌اش را تقویت کند، فعالیت قرارگاهی یعنی رصد، مسئله شناسی، تقسیم مسئولیت دستگاه‌ها و راهبری و هدایتگری. این نکته را نیز باید گفت که اقتضای کار فرهنگی، تعدد و تکثر است و فرهنگ یک مقوله پیچیده متنوع است. موضوع دوم این است که شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعامل خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز باید تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود؛ که نمونه‌های فراوانی از آن در سطوح مختلف در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه‌ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • «وعده صادق» اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کرد
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد