Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:34:48 GMT

طرح فروش ایران خودرو ویژه عید غدیر + شرایط ثبت نام

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۳۱۴۲

طرح فروش ایران خودرو ویژه عید غدیر + شرایط ثبت نام

 

مه شو: متقاضیانی که در قرعه‌کشی‎‌های قبلی ایران خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در طرح پیش‌فروش ایران خودرو عادی ثبت‌نام کنند. در این برنامه ایران خودرو قیمت خودرو نامشخص و مطابق زمان مبلغ قید‌شده در قرارداد خواهد بود. 

گروه صنعتی ایران‌خودرو پیش‌فروش جدید خود را از امروز چهارشنبه آغاز می‌کند. در این طرح دنا پلاس توربو خودکار، راناپلاس، سورن پلاس و پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای با موعد تحویل حداکثر یک‌ساله عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح پیش‌فروش از ساعت ۱۰ چهارشنبه ۶ مرداد تا ساعت ۲۳:۵۹ شنبه ۹ مرداد فعال خواهد بود.

مشتریان نهایی پس از گذشت حداکثر سه روز از اتمام مهلت ثبت‌نام و ازطریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین خواهند شد. به‌منظور مشارکت مشتریان واقعی، در این طرح نیز محدودیت ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو مراجعه کنند. درضمن، برای پاسخ‌گویی به سؤالات حین ثبت‌‌نام، شماره‌تلفن ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ اختصاص یافته است.

شرایط عمومی بخشنامه

۱. به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.

 

۲. متقاضی به ارائه اصل و تصویر گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) ملزم است.

۳. حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت‌‌نام یا تحویل خودرو) در شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ۴۸ ماه است.

۴. امکان صلح و نقل‌وانتقال خودرو حتی به‌صورت وکالتى مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد.

۵. متقاضی هنگام ثبت ‌نام، شماره‌ حساب (شماره‌ شبا) خود را باید معرفی کند و از کارت‌ بانکی به‌ نام خود برای واریز وجه استفاده کند. شماره‌‌تلفن همراه معرفی‌شده نیز باید به ‌نامِ خود متقاضی باشد.

۶. ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.

۷. کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه متقاضی انتخاب می‌شود، باید با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد.

۸. انتقال حقوق ناشی از انتخاب ‌شدن در قرعه‌کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.

۹. گارانتی خودرو پس از سه ماه از زمان تحویل درصورت مراجعه‌نکردن به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه، باطل می‌شود. همچنین در مراجعه به نمایندگی، کارکرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو الزامی است.

۱۰. سند و فاکتور فروش خودرو تا پایان مدت یک‌ساله رهن نزد شرکت ایران‌خودرو باقى خواهد ماند و پس از تسویه‌‌حساب مشترى و فکّ رهن، تحویل مشتریان گرامى خواهد شد.

نکته ۱. برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب روی خودرو)، ثبت‌نام میسر نخواهد بود.

نکته ۲. اگر افراد بدون گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) یا دارای پلاک انتظامی فعال در این طرح ثبت‌نام کنند، ضمن منتفی تلقی‌شدن ثبت‌نام، تا سه سال نمی‌توانند در هیچ‌‌یک از طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران‌خودرو ثبت ‌نام کنند.

نکته ۳. در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو، سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.               

نکته ۴. انتخاب‌شدگان در طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو، مجددا ثبت‌نام کنند.

نکته ۵. مشتری مبلغ ۵۰ هزار تومان از ثمن معامله را تا مدت یک سال پرداخت نخواهد کرد و به‌ازای مبلغ دین و تعهد مشتری بابت منتقل‌نکردن خودرو به غیر، خودرو به همان مدت در رهن شرکت قرار خواهد گرفت. شرط مدت در این بند، صرفا در‌اختیار خودروساز است و خریدار نمی‌تواند قبل از موعد مذکور آن را پرداخت کند. پس از گذشت مدت یک سال از صدور فاکتور، مشتری باید رهن خودرو را فک و هزینه‌های متعلقه را مطابق با ضوابط شرکت پرداخت کند و پس‌از‌آن، سند چاپ خواهد شد و د‌‌راختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران خودرو قرعه کشی ایران خودرو طرح فروش ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش بخبر با عنوان دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس توضیحاتی ارسال کرد که به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: قیمت روز محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

در متن منتشر شده، ادعا شده است که ایران خودرو تعمدا تحویل محصول پارس را به بهار امسال موکول کرده تا بتواند با دریافت مجوز، قیمت‌ها را افزایش دهد، این در حالی است که تا روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته که مجوز تولید این محصول از سوی سازمان ملی استاندارد تا بهار سال ۱۴۰۳ تمدید شده، تولید و شبکه گسترده تأمین ایران خودرو برای محصول سورن به عنوان جایگزین پارس برنامه‌ریزی کرده و با تمدید مهلت تولید از سوی سازمان استاندارد، خطوط تولید و شبکه تأمین ایران خودرو که برای تولید برنامه‌ریزی بلندمدت دارند، ناگزیر از بازگشت به شرایط قبل و سفارش گذاری برای تأمین قطعات محصول پارس شده است که این امر نیازمند زمان برای تغییر سفارش‌گذاری و تأمین قطعات بوده است.

هرچند بر اساس مصوبه شورای رقابت، اولویت بندی در سامانه یکپارچه، تعهدی برای خودروساز ایجاد نمی‌کند، با توجه به عدم تمدید تولید پارس تا ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مشتری مداری و جلب رضایت متقاضیان، به اجرای طرح تبدیل پارس به خودروهای دیگر مانند سورن پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا اقدام کرده است و تعدادی از متقاضیان که به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان نهایی بوده‌اند، به تبدیل و خرید محصولات استاندارد و دارای مجوز تولید پرداخته‌اند.

برخلاف ادعای مطرح شده در این متن، در اسفند سال ۱۴۰۱ و نه سال گذشته، ۸۰۰ هزار متقاضی محصولات ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درخواست خرید از محصولات این شرکت را داشته‌اند که بخش قابل توجهی از تقاضاها نیز برای محصول پارس بوده است.

با وجود اصرار ایران‌خودرو به توقف تولید پارس به دلیل عدم توانایی در تطابق با استانداردهای ۸۵ گانه، مدیران وقت وزارت صمت بر اولویت‌بندی تمامی تقاضاها تاکید کردند و بر همین اساس صف طویلی برای خودرو پارس نیز تشکیل شد که با توجه به برنامه توقف تولید در پایان سال ۱۴۰۲ بخش زیادی از تقاضاها منوط به مجوز تولید از سوی سازمان ملی استاندارد برای ادامه تولید در سال ۱۴۰۳ شده است.

در این متن عنوان شده عدم صدور مجوز تولید از سوی سازمان استاندارد کافی بود تا ایران خودرو از تحویل خودرو خودداری کند! این در حالی است که برنامه تولید محصول پارس تا پایان سال ۱۴۰۲ بوده و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، ادامه تولید محصول فاقد استانداردهای ۸۵ گانه، نیازمند مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد است و تمامی خودروسازان ملزم به رعایت این امر و دریافت مجوز لازم برای تمامی محصولات خود هستند.

طبق روال گذشته، تمامی خودروسازان بهای تمام شده تولید انواع محصولات خود را به مراجع ذی‌ربط ارائه می‌کنند تا نسبت به نرخ تورم موجود و هزینه‌های تولید به‌روزآوری شود. پارس نیز به عنوان زیان‌ده‌ترین محصول از این قاعده مستثنا نبوده و بر اساس دستورالعمل‌های شورای رقابت و طبق مجوزهای دریافتی از سوی مراجع ذی‌ربط نسبت به اصلاح قیمت آن اقدام شده است. همان‌طور که در بخش‌نامه اولیه سامانه یکپارچه نیز تاکید شده، تمامی خودروهایی که در این سامانه اولویت بندی شده‌اند بر اساس قیمت روز کارخانه تحویل مشتریان خواهد شد و به‌روزآوری قیمت پارس نیز خارج از این دستورالعمل نبوده است.

همانطور که ایران خودرو در این جوابیه اشاره کرده مقرر بود تولید پژو پارس تا پایان سال ۱۴۰۲ متوقف شود در این صورت چرا این شرکت در زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه (بهار سال ۱۴۰۲)، موعد تحویل پژو پارس را زمستان ۱۴۰۲ عنوان کرد وقتی زمان تحویل زمستان ۱۴۰۲ اعلام می‌شود یعنی شرکت خودروساز پیش بینی می‌کرد که می‌تواند به اندازه ثبت نام کنندگان پژو پارس تولید و تحویل دهد؛ از سویی دیگر به صورت معمول ۲ یا ۳ ماه قبل از موعد تحویل خودرو، خودروساز اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان می‌کند اما در این مورد و در حالی که ایران خودرو موعد تحویل بخشی از پژوپارس ها را زمستان ۱۴۰۲ اعلام کرده بود با این حال از ارسال فراخوان سرباز زد.

منکر زیاندهی خودروسازان و فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار که منجر به شکل گیری تقاضاهای سوداگرایانه شده، نیستیم ولی اصل مطلب این است که وقتی ایران خودرو واقف به مشکلات پژو پارس بوده و حتی طبق ادعای سازمان ملی استاندارد از ماه‌ها قبل نیز مطلع شده بود که تولید این خودرو باید تا پایان سال ۱۴۰۲ متوقف شود، بنا به چه علتی اقدام به تعیین بازه زمانی زمستان ۱۴۰۲ برای تحویل خودرو کرد و در این بازه نیز خودروها ثبت نامی را تحویل متقاضیان نداد.

نکته مغفول مانده در ماجرای توقف و تداوم تولید پژو پارس بازی‌های رسانه‌ای طرفین درگیر ماجرا بود؛ از چند ماه پیش شرکت ایران خودرو و سازمان ملی استاندارد در قالب‌های مختلف از جمله صدور نامه و مصاحبه اقدام به اظهارنظر در خصوص سرنوشت پژو پارس می‌کردند که در گزارش‌های مختلفی به این موضوع پرداخته شد. اما متأسفانه آنچه که در مطالب مطرح شده از سوی این دو نهاد مورد غفلت واقع شد، حقوق مصرف کننده بود. مصرف کننده‌ای که با اعتماد به سیاست گذار اقدام به انسداد ۱۰۰ میلیون تومان کرد تا با ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو با قیمت کارخانه بخرد اما طی چند ماه و به صورت مستمر مورد هجوم بمباران اخبار ضد و نقیض قرار گرفت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228017 برچسب‌ها ایران خودرو

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول