Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: تکمیل نیم رخ شرقی اصفهان منشأ تحول برای منطقه چهار خواهد بود و این منطقه می تواند به شرط انجام اقدامات لازم دو سال بودجه شهرداری را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت‌الله نوروزی عصر امروز (پنج‌شنبه) در آئین بهره برداری از پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن و کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح شهید فخری زاده ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: ۲۳ سال وحدت بین مسلمانان حاکم بود که پس از واقعه غدیر به دلایل مختلف جنگ‌ها نبردها و حوادث تلخی در تاریخ زندگی مسلمانان رخ داد و ای کاش به نحو صحیح به علل این مسائل پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیار خوشحالیم که در روزهای پایانی خدمت در مدیریت شهری شاهو تحقق رویاهایی هستیم که شاید تحقق بعضی از آن‌ها با محاسبات معمول امکان پذیر نبود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۰ سال پیش که فرماندار اصفهان بودم در صدد ساماندهی سه راه پینارت بودیم و تلاش‌های زیادی نیز در این راستا انجام شد اما منتج به نتیجه نشد، تصریح کرد: از زمان انتصاب شهردار منطقه چهار به او تأکید کردم که باید در این منطقه اقدامات مهم بیفتد زیرا در منطقه چهار تفاوت فاحشی در بخش‌های مختلف وجود داشت همچنین تأکید به ساماندهی میدان پینارت داشتم که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: در این راستا باتوجه به اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به ان از همت مدیر منطقه چهار و مشارکت و همکاری مردم در انجام آزادسازی‌ها تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و سخت‌ترین کار در احداث خیابان‌ها به ویژه در نقاطی که منازل و مغازه شهروندان قرار دارد اتفاق افتاد و این اقدامات با دشواری‌های زیادی مواجه بود.

نوروزی با بیان اینکه گاهی احداث برخی خیابان‌ها به واسطه صدور پروانه و ساخت بناهای متعدد باعث درآمدزایی برای شهرداری می‌شود و شهرداری می‌تواند از محل دریافت عوارض و صدور پروانه ساختمانی خیابان بسازد، اظهار کرد: در پروژه میدان شهدای هسته‌ای این امکان وجود نداشت اما با همت والای همه به ویژه معاونان شهرداری این میدان که با چالش‌های زیاد رو به رو بود از اسارت خارج شد.

وی افزود: امروز خیابان‌های مناسب در ارغوانیه، روشن دشت و سلمان فارسی احداث شده و شاهد تحول بزرگ عمرانی هستیم که زمینه فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد کرده است.

وی با قدردانی از تلاشی که برای اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن شد، گفت: بخشی از منطقه چهار از بهترین نقاط شهر به شمار می‌رود اما بخش‌های زیادی از آن به دلایل مختلف محجور مانده است، به عنوان مثال کردآباد که مستحق خدمت است و به دلایلی تاکنون از امکانات لازم برخوردار نشده و مردمی از این محله و حاشیه آنکه در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند و همیشه در سختی‌ها همراه بودند اکنون از شرایط مناسبی به لحاظ محیطی برخوردار نیستند.

وی تأکید کرد: در این منطقه یک محدوده ۱۴۰ هکتاری با مصوبه شورای شهر تعیین تکلیف شد و باید مسیر خود را در استانداری و شورای عالی شهرسازی طی کند تا وضعیت بد مردم که موجب سردرگمی و ضرر به آن‌ها شده است، نیاز به رسیدگی دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: محدوده مقابل بیمارستان چمران و پس از آن نیاز به تعامل دولت، شورای شهر و شهرداری دارد زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل آن را حل کند چرا که هرکدام باید در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و تکلیف آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه در منطقه چهار امکان تحولات زیادی وجود دارد، گفت: در این منطقه نمایشگاه بین المللی و سازمان میادین مستقر است، سازمانی که بودجه آن از ۸۰ میلیارد تومان در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری به ۶۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و در چند سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

نوروزی با تأکید بر اینکه تکمیل نیم رخ شرقی اصفهان منشأ تحول برای منطقه چهار خواهد بود و این منطقه می‌تواند به شرط انجام اقدامات لازم دو سال بودجه شهرداری را تأمین کند، گفت: امیدواریم این خدمات تداوم داشته باشد تا شاهد شکوفایی این منطقه مهم در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: شاید برای عده‌ای این سوال مطرح شود که چرا تعدد افتتاحیه در شهرداری وجود دارد؛ پاسخ آن این است که قرار بود پروژه‌ها در برنامه هر یکشنبه یک افتتاح بهره برداری شود اما به دلیل ازدحام افتتاحیه‌ها ناگزیر هستیم آنها را هرچه زودتر تقدیم شهروندان کنیم. این پروژه‌ها تکمیل می‌شود و براساس بودجه امسال باید پروژه‌های جدید را نیز آغاز کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری در چهار باغ و نظر میانی و بخش‌های تاریخی شهر تمام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه پل قهجاورستان نیز به اتمام رسیده و لشکر عمرانی شهرداری از شرق به غرب اصفهان برای ادامه مسیر رینگ چهارم انتقال می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک علاوه بر افتتاح پل زندان، ادامه مسیر رینگ از آن محدوده آغاز خواهد شد، افزود: وقتی برای کلنگ‌زنی پیست دوچرخه سواری سپاهانشهر رفتیم با مذاکرات انجام شده استاندار اصفهان و فرمانده ارتش استان ادامه رینگ چهارم نیز کلنگ زنی شد که این اقدام نتیجه صدها جلسه برای آزادسازی بخش بزرگی از رینگ بود تا نیم رخ غربی نیز شکل گیرد.

نوروزی ادامه داد: به مردم قول دادیم در خیابان آتشگاه یک پل مشابه پل سردار شهید سلیمانی احداث کنیم اما به دلیل تغییر موقعیت جغرافیایی اصفهان و خمینی شهر بخش مربوط به آغاز عملیات در محدوده خمینی شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل شرکت پروژه برای رینگ چهارم، گفت: شهرداری اصفهان با ایجاد شرکت پروژه، متولی احداث کل رینگ حتی در پنج شهر دیگر شده است و در واقع شهرداری اصفهان هر مسیری را آزاد کند هر آنچه قابل واگذاری برای خدمات شهری باشد را در اختیار می‌گیرد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: براساس مصوبه دولت در پروژه رینگ چهارم شهرداری می‌تواند عوارض دریافت کرده و هزینه‌ها را از طریق فروش خدمات تأمین کند.

وی با بیان اینکه مسیر حدفاصل پل آفتاب تا پل سردار شهید سلیمانی به طول هفت کیلومتر خریداری و آزادسازی شده است، گفت: تاکنون ۹۰ درصد این مسیر آزادسازی شده و شهرداری هیچ بدهی در این ارتباط ندارد؛ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این مکان تصویب شده که با تأیید نهایی یک سازمان این پول به حساب شهرداری واریز خواهد شد بنابراین این مسیر را ساخته شده می‌بینم.

نوروزی با بیان اینکه در مسیر هفت کیلومتری رینگ حدفاصل پل افتاب تا پل شهید سلیمانی پنج کیلومتر زیرسازی انجام و پنج پل احداث شده است، ادامه داد: از پل افتاب به سمت قهجاورستان عملیات آسفالت ریزی از فردا آغاز خواهد شد.

وی گفت: از مجاورت سپاهانشهر تا قبل از باغ ابریشم کنار کارخانه سیمان زیرساخت‌ها برای توافق با ارتش برای ادامه رینگ فراهم شده است، اظهار کرد: در محدوده شهرهای درچه و دولت آباد نیز باید کار از طریق شرکت پروژه ادامه یابد که متولی این شرکت شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این حلقه گرداگرد اصفهان شکل گیرد دیگر دغدغه تردد خودروها از سایر شهرها به اصفهان را نداریم زیرا تحقق این پروژه به معنای کاهش آلودگی و ترافیک و افزایش ایمنی جهت آسایش مردم است.

وی اظهار کرد: بی شک با همت شورای ششم شهر این مسیر براساس برنامه راهبردی ۱۴۰۵ تداوم خواهد یافت تا شهری زیست پذیرتر برای آرامش هرچه بیشتر مردم داشته باشیم.

نوروزی با بیان اینکه هر چه شهر آبادتر باشد رفاه بیشتر و آسایش برای مردم به ارمغان می‌آید، گفت: امیدوارم با رفع کرونا شاهد تبدیل شدن اصفهان به محور گردشگری کشور باشیم.

کد خبر 510698

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی شهرداری اصفهان رینگ چهارم ميدان شهداي هسته اي منطقه 4 شهرداری اصفهان پروژه هاي عمراني 4 سال سازندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه میدان شهدای هسته ای میلیارد تومان شهردار اصفهان رینگ چهارم منطقه چهار خیابان ها پروژه ها نیم رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد

صبح امروز خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) بازدید کردند.

مسعود حق‌لطفی، مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی