Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@09:11:23 GMT

با این دست فرمان تحریم ها ماندنی اند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۱۰۷

اما از سوی دیگر او با پیش بینی برنده شدن دموکراتها درانتخابات 2020 آمریکا ومحقق شدن این پیش بینی تصور می کرد می تواند برجام را در دوره باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش نجات داده و آمریکایی ها را متقاعد کند تحریم نفت را بردارد. اوساده بود که فکرمی کرد آمریکای بایدن به سادگی این کاررا می کند ونیز ساده بود که فکر می کرد درایران نیز برداشتن تحریم نفت بیشترین خواسته نظام سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینطور نبود و حالا نظام سیاسی ایران ونظام سیاسی آمریکا با ایستادن بر پله بالاتر خواسته های حداکثری مرگ برجام را تسریع می کنند. البته روحانی با زیرکی از این وضعیت عبور کرد و تنگناها را به رییسی تحویل داد. حالا رییسی اگر مصالحه کند مهر آمریکایی بر پیشانی دولتش زده می شود و اگر صلح نکند باید با گرفتاری های اقتصادی رو به رو شود.

آمریکا از ایران جه می خواهد

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی در وین که در هیات مذاکره کننده ایران عضویت دارد، به این پایگاه اینترنتی گفته است: «آمریکا و طرف‌های غربی برای پیشبرد تفاهم و نهایی‌کردن آن و همچنین رفع برخی تحریم‌ها، اصرار کردند که بندی در بیانیه‌ وزرا در خصوص گفت‌وگوهای بیشتر در آینده برای سه موضوع درج شود.»او گفت این بند شامل سه قسمت است: «اول، اقدامات بیشتر در مورد تقویت مؤثر روابط اقتصادی و تجارت بین‌الملل ایران شامل تغییر در سیاست تحریمی آمریکا. دوم، تضمین منافع عدم اشاعه‌ای برجام در درازمدت و سوم، گام‌هایی برای حمایت و تقویت امنیت منطقه‌ای در میان کشورهای منطقه‌ی خلیج فارس شامل کاهش تنش و اقدامات اعتمادساز از طریق گفت‌وگو در منطقه.»این مقام جمهوری اسلامی بر اراده و عزم جدی آمریکا در گنجاندن برنامه موشکی و مداخلات جمهوری اسلامی در منطقه در توافق احتمالی احیای برجام تاکید کرد. پیشتر منتقدان برجام، عدم گنجانده شدن این موضوعات را بزرگترین ضعف برجام و عامل اصلی شکست آن دانسته بودند.غریب‌آبادی همچنین درباره مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها نیز گفت دولت بایدن «رفع برخی تحریم‌ها و همچنین خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی را مستقیماً به پذیرش این بند منوط کردند.»

از طرف دیگر ایران می گوید اول آمریکا همه تحریم های موجود را بردارد وایران در یک دوره ای راستی ازمایی کند تا معلوم شود آیا تحریم ها برداشته شده استیانه. از سوی دیگر ایران گفته است تعهد آمریکا برای باقی ماندن درپیمان برجام باید از سوی سازمان ملل متحد باید نضمین شود

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟

چین مشتری اصلی نفت ایران است و با احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، سوالات زیادی درباره آینده این تجارت به وجود آمده است. نظرات متفاوتی درباره تاثیر این تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش آسیا، سیجیا سان، دستیار مدیر تحقیقات و تحلیل پایین دستی «اس اند پی گلوبال» اظهار کرده است: «تاکنون، جریان صادرات نفت ایران به چین طبق روال معمول ادامه دارد، اما وضعیت این صادرات در آینده، به نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا بستگی خواهد داشت.»

از سوی دیگر، برخی منابع پالایشگاهی و بازرگانی گفته‌اند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا، بعید است آهسته شود. فعالان بازار، این سوال را مطرح کرده اند که تحریم‌های شدیدتر آمریکا، چگونه می‌تواند عرضه نفت را تهدید کند و به طور بالقوه جریان صادرات را مختل کند. یک منبع مرتبط با یک پالایشگاه خصوصی در شاندونگ گفت: «تعجب نمی‌کنم که آمریکا، تحریم‌های بیشتری را برای صادرات نفت خام ایران پس از عملیات اخیر تهران اعمال کند و فکر نمی‌کنم که اقدام آمریکا، کل رویه را تغییر دهد.»

محموله‌های نفت ایران، خوراک اصلی پالایشگاه‌های مستقل چین بوده‌اند. طبق برآورد «اس اند پی گلوبال»، این محموله‌ها معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه وارداتی توسط پالایشگاه‌های مستقل را تشکیل می‌دهند. «اس اند پی گلوبال» اطلاعات را از منابع تجاری و منابع پالایشگاهی مستقل، شرکت تحلیل داده کپلر، کارگزاران کشتیرانی و منابع بندری جمع آوری کرده و این اطلاعات را با منابعی که آگاهی مستقیم از موضوع دارند، چک می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام محموله‌های نفت ایران، به جای دلار، به یوان چین تسویه می‌شوند.

یک منبع پالایشگاهی گفت: «تحریم‌های بیشتر مطمئنا واردات محموله‌های ایرانی را دشوارتر می‌کند و ممکن است شرکت‌های بیشتری درگیر در این معاملات، تحریم شوند، اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش قیمت بشکه‌ها و تشویق به خرید شود.»

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟