Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@20:22:40 GMT

هشدار پوتین نسبت به چاپ بی حساب و کتاب دلار!

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۱۸۶

هشدار پوتین نسبت به چاپ بی حساب و کتاب دلار!

آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهور آمریکا با هشدار نسبت به چاپ بیش از اندازه دلار گفت چنین کاری نه تنها منجر به بروز مشکلاتی برای اقتصاد آمریکا از طریق افزایش کسری بودجه می شود بلکه تمام اقتصاد جهان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

ولادمیر پوتین که در جمع کارشناسان اقتصادی روسیه حاضر شده بود در ادامه با اشاره به عبور نسبت کسری بودجه به تولید ناخالص داخلی آمریکا از ۱۵ درصد برای دومین سال متوالی، افزود: دولت آمریکا همواره کسری بودجه خود را از طریق چاپ بی حساب و کتاب دلار جبران کرده و این مساله خطرناک است چرا که دلار بیشترین سهم را از ذخایر ارزی جهان دارد و تضعیف آن دارای پیامدهایی برای همه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه پوتین به وضعیت اقتصادی روسیه پرداخت و گفت اقتصاد کشورش به طور کامل به سطوح پیش از آغاز همه گیری بازگشته اما تورم در سطحی بالاتر از انتظارات قرار دارد. پوتین خواهان همکاری بیشتر دولت و بانک مرکزی روسیه برای مقابله با ریسک های موجود شد و افزود که در شرایط کنونی انجام اقدامات تعادل بخش اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین به عنوان یکی از طرفداران کاهش وابستگی به دلار، در جریان سخنرانی خود در همایش اقتصادی شهر سنت پترزبورگ روسیه با اشاره به اینکه نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی، با توجه به تبدیل شدن آن به ابزار سیاسی پیشبرد اهداف واشنگتن باید مورد بازبینی قرار گیرد، گفته بود، سازمان‌های مالی جهانی نیاز به تغییرات عمیقی دارند. باید در نقش دلار بازبینی شود، چراکه دلار از یک ذخیره ارزی جهانی به ابزار فشار یک کشور بر ضد بقیه جهان تبدیل شده است.

جهان از سال ۲۰۱۹ درگیر مقابله با ویروس کرونا شد و در نتیجه اعمال قرنطینه و محدودیت برای کسب و کارها، اقتصاد جهانی دچار زیان بسیار سنگینی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پوتین دلار کسری بودجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد اگر روسیه بتواند اوکراین را در میدان نبرد شکست دهد، «احتمال زیادی» وجود دارد که روسیه علیه سایر کشورهای اروپایی «احتمالا حتی متحدان ناتو» حرکت کند.

 اظهارات «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان یک روز پس از تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است، مطرح شد.

پیش‌بینی می‌شود لایحه مرتبط با این بسته کمکی سه‌شنبه به تصویب مجلس سنا برسد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که به سرعت برای انتقال سلاح و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار می‌دهد که کشورش بدون کمک ممکن است در جنگ شکست بخورد.

آندژی دودا در برنامه «ساندی مورنینگ فیوچرز» کانال فاکس‌نیوز گفت: «این امپریالیسم سیری‌ناپذیر روسیه است. اطمینان از اینکه اوکراینی‌ها می‌توانند از خود دفاع کنند، حتمی و ضروری است.»

ناتو در حال حاضر هزینه‌های نظامی را برای اعضای خود، ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تعیین کرده است، اما آندژی دودا گفت که مجموع آن باید به ۳ درصد افزایش یابد. او اذعان کرد که تسلیح مجدد نظامی در سراسر اروپا، خاطرات جنگ سرد را برای برخی از مردم تداعی می‌کند.

رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه‌های دفاعی باید در حال حاضر افزایش یابد. درست همانطور که در دوران جنگ سرد بود، این راهی برای حفظ صلح در اروپا و راهی برای متوقف کردن امپریالیسم روسیه است.»

دودا گفت لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی می‌کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می‌شود. خلبانان نیروی هوایی لهستان در ایالات متحده هستند و در حال یادگیری نحوه پرواز با جت‌های جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-۳۵ Lightning II) هستند که به تازگی خریداری کرده‌اند. او گفت: «ما واقعا از آن خوشحالیم.»

رئیس‌جمهور لهستان همچنین در مصاحبه دیگری گفت اگر ناتو تصمیم بگیرد جناح شرقی خود را تقویت کند، لهستان «آماده» میزبانی سلاح‌های هسته‌ای در خاک خود است.

او افزود: «اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای در خاک ما بگیرند تا امنیت جناح شرقی ناتو را تقویت کنند، ما برای آن آماده هستیم. اشتراک‌گذاری هسته‌ای موضوع گفت‌وگوهای لهستان و ایالات متحده برای مدتی بوده است. من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده‌ام.»

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین