Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اعتبارنامه «سعید عثمان احمد سوید» سفیر جدید عربستان سعودی را دریافت کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد زمینه‌های اصلی همکاری بین دو کشور و تعامل در بسترهای سازمان‌های بین المللی گفت‌وگو کردند.

سفیر عربستان در این دیدار گفت: کشورش از سیاست صلح و بی طرفی ترکمنستان که نقش مهمی در تقویت صلح و امنیت در منطقه آسیای مرکزی دارد، حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمادگی عربستان مبنی بر تشدید گفت و گوی بین ایالتی در حوزه تجارت و اقتصاد، سوخت و انرژی در بخش حمل و نقل، بالا بردن ارتباطات تجاری بین دو کشور و پیشبرد برنامه‌های مشترکی که در سفر رئیس ترکمنستان به «ریاض» در سال 2016 توافق شده بود، اعلام کرد.

بردی محمد اف همچنین دعوت رسمی خود از پادشاه عربستان به منظور بازدید رسمی از «عشق آباد» را به سفیر این کشور ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه‌های سفر رسمی خود به ترکمنستان، با قربان قلی بردی محمدف، رهبر ملی و رییس مصلحت خلق این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به رویکرد سیاست همسایگی دولت سیزدهم، اولویت توسعه روابط با ترکمنستان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد اراده مسئولین عالی دو کشور بمنظور توسعه روابط دوجانبه، سرمایه ارزشمندی برای روابط دوستانه و برادرانه دو کشور تلقی می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، روابط رو به رشد دو کشور را مبتنی بر مشترکات فراوان و منافع متقابل دانست و عنوان کرد، دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی مواضع یکسانی  داشته و در مجامع منطقه ای و بین المللی همکاری خوبی دارند.

رهبر ملی ترکمنستان نیز با ارزیابی مثبت از روابط عالی دو کشور در  سی سال گذشته و چشم انداز روشن آن، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های دو کشور برای ارتقای بیشتر روابط تاکید کرد. 

در این دیدار همچنین راجع به تسهیل تعاملات مردمی و فراهم کردن زمینه های فعالیت بیشتر شرکت های ایرانی در طرح های اقتصادی ترکمنستان و طرح های منطقه ای در زمینه انرژی و حمل و نقل تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات