Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حسن خانجانی موقر در جریان بررسی مشکلات کوی کوثر شهر همدان اظهار داشت:  نقش مساجد و پایگاه های بسیج در افزایش ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه بسیار موثر است بنابراین باید این مراکز مورد توجه متولیان باشد.

وی اضافه کرد: برخورد سلبی با آسیب های اجتماعی از جمله مبارزه با اعتیاد و بگیر و ببندها باید در مرحله آخر باشد و درگام نخست باید از اماکنی نظیر مساجد برای تربیت انسان های صالح بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی همدان با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید گفت: امروزه نقش مساجد در مسائل و موضوعات اجتماعی بسیار کمرنگ شده و بیشتر مساجد تنها به اقامه نماز جماعات اکتفا می کنند.

خانجانی موقر عنوان کرد: در برخی از مساجد متولی پس از اتمام اقامه نماز برق ها را خاموش کرده یا از حضور کودکان و نوجوانان در مساجد جلوگیری می کنند این در حالی است که حضور در مسجد اثر بسیاری در تربیت شخصیت اجتماعی فرزندان دارد.

وی ادامه داد: ایجاد فرهنگسراها در محلات یک پدیده وارداتی است در حالی که می توان از فضای مساجد برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، ورزشی و آموزشی استفاده کرد که کارکردی بهتر و اثرگذارتر از فرهنگسراها دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه نباید زیرساخت های فرهنگی موجود همچون مساجد نادیده گرفته شود، گفت: می توان از فضای مناسب مساجد و توان علمی فعالان فرهنگی و اجتماعی محله برای کلاس های آموزشی همچون کلاس کنکور استفاده کرد.

خانجانی افزود: آسیب های اجتماعی و در رأس آن وجود اراذل و اوباش و پایین آمدن سن اعتیاد در کوی کوثر از معضلات اساسی این منطقه مسکونی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، ایجاد فضاهای سبز و پارک برای بانوان، برخورد با موتورسواران متخلف و مزاحم و نیز خرده فروشان مواد مخدر، آسفالت کوچه ها، فراهم کردن زمینه آموزش و ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان را بخشی از مطالبات مردمی دانست که می طلبد مسئولان برای پاسخ به این مطالبات تدبیری بیاندیشند.

خانجانی با بیان اینکه برای ریشه کنی آسیب های اجتماعی از جمله مبارزه با مصرف مواد مخدر همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: دستگیری، زندان رفتن ها و دیگر مجازات های مشابه باید در آخرین مرحله باشد.

وی افزود: برای داشتن جامعه ای سالم و عاری از معضلات اجتماعی باید به نقش خانواده ها در قبال فرزندان توجه کرد بنابراین در این راستا خانواده ها باید با ایجاد رابطه ای صمیمی در تربیت فرزندان و مسئولیت پذیری آنان نقش مؤثری داشته باشند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی همدان دادگستری کل استان همدان پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی همدان دادگستری کل استان همدان آسیب های اجتماعی همدان دادگستری کل استان همدان پیشگیری از اعتیاد آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، «سید ابراهیم حجازی» دادستان نظامی استان مازندران در  بازدید  از پاسگاه پلیس راه ساری کیاسر  و ارزیابی روند خدمات دهی نیرو‌های پلیس راه به مسافران اظهار کرد: هدف اصلی پلیس در اجرای ماموریت‌های محوله، رضایت مردم است و برای تحقق این هدف مهم قطعا پلیس نهایت تلاش خود را با تمامی امکانات و تلاش شبانه روزی به کار بسته است.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر همیاری کلیه نیرو‌ها با پلیس راه به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: با تعامل دستگاه‌های مرتبط و مشارکت همگانی می‌توان از حوادث احتمالی پیشگیری کرد.

حجازی ضمن تاکید بر احیای پلیس افتخاری در جامعه گفت: با انجام اقدامات فرهنگی در رسانه و به خصوص صدا و سیما، باید کاری کنیم که همراهان راننده در خودرو، همانند پلیس بازدارندگی لازم برای پیشگیری از تخلفات و حوادث جاده‌ای داشته باشند.

در ادامه دادستان نظامی استان با همراهی هیئت همراه از واحد‌های مختلف بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی خدمت رسانی به شهروندان در ایام نوروز قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است
  • تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
  • لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی
  • مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار و پیشگیری از آسیب‌ها نقش دارند
  • مشارکت‌های مردمی یکی از مولفه‌های اساسی در توسعه پایدار و رونق تولید است