Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از اتمام ریل‌گذاری قطعه ۷ و ۸ پروژه چابهار زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان خبر داد. خبرگزاری میزان - طبق اعلام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، اسداله حاجی زمانی در تشریح آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: این خط آهن به طول ۶۳۴ کیلومتر از شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند که طول آن با احتساب ایستگاه‌ها به ۷۵۰ کیلومتر می‌رسد و در گام نخست، عملیات ریل‌گذاری قطعه ۷ و ۸ این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر به اتمام رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در عملیات قطعه خاش- زاهدان قرارگاه موفق شد در مدت دو ماه و نیم در سال جاری بیش از ۸۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام دهد که این حجم، رکورد بزرگی در حوزه ریلی کشور محسوب می‌شود که در همین راستا رکورد بی‌سابقه ریل‌گذاری بیش از ۴ کیلومتر در یک روز از موفقیت‌های این ابرپروژه بوده است.   حاجی‌زمانی ضمن تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بزرگ اظهار داشت: پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان استراتژیک‌ترین و بزرگترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد و در قطعه زاهدان-خاش موسسات راهیران، ریل‌گستر، شهید رجایی، پایدارسازان، نصر و راه‌سازه مشارکت داشتند و تمام همت خود را به کار بستند تا این پروژه با سرعت بالایی اجرا شود.   گفتنی است توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشور‌های آسیای میانه و مرکزی به آب‌های آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.   بیشتر بخوانید: تسهیل حمل بار معادن و کارخانجات با افتتاح راه آهن یزد _ اقلید/ ایجاد مثلث گردشگری ریلی در مرکز کشور   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی راه آهن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه آهن ریل گذاری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری شرایط جوی تا پایان هفته

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پایان هفته جوی به‌نسبت پایدار بر استان حاکم است و در این مدت، غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد، از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

طلیعه محمدی افزود: روز‌های شنبه و یک‌شنبه به‌سبب عبور موجی کوتاه و کم‌دامنه، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین با تداوم وزش باد‌های شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان نیز تا پایان روز جمعه به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی استان گفت: جهت وزش باد تا فردا شمال غربی گاهی غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان ۱۲ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته محمدی فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۱۰، جزر دوم ساعت ۱۶:۵۴ و مد دوم ساعت ۲۲:۴۳ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بندر چابهار پذیرای هزاران گردشگر و طبیعت گرد از اقصی نقاط کشور
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده های مازندران
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت