Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احسان حدادی امروز (جمعه) در ماده پرتاب دیسک مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو با عملکردی ضعیف و ثبت رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر در رده چهاردهم گروه A مرحله مقدماتی قرار گرفت و حذف شد.

حدادی پس از پایان این مسابقه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کار خیلی سختی داشتم چرا که پارسال بعد از اینکه کرونا گرفتم، یک فصل مسابقات را از دست دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم با مصدومیت کمرم هیچ مسابقه‌ای ندادم و تنها حضورم مرحله اول لیگ بود.

وی افزود: پیش از المپیک باید در چند مسابقه خوب شرکت می‌کردم اما مصدوم بودم. توقع پرتاب بالای ۶۲ یا ۶۳ متر را داشتم اما متاسفانه نشد.

حدادی پیش از این گفته بود که اگر نتواند رکورد خود را به بالای ۶۳ یا ۶۴ متر برساند، در المپیک شرکت نخواهد کرد. او در پاسخ به این سوال که با این میزان آمادگی چرا در مسابقات حاضر شدید؟ گفت: دوست داشتم در چهارمین المپیکم نتیجه بهتری بگیرم. از من خواستند در این مسابقات شرکت کنم. اگر من نمی‌آمدم کسی جایگزینم نمی‌شد و حالت خوبی نداشت. به احترام المپیک آمدم و حالا خیلی هم ناراحت نیستم.

وی درباره امکان حضورش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: نمی‌دانم توکیو آخرین المپیکم بود یا نه. اگر بدنم جواب دهد دوست دارم بازهم در مسابقات شرکت کنم.

حدادی افزود: سال آینده در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت می‌کنم و به دنبال کسب پنجمین مدال طلا در این مسابقات هستم. اگر آنجا نتیجه خوبی گرفتم و بدنم آماده بود در المپیک پاریس هم شرکت می‌کنم.

دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن تصریح کرد: اگر این آخرین المپیکم باشد که بد تمام شد. المپیک یک سال عقب افتاد، کرونا گرفتم و متاسفانه در هیچ مسابقه بزرگی شرکت نکردم. وقتی مسابقه بزرگ شرکت نکنی نباید شانس مدال هم برای خودت متصور باشی. می‌دانستم که شاید نتیجه خوبی نخواهم گرفت ولی انتظار داشتم بالای ۶۲ متر پرتاب کنم که متاسفانه نشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم تا پایان سال به رکورد ۶۲ متر برسم.

رکورددار پرتاب دیسک آسیا درباره انتقادات از او درباره اینکه هزینه زیادی برای او می‌شود ولی نتیجه خوبی نگرفته است، گفت: تنها مدال‌آور دو و میدانی ایران در المپیک هستم، چهار طلای بازی‌های آسیایی دارم و سال آینده به دنبال کسب پنجمین مدال آن هستم برای همین مسوولان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی من اثرگذار خواهد بود. ورزش ایران اگر می‌دانست که من مدال نمی‌گیرم برایم هزینه نمی‌کرد.

وی افزود: الان هم به دلیل آسیب‌دیدگی که جزئی از ورزش است نتیجه خوبی نگرفتم. تمام تلاشم را کردم ولی به فینال نرسیدم.

حدادی در پاسخ به این سوال که آیا برای درمان مصدومیت عمل جراحی انجام می‌دهید؟ گفت: جراحی آخرین مرحله درمان است. در تلاشم تا بازی‌های آسیایی این کار را انجام ندهم.

وی گفت: تصمیمم بر این بود به دلیل مصدومیتم در المپیک توکیو شرکت نکنم ولی چون سهمیه کسب کرده بودم و تا سال آینده هم مسابقه بزرگی نداشتم باید در آن شرکت می‌کردم تا خودم را برای بازی‌های آسیایی محک بزنم.

حدادی در مورد قرارداد مربی‌اش گفت: قرارداد مک ویل‌کینز فردا به پایان می‌رسد و حسین توکلی هم در این چند وقت زحمت زیادی برای من کشید. می‌خواستم با یک رکورد مناسب جواب زحماتشان را بدهم که این اتفاق نیفتاد.

برچسب‌ها دوومیدانی المپیک توکیو احسان حدادی پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دوومیدانی المپیک توکیو احسان حدادی دوومیدانی المپیک توکیو احسان حدادی بازی های آسیایی نتیجه خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط کشتی فرنگی و کسب ۶ سهمیه المپیک گفت: کشتی فرنگی ایران تنها تیمی است که فعلاً ۶ سهمیه را به صورت کامل دریافت کرده و در المپیک حضور پیدا می‌کند. این تیم قهرمانی در آسیا هم به دست آورد؛ در مسابقات گزینشی هم اکثر تیم‌ها به دنبال کسب سمیه بودند و با همه توان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که ما به دو سهمیه رسیدیم. خدا را شکر کشتی فرنگی تا به اینجا خوب کار کرده و نتایج درخشانی کسب کرده است.

وی در مورد تصمیم کادر فنی در رابطه با وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب از بین گرایی و اسماعیلی اظهار داشت: در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی است، او در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای آسیا شد. او کشتی‌های خوبی گرفت، از آن طرف هم گرایی قهرمان المپیک است و یک کشتی‌گیر معمولی نیست. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم محمدرضا گرایی را نادیده بگیریم. البته محمدرضا مشکل وزنی دارد و امیدوارم بتوانند این مشکل را با درایت مدیریت کنند. گرایی باید به درستی ریکاوری شود و بعد از وزن کشی، دوباره وزنش به حالت عادی برگردد و در مسابقات سرحال کشتی بگیرد.

خیرآبادی بااشاره به حضور ورزشکاران باتجربه در المپیک تأکید کرد: گرایی یک کشتی‌گیر استثنایی است و نشان داده قهرمان المپیک و جهان است و چندین مدال را در کارنامه خودش دارد. المپیک جای ورزشکاران با تجربه و آماده است، البته منظورم این نیست که در المپیک نباید ورزشکاران جوان حضور پیدا کنند، اما واقعیت این است که در المپیک باید کشتی‌گیری به میدان برود که کمترین اشتباه و خطا را داشته باشد. به نظرم اگر ما به دنبال مدال در وزن ۶۷ کیلوگرم هستیم باید کمی ریسک پذیر باشیم و بدون انتخابی کشتی‌گیر مورد نظر را انتخاب کنیم. چون وزن محمدرضا عادی نیست و نمی‌توانیم او را چند بار سر وزن بیاوریم و همین موضوع باعث می‌شود او آسیب ببیند. هر کشتی‌گیری که آسیب ببیند در واقع تیم ملی دچار آسیب دیدگی می‌شود بنابراین کادر فنی باید با هوشیاری تمام فرد مورد نظر را انتخاب کند.

وی گفت: در المپیک بدن‌های ناآماده اصلاً وجود ندارد، همه با تمام توان به میدان می‌آیند. به همین دلیل اعتقاد دارم المپیک جای باتجربه هاست. درست است که الان برخی می‌گویند کشتی‌گیر جوان آمریکایی هم موفق شد دیوید تیلور باتجربه را شکست دهد و به المپیک اعزام شود، اما در المپیک باز هم تجربه اهمیت زیادی دارد و شاید همین کشتی‌گیر به خاطر نبود تجربه نتیجه دیگری کسب کند.

کارشناس کشتی فرنگی در مورد شانس کسب مدال طلا کشتی فرنگی در المپیک عنوان کرد: به نظرم مربی حرفه‌ای هیچ زمانی قول مدال آوری نمی‌دهد، بنابراین اعضای کادر فنی هم باید این موضوع را در نظر بگیرند. با این وجود به اعتقاد من هر ۶ نفر کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک می‌توانند صاحب مدال شوند، قطعاً کار هم خیلی سخت است چون همه کشتی‌گیران با تمام وجود به میدان می‌آیند. میلیون‌ها دلار برای کسب مدال در المپیک هزینه می‌شود و رسیدن به آن کار راحتی نیست. در تمامی ادوار المپیک اگر لندن را کنار بگذاریم، ما در کشتی فرنگی چند مدال طلا کسب کردیم؟! کسب مدال طلا خیلی سخت است.

وی در مورد اعزام کشتی‌گیر در وزن ۷۷ کیلوگرم به المپیک خاطرنشان کرد: به هر حال بهترین فرد برای انتخاب کشتی‌گیر در این وزن اعضای کادر فنی هستند، آن‌ها با این کشتی‌گیران زندگی کردند و شرایطشان را به خوبی می‌دانند و امیدوارم بهترین فرد را انتخاب کنند. با این حال فکر می‌کنم مسابقه رودرو به خیلی از حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهد. کادر فنی شب و روز با این کشتی‌گیران زندگی می‌کند و از شرایط همه آن‌ها مطلع هستند اما به نظرم برای اینکه حاشیه‌ای به وجود نیاید برگزاری مسابقه انتخابی به خیلی از مسائل پایان می‌دهد.

کد خبر 6086189 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی
  • دیوید تیلور عددی نبود!