Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@20:58:58 GMT

حمله طالبان به ایست بازرسی ننگرهار

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۰۵۶۲

حمله طالبان به ایست بازرسی ننگرهار

در جریان حمله شبه‌نظامیان طالبان به یک ایست بازرسی در ولایت ننگر‌ها در شامگاه چهارشنبه هشت سرباز افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: طالبان در منطقه کزبهار واقع در شرق ولایت ننگر‌ها به یک ایست بازرسی حمله کرد و در جریان آن هشت سرباز کشته و سه نیروی امنیتی دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشونت و درگیری در افغانستان در سایه بن‌بست مذاکرات میان شبه‌نظامیان و دولت کابل تشدید شده است و طرفین هنوز نتوانسته‌اند روی توافق آتش‌بس دائمی و تصمیم‌گیری درباره آینده سیاسی این کشور به اتفاق‌نظر برسند. طالبان ادامه حملات به نیرو‌های امنیتی در بیشتر بخش‌های این کشور را تایید کرده و تاکید دارد که نیروهایش کنترل بیشتر مناطق مرزی بین‌المللی این کشور را به دست گرفته‌اند.

با این حال دو طرف بعدا توافق کردند که به غیرنظامیان آسیب وارد نکرده و زیرساخت‌ها از خشونت در امان بمانند و همینطور مذاکرات سرعت بگیرد. علاوه بر این، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد بیش از ۹۵ درصد از نیروهایش از افغانستان خارج شده‌اند که این به معنای اجرای تصمیم خروج کامل نیرو‌ها به دست جو بایدن تا ضرب‌الاجل یازده سپتامبر است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو، جنگجویان طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • امنیت روز عید به خوبی تامین شد