Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت: مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید مسکن در کشور بود، اما مشکلات فراوانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین نقدینگی این طرح که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان شده بود، از جمله مشکلات این طرح بود. بسیاری از واحدهای مسکن مهر در مکان‌هایی احداث شده بوند که از هیچ زیرساختی و امکانات زیربنایی برخوردار نبودند و گاها ایجاد زیرساخت برای شهرک‌های احداث شده از ساخت کل شهرک پر هزینه‌تر بود. در کل این پروژه هزینه هنگفتی را صرف خود کرد و منابع دولت نیز اجازه تامین مالی آن را نمی‌داد. اما با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به اتمام رسید. تلاش گسترده ای شد که هم کاستی ها برطرف شود هم واحدهای نیمه تمام به مردم تحویل شود.

اسلامی با اشاره به مشکلات حقوقی واحدهای مسکن مهر ادامه داد: این پروژه مملو بود از قراردادهای متعددی که دچار تناقضات و مشکلات قراردادی بودند. عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات مسکن مهر بود. مجموعه‌ای از مسائل حقوقی قراردادی مالی اجرایی، فنی، تاسیسات زیربنایی در این واحدها وجود داشت. از سوی دیگر باید سرانه‌های لازم مانند مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارک، سرای محله، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات است، در این شهرک‌ها ایجاد می‌شد. این اقدامات با صدها میلیارد تومان هزینه انجام شد.

وی افزود: کسانی بودند که از آن‌ها پول دریافت شده بود اما پروژه برای آن‌ها تعریف نشده بود. بخش باقی مانده مسکن مهر تازه در پردیس شروع شده و انشاالله به سرعت پیش می‌رود. با همه این وجود، در همین ماه‌ها پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر تعریف شده بود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در این دوره دولت تکمیل شده و به مردم واگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در امتداد این طرح و با برنامه‌ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص، طرح مسکن ملی را آغاز کردیم که در سطح کشور و در ۵ مرحله مردم در این طرح ثبت نام کردند. اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد. پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد، به این عدد افزوده می شود.

وی ادامه داد: این ۱۰ هزار نقطه-پروژه برای مردم امید ایجاد کرده است. امیدوار هستیم که لطف الهی همچنان مستدام باشد و این همت همکاران ما و مشارکت خود مردم در تامین به موقع آورده‌ها باعت تکمیل پروژه‌ها در زمان‌بندی خود شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال سازمان‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این سازوکار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌بندی مشخص مطمئن باشند.​

پربیننده ترین قیمت مسکن در صادقیه تهران چه کسانی در تور مالیاتی خانه خالی می افتند؟ فرودگاه‌ های تهران در روز تحلیف ریاست‌ جمهوری بسته می‌ شود نحوه اقدام برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن روستایی افزایش قیمت بلیط هواپیما در پیچ و خم تایید و تکذیب‌ ها / افزایش قیمت‌ ها ماندگار است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن مهر هزار واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد۵۳ پروژه اقتصادی به ارزش سرمایه‌گذاری ۹۷ همت در استان وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی مدیریت استان تا پایان دولت باید به اتمام برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با فرمانداران که در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهارداشت: تعداد 53 پروژه اقتصادی به ارزش سرمایه‌گذاری 97 همت در استان وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی مدیریت استان تا پایان دولت باید به اتمام برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: فهرستی از پروژه‌های اقتصادی، عمرانی و کوچک مقیاس هدف شناسایی و در دستور کار شهرستان‌ها قرار بگیرد تا در پایان دولت تمام شود.

وی خطاب به فرمانداران حاضر در این مراسم گفت: از پروژه‌های خردی که به ظاهر کوچک مقیاس به نظر می‌رسند اما گره مهمی را از زندگی مردم باز می‌کنند، نباید غافل شوید.

نظری با اشاره به آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان گفت: در اکثر شهرستان‌های استان مشکلی بابت زمین وجود ندارد و اصرار بر این داریم، ماموریت نهضت ملی مسکن با جدیت در مجموع استان دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌‌ریزی‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها اگه درست انجام شود، تا پایان سال این موضوع به نتایج خوبی خواهد رسید.

وی متذکر شد: در سفرهای شهرستانی بازدید از پروژه‌های مهم عمرانی از جمله نهضت ملی مسکن و پروژه‌های اقتصادی در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است