Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:15:47 GMT

مثلث ریلی یزد - فارس- اصفهان تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۱۱۴۸

مثلث ریلی یزد - فارس- اصفهان تکمیل شد

 عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح راه آهن اقلید_ یزد، گفت: توسعه زیر بناهای حمل و نقل به ویژه در بخش ریلی یکی از شاخصه‌های مهم و تاثیر گذار در توسعه و آبادانی کشور است.

وی افزود: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در راستای همین رهنمود و تحت مدیریت و راهبری وزارت راه و شهرسازی توسعه شبکه ریلی کشور را با سه رویکرد اتصال دالان  ترانزیتی ریلی به بنادر و مبادی کشور، اتصال مراکز استان‌ها و مراکز بار و جمعیتی کشور به شبکه ریلی و بهبود تسهیل بار و جایجایی مسافر و بار در شبکه ریلی کشور برنامه ریزی و اجرایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیبی ادامه داد: پروژه راه آهن اقلید-یزد با ٢٧٠ کیلومتر در راستای تامین رویکرد سوم برنامه ریزی و اجرایی شده و با احداث آن مسیر میان بر به جنوب غربی و شمال و جنوب شرق کشور را به وجود با کاهش ٣١٠ کیلومتری مسیر به وجود می‌آورد.

او اظهار داشت: با توجه به مثلث گردشگری بین سه استان یزد، اصفهان و فارس عملا مسیر راه آهن یزد به اقلید موجب تکمیل ضلع سوم این مثلث گردشگری ریلی خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه آهن یزد به اقلید در محور بافت به یزد منشعب می‌شود و پس از عبور از شهرهای نی ریز، ابرکو و سورمق به ایستگاه اقلید در راه آهن اصفهان به شیراز متصل می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح ریلی در اواخر سال ٩٠ به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد و در دو سال گذشته با توجه به اینکه در ردیف پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت، از سرعت بسیار خوبی در عملیات اجرایی برخوردار شد، گفت: این پروژه شامل ١٢ هکتار است که در بخش اولیه با افتتاح فاز اول، اول ٥ ایستگاه به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول بهره داری از این طرح، حدود یک میلیون مسافر و در سال‌های حدود ٣ میلیون نفر مسافر جابجا شوند.

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده در این طرح به ارزش روز حدود ٦ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

راه‌آهن یزد – اقلید روز پنجشنبه در آیین ویدیوکنفرانس با دستور از راه دور رئیس‌جمهوری به‌ بهره‌برداری رسید و با افتتاح این طرح، مسیر ریلی شیراز مرکز استان فارس به شرق کشور از جمله شهر مشهد ۳۲۰ کیلومتر و به مدت چهار ساعت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری پنجشنبه در این آیین دستور بهره‌برداری از این طرح ریلی را صادر کرد.

در آیینی که به این مناسبت در محل ایستگاه راه آهن اقلید برگزار شد، جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس حضور داشتند.
با بهره‌برداری از این خط ریلی، آرزوی مردم استان فارس برای سفر کوتاه‌تر به مشهد مقدس محقق شد و شهر اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز حلقه اتصال این استان به خطوط ریلی شرق کشور شد.

پیش از این استان فارس در مسیر ریلی شیراز – اصفهان – تهران از موهبت خطوط ریلی برخوردار بود و مسافران مشهد مقدس ناگزیر به پیمودن مسیر اضافه بودند که با افتتاح خط ریلی اقلید – یزد، این مسیر به مدت چهار ساعت کاهش یافت.

برچسب‌ها اقلید یزد شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلید یزد شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اقلید یزد شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور

به گزارش خبرگزاری صداو سیما امروز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه، بارش‌ها در شمال شرق فارس، کرمان و اصفهان، ارتفاعات البرز و ارتفاعات یزد ادامه دارد و از بعدازظهر سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به آسیب دیدگی محصولات کشاورزی در اثر فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر کرده است .
هشدار زرد هواشناسی برای استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، یزد، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و دامنه استانهای تهران، مازندران، سمنان و گیلان صادرشده است.
در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در نوار شمالی کشورکاهش نسبی دما رخ خواهد داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


­

دیگر خبرها

  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • راننده پژو حین پنچرگیری مصدوم شد/ از مثلث خطر استفاده کنید
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه