Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الریجی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به ساخت  ویلچر برقی برای عبور از پله اظهار کرد: طراحی و ساخت این دستاورد توسط جوانان و نخبگان داخل کشور است و قابلیت  این را دارد که مسافت ۱۵ پله را در یک دقیقه طی کند. کشنده ویلچر که نام دیگر آن کشنده اسب است، به هر ویلچری وصل شده و حداکثر سرعت آن ۱۷ کیلومتر در ساعت بوده است که با یک بار شارژ ۲۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کند و هیچ مشابه دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: محصول ویلچر پله و کشنده ویلچر این شرکت دانش بنیان ایرانی نسبت به نمونه خارجی علاوه بر اینکه از نظر کیفیت بسیار بالا بوده، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است؛ قیمت دستگاه پله رو در ایران هزار دلار بوده ولی مشابه خارجی آن از ۴ هزار دلار شروع می‌شود و همچنین کشنده اسب در ایران تقریبا ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد اما نمونه مشابه خارجی آن از ۴ هزار دلار شروع می‌شود.

فتح الریجی در ادامه با اشاره به کارایی دستگاه‌های ویلچر پله و کشنده ویلچر بیان کرد:  کارایی و کاربرد دستگاه‌های ویلچر پله و کشنده ویلچر در مقایسه با نمونه های خارجی در رتبه بالایی قرار دارد و استقبال کننده های زیادی هم داشته و مجوزهای لازم را دریافت کرده است؛  ویلچر پله علاوه بر اینکه تنها ویلچر‌های برقی بوده که مجاز هستند داخل هواپیما شده و حتی در راه روی هواپیما نیز تردد کنند؛  مجوز تردد در داخل قطار را نیز گرفته  و هیچ ویلچری درحال حاضر این اجازه  را ندارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: ویلچر پله می‌تواند تا حداکثر ۱۲۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل کند و برای بعضی بیماران که دچار افزایش وزن هستند بسیار کاربردی بوده و در این زمینه مشتریان زیادی داشتیم. دو محصول برقی این شرکت انش بنیان رده سنی نداشته و برای تمامی افراد از جمله سالمندان، افرادی که در تصادفات رانندگی دچار صدمه شدند و قشر معلولان قابل استفاده است. 

فتح الریجی بیان کرد: دو دستگاه برقی تولید شده در این شرکت دانش بنیان به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد که می‌تواند از هر گونه خروج ارز جلوگیری کند.

بیشتربخوانید

بهره مندی از هوای بدون ویروس با دستگاه تصفیه هوا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان فناوری جدید شرکت دانش بنیان ویلچر پله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مهرداد اقلیمی در این خصوص توضیح داد: بیش از یک دهه پیش قراردادی بین شرکت توانیر از ایران و شرکت خصوصی ترکیه‌ای گنت منعقد شد که در سال‌های منتهی به ٢٠١٦ میلادی به دلیل امتناع شرکت مذکور در پرداخت بدهی بابت واردات برق از ایران، صادرات به این کشور قطع و متوقف شد.

وی افزود: بر این اساس شرکت توانیر مطالباتی حدود ٢٦٣ میلیون دلار از شرکت یاد شده بابت بهای برق فروخته شده دارد که به رغم تمام پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از جمله مذاکرات طرفین و تلاش‌های دیپلماتیک از مجاری مختلف، همچنان بلا وصول مانده است.

به گفته اقلیمی، شرکت توانیر به منظور وصول مطالبات خود، قصد طرح اختلاف در مرجع داوری پیش بینی شده در توافقنامه فی مابین را دارد که مطابق آن مؤسسه داوری سوئیس به عنوان مرجع داوری انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق توانیر در پایان خاطرنشان کرد: براساس اصل ١٣٩ قانون اساسی و با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری لایحه دولت برای ارجاع موضوع به داوری تنظیم و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود که به دنبال طرح موضوع در جلسه مورخ ١٩ فروردین امسال مجلس، ارجاع موضوع به داوری بین المللی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کد خبر 6080741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا