Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش آمار بیماران کرونایی بستری در بابل به رقم بی‌سابقه ۸۱۲ نفر و تداوم روند صعودی شناسایی بیماران جدید نیازمند بستری ، دانشگاه علوم پزشکی بابل را بر آن داشت تا برای برپایی اقامتگاه موقت بیماران کرونایی آماده کند.

 رکورد شکنی های کرونایی که هر روز شگفتی ساز می شود سبب شده است تا تخت های مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل در آستانه تکمیل قرار بگیرد و برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی بیشتر ، استارت برپایی اقامتگاه موقت بستری بیماران کرونایی در بابل زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشستی با حضور مدیر مخابرات منطقه مازندران و فرمانده سپاه بابل بر ضرورت تجهیز سالن ورزشی مخابرات منطقه مازندران در این شهرستان به عنوان  اقامتگاه تاکید کرده اند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری و تنها ۹۷ بیمار پس ازبهبودی نسبی ترخیص شدند و آمار مجموع بستری ها هم از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است.

همچنین بر اساس همین گزارش ۴۴ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری هستند که دستکم در سال جاری سابقه نداشته است.

مدیران شبکه بهداشت و درمان بابل هم در چند روز گذشته در اطلاعیه ای فوری هشدار داده بودند که در صورت روند افزایشی بستری بیماران کرونایی و پر شدن تخت های بیمارستان ، بناچار باید مکان های جایگزین را برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی آماده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ابراز نگرانی از عادی انگاری شهروندان و بی توجهی برخی اصناف ، به خبرنگار ایرنا گفت: با دستور نماینده قضایی و کارشناسان معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بازدید های مستمری در سطح شهرستان انجام می شود که در همین راستا در  دو روز گذشته سه تالار به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی پلمپ شدند.

دکتر مصطفی جوانیان افزود: اگر شهروندان برپایی مراسم های عروسی و عزا را متوقف نکنند جهش های بستری بیماران کرونایی متوقف نخواهد شد.

تزریق حدود یکصد هزار دز واکسن در بابل

وی با اعلام این که تنها راه بازگشت به زندگی عادی ، تزریق واکسن کرونا به تمامی جمعیت واجد شرایط است ف اظهار داشت: حدود یکصد هزار دز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است که از این تعداد شش هزار دز واکسن ایران - کوبا می باشد.

او افزود : با بهره گیری از تمامی ظرفیت شبکه بهداشت و درمان تزریق واکسن کرونا در بابل روزانه به سه هزار و ۵۰۰ دز رسیده است.

جوانیان گفت : برای سرعت بخشی به روند تزریق واکسیناسیون نخستین پایگاه واکسیناسیون خودرویی استان مازندران در پارک پردیس بابل راه اندازی شده است که رانندگان تاکسی و برخی از گروه های هدف برای دریافت واکسن کرونا به این پارک بزرگ مراجعه می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: علاوه بر رانندگان تاکسی شهروندانی که به علت کهولت سن یا به هر دلیلی که علاقه مند به دریافت واکسن کرونا در داخل خودرو هستند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند که زمان و ساعت تزریق واکسن  خودرویی برای آنها پیامک ارسال شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بابل بیماران کرونایی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور