Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان و بافق-زرین‌شهر با دستور حسن روحانی رئیس‌جمهور و از طریق ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید رسولی در آیین بهره‌برداری از این پروژه های زیادی اظهار کرد: همزمان با عید سعید غدیر خم، افتتاح خط دوم دو مسیر قزوین زنجان و همچنین بافق زرین شهر افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی در این باره افزود: مقام معظم رهبری همواره بر توسعه شبکه ریلی تاکید داشتند که این تاکید معظم له، با همت بلند خانواده بزرگ راه آهن طی 2 سال اخیر شتاب خوبی گرفت و تا امروز شاهد افتتاح چندین پروژه ریلی در کشور هستیم.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه مشخصه‌های ارتقاء ایمنی، افزایش حجم حمل بار و افزایش سرعت سیر، مهمترین ویژگی های مورد توجه در تمامی پروژه های ریلی است، خاطر نشان کرد: دو پروژه امروز هر 3 مشخصه را همزمان به همراه دارند.

وی افزود: این پروژه مهم از سال 1383 تا سال گذشته تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با تدبیر وزیر راه و شهرسازی و دولت محترم ظرف یک سال اخیر آماده بهره برداری شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز

شهردار منطقه پنج شیراز گفت: در سال‌جاری تعداد ۱۲۰ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و املاک در سطح منطقه در دستور کار قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه پنج شیراز، رضا مسعودی در حاشیه بازدید جمعی از مدیران شهری شیراز از پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری با بیان اینکه پروژه‌های این منطقه از تنوع مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: در سال‌جاری تعداد ۱۲۰ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و املاک در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۵ در سال‌جاری معادل ۴۶۵ میلیارد تومان است که شامل پروژه‌های خدمات شهری و املاک می‌شود، بر این مبنا بودجه‌ای معادل ۳۰۰ میلیارد به مباحث عمرانی، ۱۱۰ میلیارد برای خدمات شهری و ۶۰ میلیارد به املاک اختصاص پیدا کرده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز از تمرکز بر اجرای پروژه قائم خبر داد و اضافه کرد: برای اجرای پروژه تقاطع نواب در سال گذشته متراژی معادل ۸۶ هزار متر مربع مورد تملک قرار گرفت و به همین دلیل در سال ۱۴۰۳ بودجه کمتری به سرفصل املاک اختصاص پیدا کرده است.

مسعودی با اشاره به اهمیت تدوین پروژه‌های زیرساختی، تصریح کرد: بارندگی‌های نوروزی نشان داد که پروژه‌های لوله‌گذاری نقش تأثیرگذاری در مدیریت آب‌های سطحی داشته و شاهد آب گرفتگی در این مناطق نبودیم، به همین دلیل در سال جاری تعداد هفت پروژه‌های لوله‌گذاری در مناطقی که مستعد هستند در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های لوله‌گذاری در بلوار بنی هاشمی، قائم، بلوار ذاکر عباسعلی، بلوار عدالت، خیابان سجاد، خیابان رفیعی و بلوار دولت در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

شهردار منطقه ۵ شیراز از نگاه عدالت‌محور نسبت به توزیع متوازن امکانات و خدمات خبر داد و تاکید کرد: تعداد هشت پارک در مقیاس‌های مختلف در سطح منطقه در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد توزیع متوازن و یکنواخت بوستان‌ها و رشد چشمگیر سرانه فضای سبز منطقه هستیم.

مسعودی با اشاره به اهمیت گسترش زیرساخت‌های ورزشی در رشد نشاط و شادابی شهروندان، اظهار کرد: تعداد چهار سالن ورزشی در مراحل مختلف ساخت و بهره‌برداری قرار دارند که با افتتاح آن‌ها منطقه ۵ شهرداری شیراز به قطب ورزشی و پویایی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: سالن توپی دو هزار نفره در پارک مادر در مرحله طراحی قرار دارد و با بهره‌برداری از آن پاسخگوی بسیاری از نیازهای ورزشی شهروندان خواهیم بود، همچنین عملیات احداث سالن غیرتوپی پارک مادر در مرحله پیشرفت ۵۰ درصد قرار دارد و تا اوایل مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۵ شیراز در بخش دیگر با اشاره به پروژه‌هایی که آمادگی افتتاح را دارند، اظهار کرد: عملیات احداث پارک موضوعی شهدا، سالن مطالعه گفتار، لوله‌گذاری خیابان شهید فکوری و پارک تفریحات سالم به اتمام رسیده است و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی، گسترش زیرساخت‌های شهری در حوزه ایمنی و مدیریت بحران را یکی از مسئولیت‌های مهم مدیریت شهری برشمرد و افزود: پروژه احداث ایستگاه آتش‌نشانی در مرحله تأسیسات است و تا پایان تابستان سال‌جاری تکمیل خواهد شد، علاوه بر آن سومین ایستگاه آتش‌نشانی در مجاورت سالن پهلوانان نصیری در مرحله طراحی قرار دارد و در تلاش هستیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مسعودی از تلاش برای زیباسازی چشم‌انداز شهری در مناطق محروم خبر داد و افزود: توسعه فضای سبز و تجهیز پارک حاشیه‌ای بلوار احمدبن موسی (ع) به وسایل ورزشی و ست بازی کودکان در دست انجام است.

وی تصریح کرد: عملیات لوله‌گذاری در روند احداث بلوار ذاکرعباسعلی به صورت هم‌زمان اجرایی می‌شود و رسیدگی به این محور سبب شده است تقاضا برای صدور پروانه و درآمدزایی منطقه افزایش پیدا کند.

شهردار منطقه ۵ شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: عملیات احداث نمازخانه در پارک حجاب هم تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 745085

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • پرونده مسکن مهر مِهستان تا تابستان بسته می‌شود
  • بهره‌برداری از اسنو پارک پیست اسکی توچال
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است
  • راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است
  • افتتاح تقاطع شهدای جاویدالاثر خرم آباد