Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش تاکنون حاضر به بازگشت به تعهدات خود در توافق هسته ای با ایران نشده، روز پنجشنبه اعلام کرد که روند مذاکرات با ایران نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد و توپ در زمین ایران است.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری در کویت مدعی شد که آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای حسن نیت و تمایل نشان داده است و اکنون توپ در زمین ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد که واشنگتن برای ادامه مذاکرات کاملا آماده است.

وی افزود: ما به دیپلماسی متعهد هستیم، اما این روند نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

بلینکن گفت: ما به دنبال این هستیم که ببینیم ایران برای انجام چه کاری آماده است یا آماده به انجام نیست و ما برای بازگشت به وین به منظور ادامه مذاکرات کاملا آماده ایم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کویت هسته ای ایران امور خارجه آمریکا واشنگتن ایران آمریکا بلینکن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند

منابع به مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه مذاکرات درباره آتش‌بس و پرونده تبادل اسرا همچنان ادامه دارد تاکید کردند با وجود نرمش زیادی که حماس از خود نشان داده اما صهیونیست‌ها عامدانه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شوند و اساسا حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه بن‌بست همه مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه، یک منبع ویژه وابسته به مقاومت فلسطین با اشاره به جزئیات مذاکرات جاری در این زمینه اعلام کرد که ناسازگاری و کارشکنی‌های رژیم اشغالگر موجب به نتیجه نرسیدن مذاکرات می‌شود.

این منبع در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که مذاکرات با وجود همه دشواری‌ها ادامه دارد. در حالی که حماس به ویژه در پرونده اسرا نرمش زیادی از خود نشان داده اما طرف صهیونیستی عامدانه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود.

وی درباره پاسخ اسرائیل به مسئله اسرا و تعداد اسیرانی که باید آزاد شوند گفت که پاسخ جدید صهیونیست‌ها در این زمینه بدتر از قبل بود. درباره بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه هم، اسرائیل ناسازگاری زیادی از خود نشان می‌دهد اما حماس بر لزوم بازگشت آوارگان به مناطق خود تاکید دارد.

منبع مذکور تصریح کرد که اسرائیل در مذاکرات نه به آتش‌بس اشاره می‌کند و نه پیشنهاد روشنی در خصوص عقب‌نشینی نیروهای خود از مناطق شلوغ غزه ارائه داده است. در واقع اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در شمال و مرکز و شرق و جنوب نوار غزه هستند. اما موضع حماس بر خروج کامل اسرائیل از نوار غزه است.

به گفته این منبع، حماس بر بازگشت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به شهر غزه و شمال آن تاکید دارد اما اسرائیل این موضوع را رد می‌کند.

مانور جدید صهیونیست‌ها برای کارشکنی در مذاکرات آتش‌بسمقاومت فلسطین: بدون پایان جنگ خبری از تبادل اسرا نیست

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که مذاکرات درباره آتش‌بس غزه و تبادل اسرا همچنان ادامه دارد و مسئولان موساد همچنان در دوحه، پایتخت قطر هستند و یک تیم کوچک از موساد به تل‌آویو برگشته تا با مقامات اسرائیلی درباره تحولاتی که در مذاکرات رخ داده مشورت کند.

منابع مقاومت فلسطین هم تاکید کردند که پاسخ رژیم صهیونیستی به پیشنهاد حماس منفی بوده و این رژیم خواسته‌های فلسطینی‌ها را رد می‌کند.

جنبش حماس همچنین برای شفاف‌سازی دوباره موضع خود با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که ما به همه خواسته‌های خود مبنی بر برقراری آتش‌بس جامع و دائمی، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود و انجام یک معامله دقیق و جدی برای تبادل اسرا پایبندیم.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس نیز اعلام کرد که اولویت‌های حماس، متوقف کردن تجاوزات، ورود کمک‌ها به غزه، بازگشت آوارگان و طرح بازسازی غزه بوده و تنها محدود به آزادی اسرا نیست. نتانیاهو به دنبال توافق نیست و برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های سیاسی و امنیتی خود، خانواده‌های اسرای صهیونیست را فریب می‌دهد.

یک منبع وابسته به حماس هم در گفت‌وگو با الجزیره، ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر ارائه امتیازات و راه‌حل‌ها به جنبش حماس را تکذیب و اعلام کرد که این ادعاها تبلیغاتی سیاه و ناامیدانه با هدف سرپوش گذاشتن بر کارشکنی‌های کابینه صهیونیستی و فرار از مسئولیت شکست مذاکرات در برابر خانواده‌های اسرای اسرائیلی است.

این منبع تأکید کرد که حماس موضع خود را روشن کرده و هرگز از آن عقب‌نشینی نمی‌کند و تا زمانی که تجاوزات اشغالگران علیه غزه و محاصره این منطقه ادامه داشته باشد هیچ معامله‌ای برای تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد