Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد هیچ دلیلی برای عملیات نظامی آمریکا از داخل خاک این کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید واشنگتن، اسلام آباد را مقصر اشتباهات خود در افغانستان جلوه می‌دهد.

عمران خان روز پنج شنبه در نشستی با هیئت روزنامه نگاران افعان اعلام کرد اینکه ۱۵۰ هزار سرباز ناتو، بزرگترین ماشین نظامی تاریخ بشریت، در افغانستان موفق نشدند، هیچ ربطی به پاکستان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دقیقا همان کاری است که آمریکایی‌ها در ویتنام کردند. وقتی در ویتنام شکست خوردند، برخی از شورشیان لائوسی و کامبوجی را مقصر می‌دانستند. آن‌ها کامبوج را بمباران کردند و این کشور را کاملا بی ثبات کردند.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا مجاز است از خاک پاکستان برای عملیات خود در افغانستان استفاده کند، گفت: سوال من این است آمریکایی‌ها می‌خواهند در پاکستان به چه نتیجه‌ای برسند که پس از ۲۰ سال در افغانستان نتوانستند به آن برسند؟ تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که پاکستان را وارد جنگی کنند که هیچ ارتباطی با آن نداریم. ما ۷۰ هزار پاکستانی و ۱۵۰ میلیارد دلار را در جنگ با تروریسم از دست داده ایم. هیچ دلیلی برای عملیات آمریکا از داخل پاکستان نمی‌بینیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو عمران خان پاکستان واشنگتن ناتو افغانستان ویتنام آمریکا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود

کاردار سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد سفر هیئت کشورش به افغانستان موفق بود و درباره تامین منافع مشترک نیز توافقاتی به دست آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبیدالرحمان نظامانی» کاردار سفارت پاکستان در کابل اظهار داشت هیئت پاکستانی و مقامات حکومت کنونی افغانستان بر همکاری‌های تجاری و ترانزیتی توافقاتی انجام دادند.

وی افزود هیئت پاکستانی در سفر به کابل بر سر تامین منافع مشترک و تسهیل تجارت با افغانستان نیز توافق کرد.

نظامانی در پیام ویدئویی تاکید کرد سفر هیئت پاکستانی به افغانستان موفق بود.

کاردار سفارت پاکستان گفت این سفر بخشی از تلاش‌های پاکستان برای ایجاد روابط قوی با افغانستان در بخش‌های تجارت دو جانبه و ترانزیت بوده است.

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابلهیئت پاکستانی برای حضور در نشست دوحه درباره افغانستان مشخص شددرگیری مرزی میان طالبان و نظامیان پاکستانی در شرق افغانستان

هیئت پاکستانی به ریاست «محمد خرم آغا» معاون وزارت تجارت این کشور ششم فروردین ماه به کابل رفت و با مقامات طالبان از جمله «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت کنونی کابل دیدار و گفتگو کرد.

این هیئت از پاکستان و در پی حملات هوایی این کشور به ولایت‌های شرقی افغانستان به کابل سفر کرده بود.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند