Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیات های هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوریه تاکید کردند که بازگشت آوارگان سوریه به مناطق آزادشده از تروریسم یک اولویت ملی برای دولت سوریه محسوب می گردد؛ دولتی که تمام تلاش‌های خود را برای بازسازی زیربنایی اصلی در کشور وایجاد فرصتهای شغلی به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیاینه صادر شده از دو هئیت آمده است: سوریه و روسیه بر لزوم بازسازی و پاکسازی مراکز تروریسم همزمان با تلاش دولت سوریه برای تامین مایحتاج آوارگانی که مایل به بازگشت هستند، تاکید کردند.

دو هیئت هماهنگی سوریه و روسیه عنوان کردند که در چارچوب اجرای قطعنامه های صادره در سال ۲۰۲۰ در راستای کنفرانس بین المللی مربوط به بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه و توسعه روابط دوجانبه سوریه و روسیه، اکنون وزارتخانه‌ها ونهادهای رسمی سوریه و روسیه تلاش می‌کنند در تمام حوزه ها روابط خود را توسعه دهند.

در ادامه بیانیه آمده است: مقامات رسمی سوریه و روسیه ۱۵ توافق نامه وتفاهم نامه درباره زمینه های اصلی همکاری سوریه وروسیه امضا کرده‌اند وبه زودی ده‌ها توافق نامه دیگر در حوزه همکاری حقوقی وامنیت شبکه‌ها واتحاد گمرگی وهمکاری اقتصادی تجاری وآموزشی به امضا خواهند رسید که چشم اندازی جدید برای تحکیم مشارکت در سطح دولت وسطح دو هیئت رسمی دو کشور را ایجاد خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین بر لزوم توقف سیاسی شدن روند کمک‌های بشردوستانه به سوریه و لغو تحریم‌ها تأکید شد؛ تحریم‌هایی که به اقتصاد سوریه صدمه زده و باعث محرومیت ملت سوریه از دستیابی به خودکفایی شده است.

در پایان بیانیه نیز از جامعه بین المللی و نهادهای بشردوستانه سازمان ملل و کشورهایی که میزبان آوارگان سوری هستند، خواسته شد تا به طور فعال در روند بازگشت شهروندان سوری به کشورشان مشارکت داشته باشند و به کمک های بشردوستانه موثر به دولت سوریه کمک کنند.

 کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان و مهاجران سوریه از چهارم تا ششم مرداد در دمشق برگزار شد.

برچسب‌ها روسیه تروریسم تحریم سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تروریسم تحریم روسیه تروریسم تحریم سوریه بازگشت آوارگان سوریه و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان در مسیر بازگشت به شمال غزه و شهادت کودک فلسطینی

در صد و نود و دومین روز جنگ منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از حمله دوباره ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان آوارگان فلسطینی در مسیر بازگشت به شمال نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که برای دومین روز متوالی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با توپ و گلوله جنگی صدها آواره فلسطینی را که در تلاش برای بازگشت به خانه‌هایشان در شمال نوار غزه بودند در نزدیکی پل «وادی غزه» هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، صدها خانواده فلسطینی در تلاش برای بازگشت به خانه‌هایشان بودند که حمله صهیونیست‌ها مانع آن شد.

منابع مطلع از مجروح شدن چند آواره فلسطینی در نتیجه این حملات خبر دادند.

همزمان قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز برای جلوگیری از بازگشت هزاران آواره به خانه‌های خود در شمال نوار غزه، ایست بازرسی «نتزاریم» را هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، یک دختر بچه فلسطینی در این حمله به شهادت رسیده و چند آواره دیگر نیز مجروح شده‌اند.

همچنین منابع خبری از تداوم حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه را در شرق اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

گزارش‌های اولیه حاکی از شهادت و زخمی شدن شماری در این حمله است.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر حملاتی را به منطقه صنعتی در بیت حانون و مناطقی در شرق اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه انجام داد.

در عین حال توپخانه اشغالگران اردوگاه جدید و مجاورت پل خیابان الرشید در شمال النصیرات را هدف قرار داد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه
  • امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی
  • هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آوارگان به شمال غزه
  • حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان در مسیر بازگشت به شمال غزه و شهادت کودک فلسطینی
  • ارتش اشغالگر اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه را تکذیب کرد/ هدف قرار گرفتن آوارگان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟