Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی بر طبق گفته مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که واشنگتن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه توانمندی موشکی ایران وضع کند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز (پنجشنبه) در گزارشی اختصاصی ضمن اشاره به نگرانی‌های مقامات‌ غربی از توانمندی رو به رشد موشکی ایران، از قصد ایالات متحده برای وضع تحریم‌هایی علیه پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، مقام‌های واشنگتن گفته‌اند که ایالات متحده قصد دارد یک کارزار تحریمی علیه توانمندی‌های در حال توسعه ایران برای انجام حملات دقیق با استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده‌اش به راه اندازند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود در توجیه این اقدام آمریکا نوشته است که مقام‌های امنیتی غربی بر این باورند که توانمندی‌های ایران در زمینه استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت شونده برای انجام حملات دقیق بیش از برنامه غنی‌سازی و برنامه‌های موشک بالستیکی این کشور برای ثبات منطقه غرب آسیا خطرناک است.

ایالات متحده در سال‌های گذشته تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده است اما طبق گزارش این روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی معتقدند که هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکاتی ایران همچون تأمین کنندگان قطعات مورد استفاده برای ساخت پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده، می‌تواند به طور مؤثرتری فعالیت‌های ایران را مختل کند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی در خصوص توطئه جدید دولت بایدن برای هدف قرار دادن برنامه موشکی ایران گفت: «این (تحریم‌ پهپادها و موشک‌های هدایت شونده ایران) بخشی از یک رویکرد جامع است بنابراین ما با تمامی جنبه‌های تهدید ایران مواجه هستیم».

یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است که استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده ایران علیه نیروهای آمریکایی و همپیمانان این کشور در منطقه افزایش یافته است و در این خصوص گفت: «پهپادهای ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده برای همپیمانان ما در منطقه است».

این طرح جدید واشنگتن در شرایطی است که گزارش‌های منتشر شده از تلاش دولت بایدن برای تشدید تحریم‌های نفتی به منظور اعمال فشار به ایران برای واگذاری امتیازات در مذاکرات «وین» برای احیای برجام حکایت دارد.

خبر روزنامه وال استریت ژورنال در حالی منتشر می‌شود که ایران از ابتدای مذاکرات وین تأکید کرده است که آمریکا برای بازگشت به برجام می‌بایست تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند با این حال روز گذشته (چهارشنبه) یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی با انداختن توپ به زمین ایران، گفت که واشنگتن در صورتی تحریم‌های ناسازگار با برجام را برمی‌دارد که ایران به تعهدات برجامی‌اش بازگردد.

مقام‌های آمریکایی در حالی در خصوص توانمندی موشکی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند که چند ماه پیش، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست»، با اشاره به توانمندی دفاعی ایران و موقعیت جغرافیایی این کشور گزارش کرد که جمهوری اسلامی قادر است در صورت هرگونه مداخله خارجی، هزینه سنگینی به ارتش آمریکا تحمیل کند.

این نشریه در بخشی از گزارش خود با تأکید بر توانمندی‌های دفاعی ایران گزارش کرد که با توجه به تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به قابلیت‌های اجرای راهبرد «منع دسترسی» علیه ایالات متحده و استفاده از شمار زیادی از موشک‌های هدایت شونده خیلی دقیق و غیرهوشمند، قایق‌های تندرو، پهپادها، زیردریایی‌ها و مین‌ها، تهران قادر است هزینه‌های سنگینی را به ارتش ایالات متحده تحمیل کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو برنامه موشکی ایران آمریکا دولت بایدن برجام ارتش آمریکا ایالات متحده منطقه غرب آسیا واشنگتن مقام های آمریکایی وال استریت ژورنال جمهوری اسلامی ایالات متحده موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد

ارتش آمریکا اقدام به انتقال مقادیر زیادی موشک‌های رهگیری سامانه‌های پدافندی به رژیم صهیونیستی کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی در این رابطه نوشت، فرماندهی منطقه مرکزی نیروی هوایی ارتش آمریکا این هفته کار انتقال هزاران قطعه سلاح و موشک به اسرائیل را آغاز کرد، این تسلیحات از انبار‌های تسلیحاتی آمریکا در پایگاه العدید قطر با هواپیما‌های Globemaster C۱۷ به (سرزمین‌های اشغالی) منتقل شده است.

ایتای بلومنتال خبرنگار کان نیوز در این رابطه گفت: این گام برای ترمیم ذخایر تسلیحاتی نیروی هوایی اسرائیل بعد از تهاجم گسترده اخیر ایران (عملیات تلافی جویانه) انجام می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است، از طریق رصد حرکت هوایی مشخص شد، آمریکایی‌ها طی هفته گذشته حداقل هفت پرواز از پایگاه آمریکایی العدید در قطر به پایگاه هوایی نباتیم انجام دادند و ظاهرا برای اینکه شبهه‌ای علیه دولت قطر در این زمینه پیش نیاید، این هواپیما‌ها در مسیر خود توقف کوتاهی هم در قبرس داشته و بعد از آن به سوی (سرزمین‌های اشغالی) عزیمت نمودند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، در عملیات تهاجمی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل بیش از ۷۲۰ بار آژیر خطر در سرتاسر اسرائیل به صدا در آمد و سامانه‌های موشکی مستقر در جنوب (فلسطین اشغالی)، کرانه باختری، قدس، حیفا، الجلیل و جولان فعال شدند.

دیگر خبرها

  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل