Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:14:23 GMT

شناسایی منشا تخلیه فاضلاب و تلفات آبزیان در عسلویه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۹۸۵۲

شناسایی منشا تخلیه فاضلاب و تلفات آبزیان در عسلویه

ایسنا/بوشهر در پی تخلیه فاضلاب هیدروکربنی به کانال منتهی به تالاب نای بند و جنگل حرا و تلفات ماهی ،با بررسی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه منشا تخلیه فاضلاب شناسایی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: تخلیه فاضلاب هیدروکربنی از سوی یکی از پالایشگاههای منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه به محدوده تالاب نای بند و جنگل حرا ،موجب تلفات ماهی و خسارت به آبزیان گردیده که بلافاصله بررسی انجام و منشا تخلیه شناسایی و پیگیری قضایی علیه پالایشگاه مذکور آغاز گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد قلی نژاد گفت :(وفق قوانین و مقررات بویژه اصل پنجاهم قانون اساسی هیچ شرکت صنعتی مجاز به تخریب و آلودگی محیط زیست نیست و همه شرکت های صنعتی باید با تجهیزات لازم از ورود  آلاینده ها به محیط زیست خودداری نمایند و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هر گونه تخطی از قانون را پیگیری و خسارت وارده به محیط زیست را مطالبه می کند.

به گزارش ایسنا  به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، تالاب نای بند و جنگل های حرای آن از اکوسیستم های ارزشمند بوده که حفاظت از این اکوسیستم بسیار مهم و ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فاضلاب تخلیه فاضلاب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود