Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسانه وکیلی گفت: چند نشانه و هشدار وجود دارد که به جوانان نشان می‌دهد رابطه‌شان به سرانجامی نخواهد رسید بنابراین درخواستم از جوانان این است که به محض مشاهده این علائم روابط خود را پایان دهند تا گرفتار یک رابطه سمی نشوند.

به گزارش برنا؛ افسانه وکیلی، روانشناس و مدیر دفتر مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار برنا درهشداری به جوانان گفت: چند نشانه وجود دارد که به جوانان نشان می‌دهد رابطه‌شان به سرانجامی نخواهد رسید و باید هرچه زودتر آن را به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رابطه‌ای که در آن بیش از آنچه به شما عشق می‌ورزند، عشق می ورزید یکی از رابطه‌های سمی است که باید تمام شود چرا که در یک رابطه وقتی فقط یکی از طرفین در اکثر اوقات از لحاظ روحی تعقیب کننده و دیگری تعقیب شونده باشد، سالم نبوده و از تعادل خارج شده و محکوم به شکست خواهد بود درواقع درچنین رابطه‌ای که قلب‌تان را به طور کامل در طبق اخلاص نگذاشته‌اید هیچگاه احساس رضایت نخواهید داشت.

وکیلی تصریح کرد: رابطه‌ای که در آن شیفته توانایی‌های بالقوه نامزد یا همسر خود باشید از دیگر رابطه‌هایی است که باید تمام شود چون داشتن یک رابطه سالم با همسرتان به معنی عشق ورزیدن به او به خاطر کسی که هست، می‌باشد نه عشق ورزیدن به او على رغم کسی که هست و یا به امید کسی خواهد بود همچنین رابطه‌ای که در آن ماموریت نجات همسرتان را به عهده دارید هم از نوع روابط سمی‌ است که باید به اتمام برسد چرا که معتادین به نجات دیگران نه از آن رو که با همسرشان تفاهم دارند بلکه به این دلیل که احساس می‌کنند مجبورند به او کمک کنند به روابط وارد می‌شوند بنابراین کسانی که ماموریت نجات دیگران را به عهده دارند، غالبا حس ترحم را با عشق اشتباه می‌گیرند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه زن و شوهر نباید الگوی یکدیگر باشند، ادامه داد: رابطه‌ای که در آن به نامزد یا همسرتان به عنوان یک الگو و آموزگار چشم دوخته‌اید هم فایده‌ای ندارد. وقتی عاشق کسی می‌شوید که الگوی شماست، داشتن یک رابطه‌ طبیعی مشکل است چرا که ممکن است رفتار یا گفته‌هایتان به گونه‌ای باشد که گویی برابر هستید اما در ذهنتان برای او مرتبه و مقام افزوده‌ای قائل باشید که این نیز به نوبه خود هرگونه احساس اختیار و قدرت را از شما سلب خواهد کرد.

وکیلی در ادامه گفت: رابطه‌ای که در آن به دلائل بیرونی شیفته نامزد همسر خود شدید هم باید تمام کنید چون هرگاه شیفته یک ویژگی شخصیتی در ابعاد و صورت‌های مختلف کسی شدید، از خود بپرسید  اگر این فرد این ویژگی را نداشت آیا همچنان برایم جذاب بود و می‌خواستم با او ازدواج کنم؟

این مشاوره خانواده اظهار کرد: رابطه‌ای که در آن شما و نامزد یا همسرتان از تفاهم جزئی برخوردارید هم می‌توان نشانه هشدار در رابطه باشد چرا که این نوع رابطه می‌تواند بسیار فریبنده باشد، مخصوصا هنگامی که همان یک زمینه‌ای که در آن تفاهم برخوردار هستید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد و به راحتی آن را با پیوندی عاشقانه و قوی اشتباه بگیرید.

او در ادامه گفت: رابطه‌ای که در آن نامزد یا همسر را از روی سرکشی و عصیان انتخاب می‌کنید. گاهی افراد کسانی را برای ازدواج انتخاب می‌کنند که خصوصیات شخصیتی آنها در تضاد کامل با آنچه که مورد نظر والدینشان می‌باشد، در این صورت این امکان وجود دارد که از رابطه خود به عنوان روشی به منظور سرپیچی و عصیان در مقابل والدین خود استفاده می کنید، نه از آنرو که فرد مناسب را یافته‌اید.

وکیلی انتخاب همسر از سر جبران کمبودهای زندگی قبلی را یکی دیگر از آفت‌های رابطه دانست و بیان کرد: رابطه‌ای که در آن نامزد یا همسر را به عنوان عکس العملی در قبال نامزد همسر قبلی خود انتخاب کرده‌اید از روابطی سمی است که افراد را دچار مشکل خواهد کرد. در این رابطه، شما فردی را انتخاب می‌کنید که در او فقط به دنبال آن دسته از ویژگی‌هایی هستید که رابطه قبلی‌تان فاقد آنها بوده است.

او ادامه داد: رابطه‌ای که در آن نامزد یا همسرتان از نظر روحی و عاطفی در دسترس شما نیست هم رابطه‌ای است که سرانجامی ندارد. این نوع از رابطه روابطی را در بر می‌گیرد که نامزد همسر از نظر عاطفی و روانی با کسی دیگر درگیر است و به طور کامل نتوانسته است درگیری عاطفی خود را با شخصی سوم حل کند بنابراین هرگاه چنین هشدارها و علائمی در رابطه‌ای مشاهده شد باید سریعا آن رابطه را تمام کرد تا در دام یک رابطه اشتباه نیفتاد.

//انتهای پیام:۳

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا عشق زن و شوهر ازدواج والدین ازدواج خانواده زن و شوهر رابطه زناشویی رابطه ای که در آن نامزد یا همسر یک رابطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد

پس از برگزاری فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه و امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی و مسعود نجابتی برای فعالیت‌های مؤثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی به عنوان نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» معرفی شده بودند.

کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مؤمنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، این پنج هنرمند را به عنوان نامزد‌های نهایی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب معرفی کرد.

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

«تندیس انتظار» اثر علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد چهره سال هنر انقلاب شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود.

تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • پایان مسابقات فوتسال لوداب با قهرمانی تیم جوانان عزیزی
  • عملیات وعده صادق، معادله جدیدی را در جهان رقم زد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود