Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری نایب رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم توضیح داد: رئیس جمهور منتخب با دو گونه چالش روبه‌رو است، چالش‌های داخلی و چالش‌های خارجی. درباره چالش‌های داخلی می‌توان گفت آقای رئیسی باید دوباره اعتماد مردم به حکومت را جلب کند، چرا که به علت مشکلات کنونی که برخی ریشه اقتصادی و برخی ریشه سیاسی دارند بخشی از مردم از مسئولین فاصله گرفته‌اند و دولت سیزدهم باید این فاصله را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازمه این کار توجه به تمامی اقشار جامعه و خواسته‌های آنهاست تا عوامل این کم‌اعتمادی از بین برود.

نایب رئیس پیشین مجلس درباره آزادی بیان در دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی باید به مسئله آزادی بیان اهمیت داده و مراقب باشد تا فضای خفقان در کشور حاکم نشود چرا که یکی از انتقادهای مردم همین کمرنگ شدن آزادی بیان است.

مطهری درباره چالش‌های خارجی پیش روی دولت جدید نیز بیان کرد: رئیس جمهور منتخب باید روابط کشورمان را با سایر کشورهای جهان تقویت کند. اولین اقدام وی باید بهبود روابط با همسایگان به ویژه عربستان، امارات و سایر کشورهای اسلامی مثل مصر و اردن باشد. باید توجه داشت که تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بدون همکاری و اتحاد کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست. برای مثال آرمان آزادی فلسطین بدون اتحاد کشورهای اسلامی در عمل محقق نخواهد شد. فاصله کنونی ما با کشورهای اسلامی مثل عربستان خواست رژیم صهیونیستی است و عدم ارتباط ایران با آن‌ها به سود این رژیم. البته شنیدم برای مراسم تحلیف آقای رئیسی از مقامات عربستان دعوت شده است که جای خشنودی دارد.

وی ادامه داد: روابط ایران با کشورهای غربی نیز باید بهبود پیدا کند. این‌که روابط سیاسی نزدیک ما منحصر به چند کشور باشد و هشتاد درصد روابط تجاری ما فقط با شش کشور جهان باشد امری خطرناک و به ضرر منافع ملی است. نباید این گونه باشد که دشمنی ما با برخی کشورها باعث وابستگی به کشورهای دیگر شود.

نایب رئیس پیشین مجلس درباره اهمیت برجام برای کشور توضیح داد: مسئله دیگر، مسئله برجام و اجرای آن است. خوشبختانه تا این لحظه مذاکرات به مرحله خوبی رسیده و آمریکا بسیاری از شرایط ایران مانند لغو تحریم‌های هسته‌ای و تمام تحریم‌هایی که در دوران ترامپ بر ایران تحمیل شد پذیرفته است، گرچه لغو برخی تحریم‌های غیر هسته‌ای مانند تحریم بابت گروگان‌گیری را قبول نکرده است. ما نباید بر این موضوع اصرار کنیم چرا که این امر باعث از دست رفتن فرصت احیای برجام می‌شود. بهبود معیشت مردم بدون روابط مالی عادی با کشورها و بانک‌های دنیا و بدون احیای برجام امکان‌پذیر نیست. هیچ کشوری نمی‌تواند با وجود چنین تحریم‌هایی وضعیت خود را به حالت عادی برگرداند؛ بنابراین آقای رئیسی نباید تحت تاثیر شعارها قرار بگیرد، چرا که در اینجا صحبت از منافع مردم و آینده انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مسئله FATF هم باید حل و فصل شود تا مشکل انتقال پول‌های ما در خارج از کشور و به طور کلی مبادلات بانکی ما حل شود. اما همزمان باید تکیه به توان داخلی داشت و از امکانات و منابع طبیعی و نیروی انسانی متخصص کشور به نحو احسن استفاده کرد تا وابستگی‌مان به خارج کم شود. اما صرفا تکیه بر توان داخلی بدون ارتباط با دنیا حلال مشکل نیست. همچنین باید توازن اقتصادی بین غرب و شرق برقرار شود و بین آن‌ها رقابت حاکم باشد تا در دامن هیچ‌کدام نیفتیم.

مطهری در پایان اظهار کرد: با احیای برجام و پیوستن به FATF بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود آسان‌تر حل می‌شود تا مردم یک رفاه نسبی را احساس کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی مطهری برجام کشورهای اسلامی آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری در یک نشست به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت عماد افروغ که با محوریت «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: دولت اسلامی بر خلاف یک دولت سکولار مسئولیت اخلاق و عقاید مردم را هم بر عهده دارد و فقط این نیست که مسئول معیشت مردم باشد بلکه مسئولیت سعادت انسان در دنیا و آخرت را هم بر عهده دارد. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند. اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت.

بنا به روایت تسنیم، وی افزود نمی‌توان انتظار داشت دولت حق ورود به مسائل فرهنگی را نداشته باشد و اتفاقاً حوزه فرهنگ عمومی، یکی از حوزه‌هایی است که دولت باید ورود کند. در هر صورت،‌ دولت در هر آنچه که مربوط به رفتار مردم و نظم اجتماعی است،‌ باید ورود کرد. یک ویژگی که مرحوم عماد افروغ واجدش بود، این نکته بود که می‌گفت حقیقت هیچ وقت نباید فدای مصلحت شود، تعبیری که سبب هجمه به او شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائل مهم کشور را استفاده از واژگان بیگانه دانست و گفت: ما در جامعه شاهد رواج کلمات بیگانه حتی از قاب تلویزیون هستیم. این مقدار استفاده از واژگان بیگانه نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است.

مطهری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور که تشدید شده که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند رواج کلمات بیگانه است که حتی صدا و سیما مروج این کلمات است. در قانون هم استفاده از کلمات بیگانه ممنوع است. در حالی که در شهر تابلوهای انگلیسی می‌بینیم و این باعث شرم می‌شود که نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. وزیر فرهنگ هم قول دادند که با این کلمات بیگانه برخورد کنند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894897

دیگر خبرها

  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • پیام وزیر دفاع به ابراهیم رئیسی
  • پیام ابراهیم رئیسی به کشورهای منطقه/ عملیات وعده صادق اقدامی محدود بود نه فراگیر
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • هشدار صریح رئیسی به اسرائیل
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • دستور ابراهیم رئیسی برای ادامه تولید یک مدل خاص خودرو | فیلم