Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@17:18:02 GMT

دکتر سهیلا محسنی نژاد درگذشت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۰۳۵۹

دکتر سهیلا محسنی نژاد درگذشت

دکتر سهیلا محسنی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش در سنگر علم و دانش به دیار باقی شتافت.

به گزارش مشرق، دکتر سهیلا محسنی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و معاون منابع انسانی و پشتیبانی پردیس خواهران روز سه شنبه ۵ مرداد ماه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برپایه این گزارش، وی عمری را در راه تعالی آموزش و پژوهش و توسعه روش‌های نوین آموزشی به‌ویژه در بخش عربی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی صرف نمود و در این مسیر گام‌های بزرگی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو دانشگاه امام صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مجید مقدم در جلسه کارشناسی حوزه آموزش صدا و سیما گفت: از این پس ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی صرفا بر اساس ارائه مقاله و تحقیقات علمی نخواهد بود.
عضو هیئت علمی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با مصوبه شورای انقلاب در سال ۱۳۵۹ آغاز به کار کرد و بر اساس اساسنامه این سازمان حمایت از پژوهشگران، مبتکران، نخبگان، فرهیختگان و همچنین ایجاد و توسعه فناوری در کشور را برعهده دارد که منجر به تولید فناوری شود.

آقای مقدم به ماموریت‌های جدید در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: حل مشکلاتی که در کشور کمک به افزایش کیفیت زندگی مردم می‌کند را در دستور کار قرار داده است.

او با بیان اینکه در این سازمان شورای حکیمان با حضور استادان و فرهیختگان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و استادان برجسته کشور تشکیل شده است، گفت: در این شورا بدون آنکه با دستگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور موازی کاری داشته باشد، مسائل و چالش‌های کشور بررسی و به ایجاد راهکار مناسب منجر می‌شود.

دکتر مجید مقدم به ۲۶ طرح کلان که در کشور نقش آفرین بوده است، اشاره کرد و گفت: برخی از این طرح‌ها با بودجه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور در چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به برنامه ریزی آینده پژوهشی کشور تا سال ۲۰۵۰ میلادی گفت: انرژی‌های نو، کوانتوم، امنیت غذایی، بهداشت، گرافت، هوش مصنوعی، فلز و معدن و آب هوا از جمله چالش‌های جهان در چند سال آینده خواهد بود که این سازمان کار تحقیقی و پژوهشی روی این موضوعات را در اولویت قرار داده است تا در سال‌های آینده نیاز کشور را مرتفع کند و از پیشرفت علمی جهان هم عقب نمانیم.

مجیدمقدم به جذب اعضای هیئت علمی و متناسب با حل مسائل آینده کشور اشاره کرد و افزود: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۷۵ نفر از محققان ایرانی مقیم کشور یا خارج از کشور طریق فراخوان و بورسیه‌ها و به کمک کارگروه‌هایی گزینش و غربالگری شدند که جذب و استخدام این سازمان شده اند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از مجوز هیئت امنای این سازمان برای استخدام ۵۰ نفر اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: علاقمندان با شرکت در فراخوان اردیبهشت ۱۴۰۳ یا بهمن ۱۴۰۳ جذب هیئت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او با بیان اینکه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال حاضر ۱۵۰ نفر عضو هیئت علمی دارد، گفت: تا پایان ۱۴۰۳ این اعضا به حدود ۲۵۰ نفر خواهند رسید.

دکتر مقدم با بیان اینکه ترفیع رتبه علمی اعضای هیئت علمی سازمان پژوهش صرفا بر اساس ارائه مقاله و تحقیقات علمی نخواهد بود، گفت: نیمی از امتیاز کسب رتبه علمی اعضای هیئت علمی منوط به رسیدن طرح‌های کاربردی و صنعتی به تولید محصول خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تحقق  ایده تا محصول در سازمان پژوهش‌ها
او گفت: زنجیره ایده تا محصول در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام می‌شود و با ساخت نمونه اولیه و نیمه صنعتی به تولید انبوه خواهد رسید.

عضو هیئت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه پارک علم و فناوری این سازمان به پارک علم و فناوری ملی تغییر نام یافته است، گفت: با مجوز‌های شورای گسترش و حمایت‌های وزارت علوم پارک علم و فناوری سازمان که در ۱۲ هکتار در حال اتمام است و بزودی افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود