Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در سفری یک روزه نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیریت برنامه و بودجه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به برای دومین بار به دو بخش چاروسا و دیشموک سفر کردند.

در ابتدای این سفر با حضور در روستای امامزاده نورالدین(ع) کلنگ اتصال محور قلعه رئیسی و دیشموک به محور پاتاوه به دهدشت را به زمین زدند تا مردم این مناطق روز خوبی برای خروج از بن بست داشته باشند و قطعا آسفالت این مسیر کمک شایانی به پیشرفت مناطق چاروسا و دیشموک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که با همکاری راهداری و حمل و نقل و ستاد اجرای فرمان امام انجام می گیرد به طول 7کیلومتر زیرسازی و آسفالت که قریب به 8میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح رسالت‌ها و خدمات ستاد اجرایی در این مراسم گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۵ پروژه حوزه راه روستایی و ساخت پل در استان مشارکت دارد.

وی گفت: حجم سرمایه گذاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه راه سازی استان ۱۳۸ میلیارد ریال است.

نادری گفت : ۱۱ پروژه در حال اجرا و ۴ پروژه هم افتتاح شده است و تمامی این پروژه ها در مناطق محروم و دور افتاده استان در حال اجرا است.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان به همراه هیات همراه به شهر قلعه رئیسی رسیدند و فاز اول کمربندی این شهر را افتتاح کردند و از تمثال حاج قاسم سلیمانی در بلوار این مسیر رونمایی کردند.

حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم در افتتاح این مراسم با تقدیر از همه کسانی که در جهت کمک به مردم تلاش می کنند گفت: این خدمات به برکات نظام جمهوری اسلامی هستند و باید امروز قدردان و شاکر خدمات نظام و انقلاب باشیم ، مشکلات در تمام دنیا هستند اما خدمت امنیت و توجه مسئولین به مردم وجود دارد که باید قدردان و شاکر خداوند بابت این نظام و انقلاب باشیم.

در ابتدای افتتاح این مسیر صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از توجه نماینده ولی فقیه و مسئولین استانی به چاروسا که در ماه های گذشته دومین سفر را به این منطقه داشتند عنوان کرد: مناطق دور دست و دور افتاده استان همچون چاروسا نیازمند توجه است که حقیقتا توجه نماینده محترم ولی فقیه به این منطقه بی بدیل است و امیدواریم با نگاهی که به این منطقه وجود دارد شاهد پیشرفت بیش از پیش پروژه های عمرانی در این منطقه باشیم.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم در حاشیه افتتاحیه کمربندی قلعه رئیسی گفت: بودجه 1400 کمک خوبی به مناطق چاروسا و دیشموک صورت گرفت که نگاه استاندار استان هم توجه به مناطق محروم استان است  کلنگ زنی امروز اتصال محور قلعه رئیسی به محور پاتاوه به دهدشت از مسیر امامزاده نورالدین(ع) قطعا یک خبر خوب و مسرت بخش است که امیدواریم پیگیری و تکمیل شود.

آبرود شهردار قلعه رئیسی قلعه رئیسی هم در حاشیه افتتاح این پروژه با تقدیر از معاون عمرانی و برنامه و بودجه استان به پروژه های قلعه رئیسی گفت: فاز اول کمربندی قلعه رئیسی شامل زیرسازی، جدول گذاری، کمربندی  و آسفالت مسیر به طول 1کیلومتر از سال 97آغاز شد و از امروز زیر بار ترافیک رفته که یکی از پروژه های مهم شهرداری در سالهای گذشته بود.

وی با بیان اینکه اعتبار این مسیر 2میلیارد تومان است تاکید کرد: امیدواریم در زمینه آسفالت معابر و کمک های مالی شهرداری مجموعه استانداری توجه ویژه به شهر قلعه رئیسی داشته باشند.

فروغی رئیس شورای شهر قلعه رئیسی هم خواستار راه اندازی بنیاد علوی در چاروسا شد.

مسیر تنگ چویل و خوزستان از محور قلعه رئیسی، شوتاور، اسفندان صیدون خوزستان مقصد بعدی نماینده ولی فقیه و هیات همراه بود که از این مسیر بازدید کردند.

این مسیر که خواسته مردم چاروسا و دیشموک برای خروج از بن بست برای کوتاه کردن مسیر به خوزستان است با شنیدن سفر مسئولین روی این مسیر بسیاری از مردم خود را به نماینده ولی فقیه، معاون عمرانی، رئیس برنامه و بودجه، فرماندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل رساندن تا بتوانند پیام خود را به آنها برسانند تا شاید برای اتصال و بازسازی مسیر کاری کنند.

یکی از اهالی مردم دیشموک در این خصوص گفت: اعتباراتی به این مسیر اختصاص دادند اما اولویت مسیر روکش آسفالت 7کیلومتری است که از اسفندان تا مرز خوزستان است که با روکش آن و ایمنی اطراف تنگ چویل راحت تر می توانیم از آن عبور و مرور کنیم.

یکی از مردم قلعه رئیسی هم در حاشیه این بازدید تاکید کرد: این یک خواسته عمومی مردم است که می تواند مسیر 450کیلومتری از شهر دهدشت را به 130کیلومتر از این مسیر کاهش دهد و مردم این مناطق می توانند به راحتی هر چه تمام از این مسیر استفاده کنند.

نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان در حاشیه این بازدید توضیحاتی را در خصوص مسیر به نماینده ولی فقیه ارائه دادند.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم بازگشایی و آسفالت این مسیر را برای عبور و مرور فعلی مردم یک اولویت دانست.

در ادامه کلنگ زنی مسیر رود ایک به دیشموک از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه و هیات همراه به چاروسا و دیشموک بود.

بازگشایی و اتصال این محور هم می تواند مردم رود ایک و اسفندان را به دیشموک می رساند.

ذبح حیوان و حضور باشکوه مردم روستاهای اطراف در کلنگ زنی این مسیر قابل توجه بود.

گزارش"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی نماینده ولی فقیه بودجه امام جمعه نماینده ولی فقیه چاروسا و دیشموک معاون عمرانی ستاد اجرایی قلعه رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

پروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چند منظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضا‌هایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

ردیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای ۵ هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی را از دستاورد‌های این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشور‌های غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشور‌های آسیایی، همسایه و کشور‌های مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشور‌های همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشور‌های و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشور‌های ما به‌عنوان کشور‌های جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • ویدیو/ رئیسی در سریلانکا؛ تبادلات فرهنگی بین دو کشور در اوج
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان