Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: درخواست سناتورهای آمریکایی از بایدن برای جلوگیری از ورود رئیسی به نیویورک، دیدار قالیباف با بشار اسد در دمشق، پاتک حشد الشعبی به داعش نزدیک مرزهای ایران، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۸ فرد و نهاد سوری و اتهام عربستان به طالبان از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست سناتورهای آمریکایی از بایدن برای جلوگیری از ورود رئیسی به نیویورک

شماری از سناتورهای جمهوریخواه ایالات متحده از رئیس جمهور این کشور خواستند تا ورود رئیس جمهور منتخب ایران به خاک ایالات متحده جهت شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل را ممنوع کند.

به گزارش اسپوتنیک، «تام کاتن»، «تد کروز»، «چاک گراسلی»، «ریک اسکات»، «مارکو روبیو» و «مارشا بلکبِرن» سناتورهای جمهوریخواهی هستند که از «جو بایدن» می‌خواهند تا ورود «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران به خاک ایالات متحده جهت شرکت در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل را ممنوع کند.

این سناتورهای جمهوریخواه در نامه‌ای خطاب به جو بایدن با طرح اتهام‌های واهی علیه سید ابراهیم رئیسی، نوشتند: «ابراهیم رئیسی باید طبق قوانین ایالات متحده همچنان تحت تحریم بماند. اگر مجمع عمومی سازمان ملل متحد همچنان به برنامه‌های خود برای امکان حضور برخی اشخاص ادامه دهد، کاخ سفید باید از صدور ویزا برای رئیسی و سایر رهبران ایران جهت شرکت (در نشست مجمع عمومی) خودداری کند».

این قانونگذاران جمهوریخواه در توجیه امکان اجرای این درخواست به «سوابق مستدل» از عدم صدور ویزا برای یک رهبر خارجی از جمله شماری از اتباع ایران اشاره کردند.

گفتنی است، بایدن تاکنون در مورد این درخواست سناتورها اظهارنظری نکرده است.

دیدار قالیباف با بشار اسد در دمشق

خبرگزارس رسمی سوریه (سانا)، عصر روز چهارشنبه، خبر داد که «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

بر اساس این گزارش،‌ دو طرف در این دیدار روابط مستحکم دوجانبه و همچنین همکاری‌ سازنده میان تهران و دمشق را در تمام زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

سانا در ادامه نوشت که در این دیدار بر نقش اساسی پارلمان سوریه و ایران در گشودن چشم‌اندازهای جدید برای توسعه همکاری‌‌های دوجانبه به‌ویژه در زمینه اقتصادی نه فقط در بخش دولتی بلکه در بخش خصوصی هر دو کشور تأکید کرده‌اند به‌نحوی که این همکاری به مردم دو کشور دوست در مواجهه با جنگ اقتصادی و تحریم‌های تحمیلی‌ علیه آن‌ها کمک کند.

بشار اسد در دیدار با تأکید بر اینکه ایران شریک اساسی سوریه است، اظهار داشته که ایران در جریان جنگ با تروریسم در کنار ملت سوریه ایستاد و در تمام زمینه‌ها از آن‌ها حمایت کرد.

رئیس‌جمهور سوریه همچنین تأکید کرد که هماهنگی‌های جاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم نتایج مثبتی به دنبال داشته و این همکاری‌ها تا زمان آزادسازی کامل خاک سوریه و بیرون راندن سازمان‌های تروریستی از این کشور ادامه خواهد داشت.

در مقابل، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت که انتخابات سوریه و ایران و پافشاری مردم دو کشور در برپایی این انتخابات، شکست سیاست‌ اعمال فشار علیه سوریه و ایران را ثابت و در عین حال، تأکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند در برابر اراده مردم ایستادگی کند.

پاتک حشد الشعبی به داعش نزدیک مرزهای ایران

الحشد الشعبی روز چهارشنبه یک حمله تروریست های داعش به مراکز ایست و بازرسی در «نفط خانه» (شمال شرق دیالی)، نزدیک مرزهای ایران و عراق را خنثی کرد.

 منابعی در الحشد الشعبی به رسانه های عراقی خبر دادند که تلاش تروریست ها ناکام ماند و تلفات یا زخمی در پی نداشت و دوربین های حرارتی را هدف قرار دادند.

به گفته این منابع آرامش بر این محدوده حاکم شد و اوضاع تحت کنترل است.

«قاسم الکریطی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی روز سه شنبه خبر داد، دوربین های حرارتی فیلم هایی ضبط کرده اند که نشان می دهد بالگردهای آمریکایی عناصر تروریستی داعش را در استان صلاح الدین (هم مرز دیالی؛ استانی که امروز حمله تروریست ها در آن خنثی شد) پیاده کرده اند.

این در حالی است که بهانه آمریکا برای ادامه حضور در عراق مبارزه با داعش است.

الکریطی گفت: آمریکا هیچ جدیتی در مبارزه با داعش ندارد. آمریکا نه تنها با داعش مبارزه نمی کند بلکه از تروریست ها حمایت می کند؛ این واقعیت را دوربین های حرارتی در استان صلاح الدین ثبت کرده اند.

نفط خانه در غرب استان کرمانشاه نزدیک نقطه صفر مرزی عراق با ایران واقع است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۸ فرد و نهاد سوری

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه هشت فرد و ۱۰ نهاد را به لیست تحریم‌های مربوط به سوریه و به لیست "مبارزه با تروریسم" افزود.

به گزارش سایت اسکای نیوز به نقل از سایت وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی در رابطه با سوریه علیه چند فرد و نهادهای سوریه اعمال کرد.

طبق گزارش این سایت، آمریکا هشت فرد و ۱۰ نهاد را در تدابیر جداگانه اتخاذ شده در لیست سیاه قرار داده است.

به اشاره این سایت، هدف از این تدابیر مقابله با تروریسم عنوان شده و تحریم‌ها همچنین بخش‌هایی از سازمان اطلاعات و نظامی سوریه را هدف گرفته است.

براساس بیانیه این سایت، از بین گروه‌هایی که تحت تحریم‌ قرار گرفته‌اند هشت زندان سوریه هستند که توسط سیستم‌های اطلاعاتی اداه می‌شوند.

تحریم‌هایی آمریکا همچنین شامل "گروه احرار الشرقیه" سوری که مورد حمایت ترکیه است، شده است.

این گروه در شمال سوریه فعالیت دارد و در گامی بی‌سابقه برای اولین بار یک گروه از شورشیان مورد حمایت ترکیه در سوریه تحریم می‌شود.

اتهام عربستان به طالبان

«فیصل بن طلق البقمی» سفیر عربستان سعودی در کابل در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: ما از طالبان می‌خواهیم که روابطش را با گروه‌های تروریستی قطع کنند و به صلح و گفت‌وگو رو آورد.

وی با اظهار اینکه عربستان سعودی خواستار پایان جنگ و تامین صلح و ثبات در افغانستان است، افزود که هیچ راهی جز رسیدن به یک توافق سیاسی برای برقراری صلح در این کشور وجود ندارد.

عبدالله نیز با اشاره به بیانیه اخیر برخی علمای افغانستان و پاکستان که به میزبانی عربستان برگزار شده بود، از صدور آن بیانیه استقبال کرد و تاکید نمود که ادامه جنگ در افغانستان هیچ مشروعیتی ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی نازنین ملایی طرح ساماندهی فضای مجازی عید غدیر تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین عربستان اسرائیل المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی نازنین ملایی طرح ساماندهی فضای مجازی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.

به نقل از ایسنا وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.

وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.

بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898259

دیگر خبرها

  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان