Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:07:39 GMT

راشد الغنوشی: کودتا شکست خواهد خورد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۵۳۷۸

راشد الغنوشی: کودتا شکست خواهد خورد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس در واکنش به تعلیق عملکرد مجلس نمایندگان و سلب مصونیت اعضای آن را برای یک ماه ازسوی «قیس سعید»، رئیس‌جمهور تونس، اعلام کرد دولتی که از طریق پارلمان تشکیل و تأیید نشود، هیچ مشروعیتی ندارد و قانونی نیست.

رئیس پارلمان تونس و رئیس حزب النهضه این کشور همچنین تأکید کرد: حزب النهضه برای بازگشت دموکراسی به تونس آماده دادن هرگونه امتیازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر درباره تشکیل دولت آینده توافق حاصل نشود، مردم را برای دفاع از دموکراسی فرا می‌خوانیم.

رئیس پارلمان تونس تأکید کرد: دولتی که از طریق پارلمان تشکیل و تأیید نشود، هیچ مشروعیتی ندارد و قانونی نیست. باید برای تشکیل دولت، مذاکره ملی شکل بگیرد.

رئیس حزب النهضه همچنین گفت: ده‌ها هزار از هواداران جنبش النهضه خود را برای حرکت به سوی پایتخت آماده کرده بودند، ولی من از آن‌ها خواستم منصرف شوند. من به آینده دموکراسی در تونس خوشبینم و کودتا شکست خواهد خورد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز چهارشنبه با قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس تماس تلفنی برقرار و بر ضرورت حاکمیت قانون در این کشور که شاهد بحران سیاسی است، تأکید کرد.

روز یکشنبه گذشته رئیس‌جمهور تونس در اقدامی ناگهانی، نخست‌وزیر این کشور را برکنار، پارلمان را تعلیق و مصونیت نمایندگان را لغو کرد. این تصمیمات رئیس‌جمهور تونس در حالی اتخاذ شد که در روز جمهوری در تونس تعدادی از شهر‌های این کشور صحنه تظاهرات شهروندان در پاسخ به فراخوان فعالان تونس در اعتراض به اوضاع اقتصادی و بحران شیوع کرونا در این کشور بود.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راشد الغنوشی تحولات تونس رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • ادای احترام رئیس‌جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مصائب یک سرلشگر ارتش