Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@18:02:41 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در هفتم مردادماه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۳۸۰۳

عصرانه خبری شهرهای ایران در هفتم مردادماه

در این بسته خبری از ۲۵۰ ملک خطرزا در نهاوند تا بهره برداری از بزرگراه غدیر سبزوار و ۴ هزار متر حفاری تونل مترو اسلامشهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت صادق بوشهر

غلامرضا کره‌بندی، مدیر آرامستان شهرداری بندر بوشهر گفت: ظرفیت آرامستان بهشت صادق این شهر تکمیل شده و دیگر جایی برای پذیرش و حفاری قبر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور کارت منزلت شهروندی برای پیشکسوتان شیرین سو

سید مصطفی موسوی، شهردار شیرین سو از صدور کارت منزلت شهروندی برای افراد بالای ۶۰ سال این شهر خبر داد و گفت: نیازهای سالمندان صرفاً محدود به سرپناه یا مسائل مالی و پرستاری نیست بلکه یکی از مهم‌ترین نیازهای آنها عاطفی است و مدیران وظیفه دارند تا اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را در این مورد انجام دهند.

اجرای ۲۰ برنامه ویژه در ملارد

محمد صادق کولیوند، شهردار شهر ملارد گفت: شهر ملارد میزبان ۲۰ ویژه برنامه مختلف به مناسبت عید غدیر خم در سطح شهر و شهرستان است.

بهره برداری از بزرگراه غدیر سبزوار

سیدعلی کوشکی، شهردار سبزوار گفت: با اجرای طرح کمربند محیطی شهر نه تنها ورودی‌های شهر ساماندهی و حجم ترافیک میدان شهید بهشتی و بولوار سربداران به طور محسوس کاهش یافت بلکه مرز شهر نیز مشخص و رینگ محیطی شهر بر اساس طرح جامع و تفصیلی تکمیل شد.

عملیات احداث بوستان بانوان مرودشت

سید مهدی مکی، شهردار مرودشت با بیان اینکه این بوستان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع احداث خواهد شد، گفت: اعتبار اولیه این پروژه ۶۰ میلیارد ریال است که ۳۰ میلیارد آن ارزش عرصه بوده و توسط شهرداری تأمین شده و مابقی نیز توسط مجتمع پتروشیمی شیراز (هلدینگ غدیر) سرمایه گذاری شده است.

رفع خطر از ۲۵۰ ملک خطرزا در نهاوند

محمد حسین‌پور، شهردار نهاوند گفت: طی یک سال گذشته ۲۵۰ ملک خطرزا با حکم دادستانی نهاوند رفع خطر شد.

اضافه شدن ۶ هکتار به فضای سبز شهری خرم‌آباد

محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد گفت: با اجرای پروژه پادگان ۰۷ که با توافق شهرداری و ارتش آغاز شد، شش هکتار به فضای سبز شهر اضافه می‌شود.

آسفالت ۵ هزار مترمربع از معابر شهری فومن

رضا محمدی، شهردار فومن گفت: در سال جاری پنج هزار مترمربع از معابر بافت فرسوده این شهر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال آسفالت شده است.

۴ هزار متر، حفاری تونل مترو اسلامشهر

رضا قاسمی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر، اظهار کرد: از آغاز عملیات اجرایی احداث تونل مترو اسلامشهر تاکنون بیش از ۴۰۰۰ متر از تونل حفاری شده است.

کد خبر 510666

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری مترو اسلامشهر کارت شهروندی شهرداري شيرين سو شهر ملارد سبزوار شهرداری سبزوار باغ بانوان فضاي سبز شهري شهرداری خرم آباد آسفالت شهرداري فومن آسفالت معابر عید سعید غدیر خم پروژه هاي عمراني افتتاح پروژه های عمرانی پروژه های شهری شهر نهاوند شهرداری مرودشت بوشهر آرامستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود

شهردار قم گفت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و کسب درآمد برای ما اهمیت دارد، اما حقوق شهروندان نباید در جریان کسب درآمد شهرداری پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اهمیت حراست از حقوق شهروندان در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: به هیچ دلیلی نباید حقی از شهروندان در مجموعه شهرداری قم پایمال شود.

وی افزود: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و برای ما بسیار مهم است که به درآمدهای پیش بینی شده برسیم اما این مسئله به هیچ عنوان نباید به قیمت از دست رفتن حقوق شهروندان باشد.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: هر زمانی صحبت از درآمد می‌شود، تاکید کرده‌ایم که منظور ما درآمد مشروع است و به دنبال چیزی فراتر از حق شهر نیستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولیت تمام مدیران در مجموعه شهرداری قم بسیار سنگین و با اهمیت است، تاکید کرد: هر تغییری در زندگی شهروندان با تصمیمات ما رخ می‌دهد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در قبال آن باید در دو دنیا پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در تعامل با شهروندان، اضافه کرد: هر جا قانون شفاف است باید با دقت و کاملاً طبق قانون عمل شود و در جایی که قانون ابهام دارد یا شفاف نیست باید آن را به نفع شهروندان تفسیر کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها یک ستون بسیار محکم برای نظام اسلامی در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و از هر حرکتی که موجب پایمال شدن این سرمایه‌ها می‌شود، باید دوری کرد.

سقائیان‌نژاد افزود: در امور مرتبط با نظافت شهری و خدمات مسئله نظارت بسیار مهم است و مدیران منطقه باید تمام مسائل محدوده مسئولیت خود را زیر نظر داشته و به طور مرتب بازدید میدانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم مجوز ایجاد دو منطقه شهری دیگر را دارد، گفت: بعضی مناطق شهری ما رشد جمعیت بسیار زیادی دارد و باید مطالعاتی صورت گیرد، در صورت لزوم دو منطقه دیگر به شهر قم اضافه شود تا کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 747429

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است