Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@05:19:18 GMT

قانون ملاک و معیار عمل در دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۳۰۳۳

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: قانون ملاک و معیار عمل در دستگاه قضایی است و ما در حوزه صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال کوتاه نخواهیم آمد. خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست صمیمی با تعدادی از فعالان اجتماعی و نخبگان ارومیه اظهار داشت: دادگستری استان از همراهی و هم فکری نخبگان استان و فعالان اجتماعی بی نیاز نیست و استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هم اندیشیها در مجموعه قضایی با فعالان و نخبگان با موضوعات مشخص و دستور کارهای معین یقیناً در سالم سازی مناسبت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمک رسان خواهد بود و به رسالت دستگاه قضایی در مبازره با فساد و مقابله با گلوگاه ها و منشأ های فساد کمک خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: اصلاح امور بسیار مهم است و همیشه برخورد، کافی و کارساز نیست و شناسایی و اصلاح ریشه ای آسیب ها می تواند آثار مطلوب داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر مجموعه هایی که نقش آفرین هستند در آنها شفافیت و نظارت درون سازمانی وجود داشته باشد ما شاهد فساد در این مجموعه ها نخواهیم بود و زیبنده نظامی که ثمره خون شهیدان است و بر اساس ارزشهای اسلامی و انسانی بنا گردیده است نیست که حتی یک مورد فساد هم در آن رخ دهد.
وی ادامه داد: قانون ملاک و معیار دستگاه قضایی است و ما در حوزه صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال کوتاه نخواهیم آمد و در مقابل جنجال ها بدون توجه به آنها به قانون عمل خواهیم کرد و اولویت ما مقابله با دانه درشت هاست.
عتباتی در پایان تصریح کرد: دستگاه قضایی در انجام رسالت خود نیازمند کمک و همراهی مردم و سازمانهای مردم نهاد دلسوز در حوزه صیانت از حقوق عامه است و آنها می توانند به طرق مختلف همچون سامانه سجام قوه قضائیه و سامانه تلفنی 1580 حفاظت و اطلاعات دادگستری استان با اخبار و گزارشهای مستند خود از تخلف ها و تعرض به منابع ملی و زیست محیطی دستگاه قضایی را در مبارزه با فساد و مفسدین یاری کنند.
در ادامه جلسه مسئولین و اعضای حاضر در جلسه هر یک به بیان مشکلات و دیدگاههای خود پرداختند و اعلام آمادگی خود را برای همکاری در امر اطلاع رسانی تخلفات و مفاسد اعلام نمودند.
در این جلسه مجیدی دادستان مرکز استان، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات استان و عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز هر یک فراخور جلسه به نکات و مواردی که سازمانهای مردم نهاد باید در امر اطلاع رسانی به آن توجه کنند را بیان نمودند.   بیشتر بخوانید: وظیفه قوه قضاییه تامین، هدایت و پشتیبانی آزادی‌های مشروع مردم است/ علم مبارزه با فساد همچنان برافراشته می‌ماند   انتهای پیام/ برچسب ها: مبارزه با فساد حقوق عامه دستگاه قضایی آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مبارزه با فساد حقوق عامه دستگاه قضایی آذربایجان غربی آذربایجان غربی دستگاه قضایی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی سال ۱۴۰۳ در دادگستری استان، گفت: یکی از برنامه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان در سال جدید ادامه پیگیری‌ها به منظور رفع مشکلات و موانع اجرای کامل قانون حدنگار در اراضی ملی و منابع طبیعی، کشاورزی و همچنین اراضی مربوط به اداره‌های دولتی استان است.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری، استان اصفهان با ثبت ۹۹ درصد از اراضی ملی را جزء استان‌های پیشرو در اجرای قانون حدنگاری دانست و افزود: اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان در مقایسه با ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و اکنون ۶۵ درصد از اراضی کشاورزی استان در سامانه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده‌اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون طرح کاداستر در زمین‌های مربوط به اداره‌ها و نهاد‌های دولتی استان ۲۶ درصد اجرا شده است، افزود: اجرای قانون حدنگار در بخش اراضی اداره‌ها و نهاد‌های دولتی به دلیل وجود پیچیدگی‌های حقوقی و اداری، مطلوب نبوده و باید در نشستی با حضور استاندار، رفع موانع اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، یکی از موانع و مشکلات اجرای طرح کاداستر در یک درصد باقیمانده از اراضی ملی استان را نبود مرزبندی دقیق در اراضی مرزی استان دانست.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری با بیان اینکه حدود ۹۴ هزار هکتار از زمین‌های استان که در مرز بین اصفهان و ۹ استان همجوار قرار گرفته به لحاظ مرز‌بندی‌های دقیق دچار مشکل است و در معرض سوءاستفاده قرار دارد، گفت: برنامه جدی دستگاه قضایی استان در سال جدید، نشست با مسوولان این استان‌ها و پیگیری به منظور تعیین تکلیف اراضی است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه همچنین با اشاره به مفاد سند تحول قضایی در خصوص دفاع از حقوق عمومی در حوزه بهداشت و سلامت گفت: یکی از برنامه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در سال ۱۴۰۳ پیگیری برای کاهش آلودگی هوا است.
وی افزود: شورای حفظ حقوق بیت‌المال با توجه به ظرفیت‌های قانونی، سند رفع آلودگی و هوای پاک را مطالبه کرده که ظرف چند روز آینده به دبیرخانه این شورا تحویل خواهد شد و دادگستری، پیگیری برای اجرای مفاد این سند که جزء مسائل کلان و مطالبات مردم استان است را در دستور کار قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟