Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی اعلام کرد که ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مشهد مسافر هستند.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: مشهد علاوه بر بیماران کرونایی این شهر بیماران سایر شهرستانهای خراسان رضوی، استانهای همجوار و بویژه بیماران سیستان و بلوچستان را پذیرش می کند.

وی ادامه داد: در بخش سرپایی نیز حضور بیماران بسیار در مراکز منتخب کرونای مشهد را شاهد هستیم که به دلیل نبود امکانات درمانی در  استان خود به مشهد سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این در حالی است که برای درمان مسافران مراجعه کننده بودجه اضافی در نظر گرفته نشده و این امر خدمات رسانی مناسب به بیماران را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی افزود: با ادامه این روند کمبود تخت های بستری و کمبود کیت آزمایشگاه امری بدیهی است و باید چاره اندیشی شود.
دکتر کیانی ادامه داد: افزایش سیر پیشروی ویروس کرونای دلتا با انواع گذشته این ویروس قابل مقایسه نیست و اکنون به وضعیت بحرانی رسیده ایم و از سوی دیگر مدافعان سلامت خسته و فرسوده شده اند.
وی به مشارکت مردم در مقابله با کرونا از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حمایت مسوولان از کادر درمان بیماران کرونایی تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند. 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باخته اند و بدین ترتیب مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به کرونا به ۸۹ هزار و ۷۸۲ نفر رسیده است.

در این مدت ۳۳ هزار و ۸۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۶۹۴ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

اکنون آمار مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۴ نفر رسیده است.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماران کرونایی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: شرایط استان در تابستان پیش رو از نظر منابع آبی نگران‌کننده است و هنوز بودجه طرح های مصوب استان، که بخشی از آن نیز در دست اقدام و اجراست، تخصیص نیافته است.   نعمت نژاد افزود: طرح های در دست اقدام برای تأمین آب شرب مشهد در تابستان جاری روی حفاری چاه متمرکز است که البته این اقدام با اهداف طرح سازگاری با کم‌آبی همخوانی ندارد اما برای عبور از خشکسالی‌های پیاپی در این استان راه چاره کوتاه مدت دیگری وجود ندارد.   وی ادامه داد: برای گذر از تنش آبی در تابستان پیش رو ۱۶ طرح با همکاری شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب مشهد با اعتبار ۴۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که با تخصیص این اعتبار اجرای طرح ها شتاب خواهد گرفت و از مشکلات برای تامین آب مشهد در تابستان پیش رو خواهد کاست.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد