Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: عمده واحد‌های مسکن مهر در دولت تدبیر و امید احداث شد و به زودی پرونده مسکن مهر بسته می‌شود. خبرگزاری میزان - طبق اعلام  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت: مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید مسکن در کشور بود، اما مشکلات فراوانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: تامین نقدینگی این طرح که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان شده بود، از جمله مشکلات این طرح بود. بسیاری از واحد‌های مسکن مهر در مکان‌هایی احداث شده بوند که از هیچ زیرساختی و امکانات زیربنایی برخوردار نبودند و گا‌ها ایجاد زیرساخت برای شهرک‌های احداث شده از ساخت کل شهرک پر هزینه‌تر بود. در کل این پروژه هزینه هنگفتی را صرف خود کرد و منابع دولت نیز اجازه تامین مالی آن را نمی‌داد. اما با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به اتمام رسید. تلاش گسترده‌ای شد که هم کاستی‌ها برطرف شود هم واحد‌های نیمه تمام به مردم تحویل شود.   اسلامی با اشاره به مشکلات حقوقی واحد‌های مسکن مهر ادامه داد: این پروژه مملو بود از قرارداد‌های متعددی که دچار تناقضات و مشکلات قراردادی بودند. عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات مسکن مهر بود. مجموعه‌ای از مسائل حقوقی قراردادی مالی اجرایی، فنی، تاسیسات زیربنایی در این واحد‌ها وجود داشت. از سوی دیگر باید سرانه‌های لازم مانند مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارک، سرای محله، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات است، در این شهرک‌ها ایجاد می‌شد. این اقدامات با صد‌ها میلیارد تومان هزینه انجام شد.   وی افزود: کسانی بودند که از آن‌ها پول دریافت شده بود، اما پروژه برای آن‌ها تعریف نشده بود. بخش باقی مانده مسکن مهر تازه در پردیس شروع شده و انشاالله به سرعت پیش می‌رود. با همه این وجود، در همین ماه‌ها پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر تعریف شده بود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در این دوره دولت تکمیل شده و به مردم واگزار شده است.   وزیر راه و شهرسازی گفت: در امتداد این طرح و با برنامه‌ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص، طرح مسکن ملی را آغاز کردیم که در سطح کشور و در ۵ مرحله مردم در این طرح ثبت نام کردند. اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد. پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد، به این عدد افزوده می‌شود.   وی ادامه داد: این ۱۰ هزار نقطه-پروژه برای مردم امید ایجاد کرده است. امیدوار هستیم که لطف الهی همچنان مستدام باشد و این همت همکاران ما و مشارکت خود مردم در تامین به موقع آورده‌ها باعت تکمیل پروژه‌ها در زمان‌بندی خود شود.   اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال سازمان‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این سازوکار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌بندی مشخص مطمئن باشند.   بیشتر بخوانید: شناسایی ۶۰ درصد از خانه‌های خالی در کشور/ شروع نوسازی ۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی واحد مسکونی هزار واحد مسکن مهر واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد

تین نیوز

مراسم معارفه مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری هرمزگان و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، محمد علی زهره ای در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: تا دوماه آینده ۱۰ هزار مسکن به مردم در استان هرمزگان تحویل داده می شود.

زهره ای افزود: استان هرمزگان از استان های برتر در طرح نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان ۱۰ هزار قطعه زمین به مردم در شهرستان های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت واگذار شده است.

آیت الله محسن ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به آیات قرآن گفت: براساس آیات و روایات، مبارک بودن وجود افراد به معنای سودمندی است.

ابراهیمی ادامه داد: محبوب ترین انسان ها نزد خدا افرادی هستند که برای مردم خدمت بهتری ارائه دهد و خدمت گزاری به بندگان خدا آن هم در جامعه اسلامی افتخار بزرگی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلمات قصار امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: خدمت به مردم کار با ارزشی است و ارزش و قیمت انسان به این است که کارهای خوب را به خوبی انجام دهد.

محمد مرودی معاون عمرانی استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: در دو سال گذشته شاهد تلاش های شبانه روزی در حوزه راه و شهرسازی بودیم و اتفاقات خوبی رقم خورد.

مرودی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در استان های برتر حوزه ساخت مسکن و تلاش مسئولان در این حوزه عنوان کرد: در حوزه مسکن تکلیف ما ساخت ۶۶ هزار واحد مسکونی بود که تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد تحویل داده شده و مراحل ساخت مابقی آن ها هم کلید خورده و بخش هایی از آن در مرحله نازک کاری قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به توانایی های مسئول جدید خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید هم از چهره های فنی و تخصصی است و سابقه فرمانداری به نگاه و عملکرد تخصصی او کمک کرده است.

عباس کمالی مدیرکل پیشین نیزدراین مراسم از زحمات همکاران خود در دوره خدمت قدردانی کرد و گفت: در دو سالی که توفیق حضور داشتم سعی کردم تکمیل زیرساخت های استان را به پیش ببرم.

کمالی افزود: در راس هرم فعالیت ها، اجرایی شدن تعهد دولت برای تحقق وعده نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفت و ۶۶ هزار واحد مسکن سهم استان هرمزگان تمام آن اجرایی شد.

وی ادامه داد: تامین زمین برای ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، واگذاری زمین برای احداث و صدور پروانه ۳۷ هزار واحد انجام شد و تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار واحد فونداسیون در بخش خود مالک، بافت فرسوده و حمایتی نهضت ملی به اتمام رسیده است.

عباس کمالی گفت: با تلاش مستمر و کسب مجوزهای قانونی در شهرستان های استان به میزان ۳۶ هزارهکتار جهت ساخت مسکن زمین تامین شد و بحث کمبود زمین در استان حل و فصل شد.

مجید سلحشور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نهضت ملی مسکن گفت: مردم به نهضت ملی اعتماد دارند، سهمیه استان ۶۶ هزار واحد است اما بیش از ۱۷۴ هزار نفر ثبت نام کرده اند که نشان دهنده نیاز مردم از یک سو و اعتماد آن ها از سوی دیگر است.

وی ادامه داد: مردم باور دارند که دولت می تواند مشکلات حوزه مسکن را به حداقل برساند، بیشتر از ۸۸ درصد افرادی که افتتاح حساب داشته اند آورده اولیه را تامین کرده اند و باید تلاش کنیم تا به اعتماد ارزشمند مردم پاسخ دهیم.

مجید سلحشور، هرمزگان را دارای نقش برجسته ای دانست و عنوان کرد: در حوزه های مختلف زیرساختی و آمایش سرزمینی به توجه ویژه نیاز داریم، ۴۵.۵ درصد جمعیت ما روستایی است و باید به مسکن در این حوزه توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: ایجاد نگاه جدید در حوزه آمایش سرزمینی و پهنه بندی های جدید ضرورت دارد، در همین راستا ایجاد شهرهای جدید در استان طراحی شده است.

در پایان مراسم مجید سلحشور به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی معرفی و از زحمات عباس کمالی قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود