Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان با اشاره به موافقت مجلس با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «همانطور که در اوایل مطرح شدن طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی هم مطرح کردم، مخالف این طرح هستم و معتقدم این طرح مجلس در جامعه با اقبال مواجه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌این طرح نه تنها در دستیابی به اهداف خود موفق نخواهد شد، بلکه به بیشتر شدن شکاف بین مردم و حاکمیت منتهی خواهد شد. »

روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی و در کمیسیون مشترک بررسی شود.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. »

 

پربیننده ترین نمایندگان مخالف و موافق با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی چه گفتند؟ مجلس به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت داد احتمال اعمال محدودیت گسترده بر پیام‌ رسان‌ ها و فیلترینگ / قانونی قابل اجرا برای فضای مجازی تصویب شود طرح ضداینترنت مجلس، سرمایه اجتماعی را نابود می‌ کند مردم حق دارند بپرسند طرح اینترنت چه ضرورتی داشته است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت طرح صیانت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

بهرام عین اللهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، افزود:سکو‌ها از چگونگی دارو‌ها مطلع نمی‌شوندفقط بر اساس کد رهگیری دارو را به صورت بسته بندی تحویل می‌گیرند و دارو را به بیماران می‌رسانند.
وی ادامه داد: این کار فعلا آزمایشی است و اگر در مرحله آزمایشی قابلیت کشوری شدن داشت به صورت کشوری پیاده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی
  • عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی