Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور منتخب پرو روز چهارشنبه پس از شرکت در مراسم ادای سوگند، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از آناتولی، «پدرو کاستیلو» ۵۱ ساله از جناح چپ و محافظه کار پرو روز چهارشنبه به وقت محلی در حالی سکان اداره این کشور آمریکای لاتین را برعهده گرفت که پرو با بحرانهای فراوانی از پاندمی کرونا گرفته تا مشکلات عمیق اقتصادی و پیشینه ای مملو از فراز و فرودهای سیاسی دست و پنجه نرم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاستیلو در این مراسم اظهار داشت: «به خداوند، به خانواده ام، به دهقانان، به مردم بومی… به ماهیگیران و پیشه وران، به کودکان و جوانان سوگند می خورم که مسئولیت و وظایف ریاست جمهوری را در دوره ۲۰۲۶-۲۰۲۱ به مرحله اجرا گذارم. من به نام مردم پرو، برای کشوری عاری از فساد سوگند یاد می کنم».

گفتنی است، کاستیلو که با حمایت گسترده طبقه محروم و حومه نشین پرو به قدرت رسیده است، فاقد هرگونه تجربه در حوزه سیاست داخلی است. وی که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ به عنوان آموزگار دبستان فعالیت کرده، در سال ۲۰۰۲ در رقابتها برای تصدی مقام شهرداری شکست خورد. نام کاستیلو بیشتر با اعتصاب معلمان پرو علیه حقوق و دستمزدها (۲۰۱۷) گره خورده است. وی توانست در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری پرو از میان ۱۸ نامزد انتخاباتی به پیروزی برسد.

در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید پرو، «فیلیپه ششم» پادشاه اسپانیا و شش رئیس جمهور از جمله رؤسای جمهور کلمبیا و شیلی حضور داشتند. «میگوئل کاردونا» وزیر آموزش ایالات متحده و «ایوو مورالس» رئیس جمهور پیشین بولیوی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرو رئیس جمهور جدید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در آیین افتتاح ابرطرح برق‌آبی «اومااویا» در استان بادوله، به‌ عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی ـ مهندسی جمهوری اسلامی ایران، به‌طور رسمی، مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

رؤسای جمهور در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمدگویی فرمانده یگان تشریفات،  اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در این مراسم، به احترام هیئت ایرانی، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور، پس از مراسم استقبال، دیدار دو جانبه دارند و پس از آن، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را برگزار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • فیلم| مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • ادای احترام رئیس‌جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیس جمهور به اقبال لاهوری + تصاویر
  • ادای احترام رئیس جمهور به اقبال لاهوری
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در پاکستان